| کد خبر: 221655 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن چابهار- زاهدان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن چابهار- زاهدان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

 خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در چابهار و آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن این منطقه از چابهار به سمت زاهدان اظهار داشت: در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریل‌گذاری این پروژه آغاز شد که این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.

وی ادامه داد: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است که یکی از استراتژیک‌ترین و مهمترین پروژه‌های ریلی به شمار می‌آید.

خادمی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان بلندترین کریدور ریلی کشور است، افزود: در این پروژه ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری انجام می گیرد که این میزان، ۲ برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور است.

وی تصریح کرد:: ۳۲ کیلومتر ریل‌گذاری این پروژه انجام شده است و با حضور مقام عالی وزارت حدود ۸۴ کیلومتر ریل‌گذاری از سمت چابهار انجام می شود. کل پیشرفت فیزیکی پروژه ۴۸ درصد بوده و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.

معاون وزیر راه شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام می‌رسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

خادمی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل می‌کند، ادامه داد: ما در حال حاضر از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان و خواف به هرات در افغانستان  دو خط راه آهنی داریم که با اتصال این دو خط به هم کشور‌های همسایه به ما متصل می‌شوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور است و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اجرای آن را برعهده گرفته و سرعت اجرای این پروژه هم افزایش یافته است.

خادمی درباره منابع اعتباری این پروژه گفت: منابع این پروژه از صندوق توسعه ملی تأمین شده و حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو برای آن پرداخت شده و ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین