| کد خبر: 197644 |

در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور صورت گرفت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و گسترش شبکه سراسری راه‌آهن به مناطق محروم صبح امروز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند- قائن به طول 32 کیلومتر آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،  خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند- قائن خبر داد و گفت:‌ این مسیر ریلی در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و گسترش شبکه سراسری راه‌آهن به مناطق محروم احداث می‌شود.

وی افزود: اشتغالزایی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان خراسان رضوی، برخورداری صنایع و معادن مهم منطقه از حمل و نقل ریلی از دیگر مزایای احداث این مسیر ریلی محسوب می‌شود.

خادمی راه‌آهن بیرجند- قائن را بخشی از کریدور ریلی شرق کشور معرفی کرد و اظهار داشت: راه‌آهن بیرجند بخشی از طرح عظیم راه‌آهن زاهدان- زابل- بیرجند- مشهد محسوب می‌شود که بندر مهم و حیاتی چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از طریق مرزهای میلک، شمتیغ و دوغارون به کشور افغانستان و از طریق مرز سرخس به کشور ترکمنستان و در ادامه به آسیای میانه و قفقاز متصل می‌کند.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: به منظور ساخت این مسیر ریلی به طول ۳۲ کیلومتر، میزان یک میلیون و ۸۷۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۶۳۱ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۰۵ تن آرماتوربندی، ۴۴ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۶۷ هزار متر مربع قالب بندی صورت می‌گیرد.

وعده اتصال بیرجند به شبکه سراسری در حال محقق شدن است

همچنین وی در مراسم کلنگ زنی این پروژه که صبح امروز با حضور با حضور سلطانی فر وزیر معین استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی گفت: وزیر راه در سه ماه گذشته نسبت به کلنگ زنی راه آهن وعده داده بود و اکنون این موضوع مهم امروز انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه افزود: یکی از مناطق محروم ایران شرق کشور است که رفع محرومیت نیازمند زیرساخت هستیم و ضرورت ساخت راه آهن ملی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه شرق کشور از شبکه ریلی و جاده ای ضعیفی برخوزردار است اظهار کرد: با توجه به قرار گیری بندر چابهار در این منطقه نیازمند تکمیل هر چه سریعتر خطوط راه آهن هستیم تا این بندر به کشور افغانستان متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: سه کشور افغانستان؛پاکستان و ترکمنستان پس از اتصال این قطعه به شبکه ریل سراسری به این شبکه  متصل خواهند شد و راه آهن شرق کشورر بین المللی می شود.

خادمی با تاکید بر اینکه طبق برآوردها ۲۰ میلیون بار معدنی استان های شرقی می توانند پس از این  از راه آهن استفاده کنند افزود: در سند توسعه کشور معادن خراسان جنوبی و شرق کشور یکی از مهم ترین منافع ملی هستند که باید به ان ها توجه ویژه ای صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین