◄ اظهار نظر عجیب نماینده مجلس درباره فعالیت رانندگان اسنپ و تپسی در جاده ها/ رانندگان سواری کرایه پاسخ دادند
مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض رانندگان سواری کرایه بین شهری به فعالیت رانندگان اسنپ و تپسی و ...در حمل و نقل جاده ای، گفته که اعتراض رانندگان قابل درک است اما باید خود را با حمل ونقل دیجیتال تطبیق دهند.

مصطفی پوردهقان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض رانندگان سواری کرایه بین شهری به فعالیت رانندگان اسنپ و تپسی و ...در حمل و نقل جاده ای، گفته که اعتراض رانندگان قابل درک است اما باید خود را با حمل ونقل دیجیتال تطبیق دهند، در عین حال یکی از فعالان صنفی رانندگان سواری کرایه در پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس گفت: مشکل رانندگان جاده ای دیجیتالی نبودن نیست مشکل ما اعمال سیاست یک بام و دوهوا است.
به گزارش تین نیوز ، حمید حسین زاده به خبرنگار ما گفت: عضو کمیسیون صنایع مجلس در قبال اعتراض و تظلم خواهی گسترده رانندگان پلاک عمومی سواری جاده ای فرموده اند: «اعتراض رانندگان قابل درک است اما باید خود را با حمل ونقل دیجیتال تطبیق دهند». اما عجیب است که ایشان قبل از درک اینکه مطالبه رانندگان سواری کرایه چیست، رانندگان را به دیجیتالی شدن توصیه نموده اند.
اعمال سیاست یک بام و دو هوای برای رانندگان اسنپ و رانندگان سواری کرایه
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور خطاب به این نماینده مجلس افزود: مشکل ما رانندگان جاده ای دیجیتالی نبودن نیست، مشکل ما اعمال سیاست یک بام و دو هوا است. مشکل ما پا در هوا ماندن در پارادوکس عجیبی است که قانونگذاران و مجریان قانون برایمان ایجاد کرده اند.
وی گفت: براساس قوانین معتبر و موجود کشور هرگونه حمل بار ومسافر در جاده های کشور با وسیله شخصی ممنوع بوده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز های لازم است که بسیار هم متنوع و متعدد هستندو متقاصیان اگر بخواهند وارد چرخه حمل و نقل عمومی شوند، می باید حائز تمامی شرایط اعلامی و مدارک الحاقی شوند.
حسین زاده در ادامه شرایط اعلامی و مدارک الحاقی مورد نیاز را برای فعالیت در حمل و نقل عمومی به شرح زیر برشمرد: گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون های سازمان فنی حرفه ای با هزینه چند میلیونی و صرف چند ماه زمان، اخذ گواهی عدم سوی پیشینه، اخذ گواهی عدم اعتیاد، داشتن مدرک تحصیلی معتبر، اخذ تاییدیه استعلام مدرک تحصیلی ، تاییدیه سلامت جسمی و روانی از طریق دریافت کارت سلامت با هزینه گزاف، الزام به بیمه گزار بودن با نرخ آزاد و بدون یارانه و صرفا با نام بیمه رانندگان، عدم اشتغال به شغل های دیگر، شرایط سنی حداقل ۲۳ وحداکثر ۵۰ سال، گواهینامه معتبر که چند سال از زمان صدور آن سپری شده باشد، اخذ کارت هوشمند رانندگی حرفه ای و اخذ دفترچه ثبت ساعت از پلیس راه که اخذ آن خود مستلزم شرایط و مدارکی دیگر است.
شرایط اخذ کارت هوشمند رانندگی چگونه است؟
وی افزود: پروسه اخد کارت هوشمند و دفترچه ثبت ساعت در خوشبینانه ترین حالت کمتر از چهار ماه میسر نمیگردد و هردوی اینها به انضمام گواهی عدم اعتیاد و کارت سلامت حداقل سالی یکبار باید تمدید گردد و ناوگان مورد استفاد هم حتما باید عمومی و با رنگ و پلاک مشخص باشد.
این فعال صنفی تاکید کرد: همچنین استفاده شخصی از ناوگان عمومی حتی برای مسافرت خانوادگی ممنوع بوده و در هر شرایطی برای هر سرنشین خودروی عمومی باید سند حمل با ابطال تمبر به نام صورت وضعیت صادر گردد که ۸ درصد از کل مبلع کرایه حمل مسافر ، جدای از کمیسیون پرداختی به شرکت ها تحت عنوان عوارض، نصیب شهرداری و سازمان راهداری می شود.
وی گفت: همچنین در حمل و نقل عمومی، با کوچکترین تخلف حمل و نقلی و آئیننامه ای و نارضایتی مسافران، دفترچه ثبت ساعت راننده از یک ماه تا ۴۵ روز ضبط و توقیف گردیده و بعضا راننده به عنوان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ که به نوعی دادگاه حمل و نقلی است ارجاع می شود و رای و حکم آن میتواند راننده را از محرومیت موقت تا محرومیت همیشگی از فعالیت مواجه نماید .
تفاوت فعالیت رانندگان سواری کرایه و رانندگان اسنپ
این فعال صنفی تاکید کرد: اما در مقابل حمل مسافر در جاده با حمل و نقل دیجیتالی بسیار متفاوت و حیرت انگیز است، در این فعالیت که ما آن را آپ ها اینترنتی و یا خودروهای شخصی مسافر بر اینترنتی می نامیم و شما دیجیتالی عنوان می کنید، اشتغال و فعالیت بسیار بسیار سهل و البته کاملا بی ضابطه است.
وی با تاکید بر این که رانندگان و متولیان حمل و نقل عمومی نه تنها هیچ مشکلی با دنیای دیجیتالی و حمل و نقل اینترنتی ندارند بلکه به شدت از آن استقبال هم کرده و می کنند، گفت: تحولات ساختاری مهمی در این رابطه توسط متولی حمل و نقل عمومی در سازماندهی و پایش ناوگان، جاده ها، دسترسیها و سهولت ها برای کاربران ، دیجیتالی شدن صدور سند حمل و دیگر اقدامات مهم و لازم دیگر جهت کاهش تلفات جاده ای و ایمن سازی سفر و .. به وجود آمده است و در حال گسترش است.
او خاطرنشان کرد: همچنین از زمانی که اسنپ و تپسی برای حمل مسافر در داخل شهر ها تشکیل و تاسیس شد و تا مدتی به واسطه نداشتن مجوزهای فعالیت در جاده ها هیچ گونه فعالیتی در حمل و نقل بین شهری نداشتند، ما هم تضاد و مشکلی با فعالیت آنها در حوزه داخل شهری که محوز آن را نصفه و نیمه داشتند، نداشتیم.
رانندگان اسنپ مجوز فعالیت در حمل و نقل بین شهری ندارند
حسین زاده عنوان کرد: مشکل از جایی شروع شد که این اپ ها بدون هیچ تغییری در مجوز قبلی یا دریافت مجوز جدید از سازمان راهداری شروع به فعالیت در جاده ها بدون اخد کمیسیون از راننده در سفرهای برون شهری نمودند و گسترش این فعالیت با تبلیعات گسترده و در شرایط بسیار نا برابر موجب اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی جاده ای و موجب کم شدن کار برای رانندگان پلاک عمومی گردید و دلیل آن هم تفاوت نرخ سفر به واسطه معافیت های است که در هزینه ها وعوارض و غیره از آن بهره مند هستند.
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور افزود: ابهامات و پرسش ها و تبیعض هایی که ذهن ما رانندگان درگیر نموده ین است که اگر قانون و مقررات محترم است که هست چرا فقط برای ما رانندگان عمومی با شدت وحدت تمام اعمال میگردد؟ و برای اپ ها اعمال نمی شود.
وی ادامه داد: چرا نمایندگان در قبال فعالیتی که مجوز قانونی ندارد و با جان ومال مردم سر و کار دارد نه تنها سکوت نمودند بلکه با انواع اظهارات حمایتی از آنها بر پایمال شدن قوانینی که خود وضع کردند و باید نگهبان اجرای آن باشند، صحه می گذارند.
وی تاکید کرد: در حمل و نقل عمومی تمام شرایط و فعالیت ها آشکار و با آمار می باشد به عنوان مثال آمار تصادفات جانی حمل و نقل عمومی با توجه به گستردگی و تنوع آن زیر یک درصد از کل تلفات جاده ای است، آیا نمایندگان از آمار تلفات جاده ای رانندگان آموزش ندیده و بی تجربه این اپ ها خبر دارند ؟ مطمئنا خیر؛ چرا که کاملا مخفی است.
حسین زاده گفت: رانندگی در جاده ها مستلزم شرایط خاص از قبیل تحت نظارت بودن، محدودیت در زمان رانندگی در طول شبانه روز، آمادگی جسمی و روحی و عدم خستگی که منجر به خواب آلودگی و تصادف نشود و .... است.
اشتغال رانندگان اسنپ و ... به سهولت آب خوردن
وی افزود: با توجه به اینکه اشتعال رانندگان اسنپ، تپسی و ماکسیم و ... به سهولت آب خوردن انجام می گیرد و نه آموزشی در کار است و نه سلامتی و سوابق راننده مد نطر است، چگونه و توسط چه مراجعی صلاحیت رانندگان جذب شده که به استثنای تعداد قلیلی، بعضا افراد دو شغله، افرادی که جدیدا گواهینامه اولیه که محدودیت سفر دارد را گر فته اند و یا افرادی هستند که در طی مسیر برون شهری میخواهند هزینه سوخت خودرو را با حمل یک مسافر تامین کنند و با هر نرخی اقدام به مسافر گیری مینمایند، مورد بررسی و تایید یا رد قرار می گیرند؟
وی عنوان کرد: چرا و به چه جهتی چنین دوگانگی و تبعیضی آن هم به بهای بی خاصیتی و نادیده انگاشتن قانون ایجاد شده است؟ موسسان آنها دارای چه قدرت و مزیتی هستند که صدای نمایندگان در مسائل و موضوعات کم اهمیت و جناحی بعضا به آسمان میرسد ولی در قبال اپ هایی که همه گونه خدمات را در انحصار داشته و در طمع تسخیر و انحصار جاده ها ، قانون را کاملا زیر پا گذارده اند، صدایی در نمی آید؟
خطر ورشکستگی و تعطیلی ناوگان عمومی بخش سواری کرایه
این فعال صنفی خاطرنشان کرد: چرا در قبال امکان ورشکستگی و تعطیلی ناوگان عمومی بخش سواری کرایه و بیکاری ده ها هزار راننده و به خطر افتادن معیشت خانواده هایشان صدای هیچ مسئول و نماینده ای در نمی آید؟ گناهشان چیست؟ دیجیتالی نبودن ؟
حسین زاده گفت: جناب نماینده خسارت تعطیلی حمل و نقل عمومی به واسطه بی توجهی هایی که در حق آنها شده فقط مختص به رانندگان و سرمایه گذران آن نخواهد بود تبعات عظیم و وخیم اجتماعی در پی خواهد داشت.
وی افزود: می دانید چرا در ایام اربعین و مناسبتهای مهم که پیک سفر است مقامات متوسل به ناوگان ورانندگان افعالی و پاکستانی میشوند؟ دلیلش این است که به خاطر همین عدم توجهات و نابسامانی ها آمار ناوگان اتوبوس برون شهری از ۱۳ هزار دستگاه از چند سال پیش به بیش از ۶ هزار دستگاه تقلیل یافته است و این یعنی شروع فاجعه در حمل و نقل عمومی.
وی تاکید کرد: جناب نماینده حتما به یاد دارید که حماسه ۲۶ آذر را به فرمان امام ره همین رانندگان سنتی با اهدای جان و مالشان به وجود آوردند، اگر به یاد دارید در حق آنان جفا نکنید و اگر در قبال شرایط سخت و ناگوار آنان مرهم نیستید نمک پاش نیز نباشید.
آیا قانون وجاهت دارد؟
حسین زاده خاطرنشان کرد: جناب نماینده ما رانندگان هیچ توقع حمایتی و ..جهت حل مشکلات مان و سختی کار و معیشت مان از شما نداریم، تنها خواسته اصلی ما این است که اگر هنوز قانون وجاهتی دارد و اجرای آن گزینشی و سلیقه ای نیست لطف بفرمایید قانون و مقررات حمل مسافر در جاده را در خصوص فعالیت جاده ای کلیه آپ های اینترنتی از قبیل اسنپ و تپسی لحاظ و اعمال نمایید و در صورت عدم تمکین جلوی فعالیت جاده ای آنها را مسدود نمایید.
وی گفت: اگر هم نمی توانید و نمی خواهید تمام قوانین و مقررات جاری در حمل و نقل عمومی را از جمله آموزشها و بیمه اجباری، کارت هوشمند و اخد صورت وضعیت و نظارت های مستمر سازمان راهداری و پلیس راه ، نرخ های تحمیلی و ثبت ساعت در پاسگاه های بین راه و کارت سلامت و اخذ عوارض از کرایه و . ... که موجب بازدارندگی فعالیت ما بوده و امکان رقابت با آپ ها را برای ناوگان و رانندگان عمومی غیر ممکن ساخته است، جمع آوری و کان لن یکن اعلام فرمایید و ماهم با کمال میل نه تنها فعالیت خود با فعالیت دیجیتالی تطبیق میدهیم بلکه قول میدهیم به مراتب بسیار بیشتر از آپ های مدکور دیجیتالی تر شویم .
با سلام و تشکر از تین نیوز که به حق تنها موسسه ای است که دغدغه های ما رانندگان را منعکس مینماید
بنده پیامم به آقای نماینده این است که نسخه دیجیتالی شدن شما شکم گرسنه زن و بچه ما را سیر نمی کند
شما بهتر است به وطیفه ذاتی خود که همانا پاسداشت و نظارت بر اجرای قوانین است عمل نمایید البته اگر نماینده واقعی مردم هستید نه اسنپ وتپسی
اینقدر سخت است که بفهمید که رقابت میان دو نفر در پیست مسابقه که به یکی آنقدر بار و وزنه آویختند و دیگری بدون هیچگونه بار و عوامل بازدارنده و مجاز به تقلب عادلانه نبوده وحتی امکان پذیر نمی باشد
همانگونه که در مطلب اقای حسین زاده امده است بیایید بارسنگین کوهی از مدارک وعوارض و نظارتهای مختلف را از دوش ما برداید ان وقت ببینید که چه کسی با اختلاف برنده مسابقه است ، راننده حرفه ای یا راننده اسنپ ؟
اون راننده ای که داره بین شهری مسافر میبره داره کمیسیون عوارض و مالیات میده کی گفته هیچی پرداخت نمیکنه؟ اون راننده ای که بین شهری بهش تعلق میگیره علتی داره وگرنه بهش سفر بین شهری نمیدن. مسافر با دادن امتیاز از سبک رانندگی،،رعایت قوانین،، کار بلدی،، رفتار مناسب،، ماشین مناسب و غیره.. .به راننده باعث میشه که سفر بین شهری بهش تعلق بگیره که اگه یکی از این موارد نظر منفی باشه بین شهری بهش نمیدن.. کل حرف شماها اینکه مسافر واسه رانندهای اسنپ و تپسی زیاده چون کرایش پایینتر از اون چیزیه که تاکسی میگیره.. اینکه حرف از راننده حرفه ای میکنید یا بازی با جون مسافر و از این قبیل حرفا همش بهانه ای بیش نیست..
شما يه عوارض ميدي تاكسي پلاك زرد چند تا عوارض بايد بده تومسير شهری چند بار با اسنپ استفاده كردم وازاول سفرتاآخرش راننده درخواست اظهار نظر مثبت توي سيستم رو داشت و بعد از اون ماشين شخصي ارتباطي به حمل و نقل برون شهري نداره!! وگرنه دليلي نداشت ما رانندگان تاكسي زرد اين همه هزينه مدارك كنيم، آپ هاي اينترنتي چه امنيتي دارند؟!! خوب كه هميشه داريم ميبينيم هرجا خوب و بد هست ولي در آپ هاي اينترنتي نظارت قانوني و يا ارگاني نيست
سلام دادا خسته نباشی من از برج 2 کولر میزنم راننده تپسی هستم بین شهری داخل شهر کار میکنم با پراید زیر نود ولی تمیزه.. اما تاکسی های زرد میبینم که در گرمای چهل درجه همبن چند روز پیش کولر نمیزنن مسافر ازشون ناراضیه اصلا بر تاکسی ها نظارتی نیست... زنده باد انسانیت
با سلام و درود
بعد میگن چرا مملکت فلج شده .
این خود دلیلی بر این هست که تا ما اینگونه نماینده داریم دیگر چه نیاز به دشمن.
فکر نکنم این آقا یک بار هم کتاب قانون رو مطالعه کرده باشه که الان شده قانون گذار مملکت.
لااقل در اظهار نظر کردن هم بی مهابا و بدون فکر هرچه بخواهند میگویندو رعایت خیلی مسائل را ندارند.
جواب این آقارو جناب حسین زاده بدون کم و کاست دادند ولی اگر قرار بر بی قانونی هست، چتر قانون رو از سر من راننده هم بردارند تا آزادانه و بدون مدارک و پلیس راه من هم امرار معاش کنم.
نماینده مردم.....خخحجححخ
قوانین را شما نمایندگان وضع کردید بعد خودتان نه ان احترام میگذارید وسعی دارید به افراد خاطی کمک هم کنید
درود بر تين نيوز و همچنين بانو زاهدي كه هميشه صداي قشر زحمتكش و ستمديده حمل ونقل بوده و هستند و عرض درود خدمت جناب حسين زاده عزيز و سپاس از پاسخ شايسته حضرتعالي، در برخي موارد در برنامه هاي صدا و سيما حرف از خودروهاي تك سرنشين هست و گلايه مندي پس چرا حرفي از آپ ها كه اكثرا باعث همين موضوع شده اند نميزنيد؟!! چرا برخي فقط دوست دارند حرفي و ان هم بدون توجيح و اطلاع بزنند؟!!! در آپ هاي اينترنتي تاريخ گواهينامه و وضعيت ماشين و حتي مهم تر از ان تعهدات بيمه هيچ تاثيري ندارد ولي در حمل ونقل عمومي وضعيت كاملا متفاوت هست
کاش همه ی کارا مثل اسنپ میشد که اینقدر مردم بدبختو هر صنفی که در انحصاره نمیدوشید
آقای تاکسی چی ها تا دیروز فوش خواهر مادر ب مسافر میدادید الان مسافر گدایی میکنید، اسنپ، تپسی، ماکسیم مسافر و مفت میبره، کرایه ا نصف قیمت تاکسی درون شهر یرون شهریه، و هم احترام قائله هم کولرش روشنه ،
جناب بیگی هیچ ارزونی بی دلیل نیست
اگر هزینه های زیاد و عوارض مترتب بر پلاک عمومی ها برداشته شود مسلما آنها هم نرخ کرایه ها را کم میکنند هر چند که اسنپ وتپسی فقط در اوقات کم مسافری و نبود ترافیک ارزان هستند ودر ساعات پیک مسافر وترافیک با چند برابر کردن کرایه ها جبران ارزانی ها را میکنند
درود بر شما
آقاجون سازمان از من مدارک نخواد و کمیسیون کم بگیره حتما من کرایم با اسنپ یکی میشه. تو خط من ۱۳۰ هزار کمیسیون میدیم و اسنپ ۱۵ هزار از رانندش کمیسیون میگیره بیا و اینو اعتراض کن بجای گرون بودن ما
باید جلوش گرفته بشه این کار حتی آسیب شدید به رانندگان اینترنتی میزند. سوده بالا برای شرکتها است آسیب به حمل و نقل جاده ای موجبات کمی از اینکار است
دقیقا تاکسی با پلاک ع به کی کمیسیون و هزارتا چیز دیگه میده؟ تاکسی بعد از چند سال خود دولت تعویضش میکنه ولی برای اسنپ و تپسی چی؟ الان که نرخ ها اینجوری پایینه و نمیتونین مردمو با نرخ بالا اذیت کنین بخاطر همون صداتون دراومده؟ کدوم اسنپ و تپسی سهمیه بنزین داره؟ کدوم اسنپ و تپسی مزایا داره؟ یه چیزی بگید تو عقل ادم جابشه
اسنپ وتپسی یعنی خیانت به رانندگان
بخدا تا ضلمی بالاتر از اسنپ وجود ندارد
ارتباط قطع
اگر لنگه جوراب مسافر گم بشه تمام کارکنان اسنپ بسج برای پیدا کردن
اما حق رانندگان مسافر کرایه نمیده فرار می کنه
گردن کلفتی می کنه برای من ۲۰ مورد اتفاق افتاده گزارش دادم وعده دروغ تکراری بی نتیجه
حتی ۱مورد
کرایه مفت بری
مبدا ومقصد ۹۰ درصد دروغ
دکان دزدی
جریمه، شهرداری، مالیات عوارض وووووو
مگه میشه ۱۰ جاه مالیات عوارض ووو بدی
حق ما سرطان بشه توخون خودشون و خانواده شون
اینکه به رانندگان بخصوص رانندگان دائمی اسنپ و تپسی ظلم میشود هیچ شکی نیست و ما با رانندگان آنها هیچ مشکلی نداریم آنها هم از روی ناچاری مورد بهره کشی این اپها قرار گرفته اند
شما اگه راست می گویید مثل کرایه اسنپ و تپسی بگیرید و مسافر مال شما ببرید ،اولا باید ظرفیت ماشینت تکمیل بشه که حرکت کنی دوما سر ایستگاه هر حرفی که از دهنتون جلو زن وبچه مردم میزنید بعد ادعا هم دارید همین طوری نقل و نبات از دهنتون بیرون می ریزه بالاخص رانندگان بین شهری اکثر رانندگان اسنپ و تپسی خوب و نجیب هستن من تا حالا که استفاده کردم ندیدم یک کلمه حرف نابجا
سلام اقایون راننده تاکسی زرد... یکم انصاف داشته باشید بد نیست.. یعنی بنظر من سفر با اسنپ و تپسی خیلی هم بهتر از سفر با تاکسی زرد هست هم ارزانتر
هم احترام ب مسافر و هم اینکه کولرش تو گرما روشنه و اما شما تاکسی زردا هیچوقت کولر ماشینتون روشن نمکنید شاید کسی نخواد با شما سفر داشته باشه
مشکل شما اینه که دیگه نمیتونی مسافرا رو بدوشی والا راننده ای که تو اسنپ وتپسی کار میکنه خاطرت جم هم قانون رعایت میکنه ومهمتر اینه که مودبه نه مثل راننده های تاکسی بین شهری.
خدمات تپسی و اسنپ در حمل و نقل عمومی بین شهری تخلف هست و باید انجمن سواری کرایه کل کشور از طریق حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور این موضوع رو هرچه سریعتر پیگیری، لغو و یا اصلاح کنند. باتشکر
انجمن ها ناتوان و خواب هستند! اصلا بلد نیستند چگونه مطالبه گری کنند! هر کاری آداب داره. با هوچی بازی کمی پیش میروند، اما کم کم بی خاصیت تر میشوند! حرف حساب هم که نمی خواهند بفهمند! فکر میکنند کت و شلوار بپوشند، دیگه پروفسور شدن
داداش مشکل تبعیضه
یا هردو بدون دفترچه، کارت سلامت، بیمه، صورت وضعیت، لباس فرم، ساعت کاری کار کنن، یا هر دو با مدارک، ضمنا به عنوان عجایب دنیا همه شاغلان حق مرخصی دارن یک تاکسی داخل شهر یک برگ مرخصی اینترنتی میگیره و میره مسافرت. ولی من برون شهری با زن بچم بخوام شمال یا قم برم لباس فرم، صورت وضعیت، دفترچه و...... البته مطمئنم شما اینها رو نمیدونی چون هر جا رفتی کارتت رو درآوردی کارت راه افتاده، و نماینده ی من یکی در مجلس نیستی
جناب اقای حسین زاده این مواردیکه فرمودید کاملا درست و نظارتها هم قانونی و باید هم باشد و کاری به صحبتهای نماینده محترم مجلس هم ندارم ولی راهم بدانید رانندگان تاکسی های اینترنتی انگونه شما فکر میکنید دیمی اقدام به مسافرکشی و تمامی مراحل هم تحت نظر شرکتهای مربوطه و مسافرین است علاوه بر این قوانینی که فرمودید برای ما هم اعمال بشه گردن ما در برابر قانون از مو نازکتره بعدشم زمان زمان رقابته و اینترنت و مردم با این راحتند و خودشان انتخاب میکنند شماخدمات راحت تر و دردست رس تر ارائه بدین شما را انتخاب کنند
فرمایشات جنابعالی متین و مابا همه رانندگان واقعی در هربخشی که باشند برادر و همدرد هستیم ولی اگر فعالیتهای جاده ای بر مبنای قانون و نظارت های اصولی نباشد برای کل جامعه مضر و خسارتبار است
بله رقابت سالم
شما الان ثبت ساعت انجام میدید
شما عدم اعتیاد میری
شما قبل از هر سرویس ماشینتون بازدید میشه
شما برای زمان رانندگی محدودیت داری
شما کارت هوشمند داری
شما کارت سلامت داری
شما اماکن رفته ای
شما رانندگان آپ های اینترنتی
فقط یه گواهینامه که بگیرید از فردا
میتونید هرجا برید بدون نظارت و با جون مسافر ها
بازی کنید
چه مسئولین داریم که یا متوجه نمیشن دارن چه میکنن یا خودشون را به اون ور زدن
خیلی تأسف داره
راننده تاکسی مشکلی با اسنپ و تپسی نداره فقط محبت کنند این قانون دست و پا گیر مثل دفترچه پلیس راه صورت وضعیت کارت سلامت و غیره و جریمه ای که همه طبق قانون پرداخت میکنند ولی پلاک ع باید دوبله پرداخت کنند را از حذف کنند و مثل اسنپ و تپسی بشیم و اون مقدار بنزینی هم که به عنوان سهمیه میدن و برای یک هفته بیشتر نیست پیشکش خودشان در یک کلام اونوقت میشه گفت تاکسی ها هم باید دیجیتال بشن
با سلام این آقا اگر سیاست داشت صنایع کشور در این وضعیت بحرانی در برق و اب نمی افتادن که رو به تعطیلی و ورشکستگی نمی افتادن و کارگران آنها هر روز بی کار نمی شدن اگر راهکاری داری برای کاری که در مجلس به عهده گرفتی به پرداز و در امور بقیه کمیسیون های تخصصی مجلس مثل حمل ونقل دخالت نکن
ببین اینم داره میخوره ازاسنپ اینم هم پیاله همین آقایانی که پشت پرده دارن میخورن بدون هیچ تاروفی اینم ازذر زدنش معلوم عقده ای اگه خواستید اسنپ بشناسید یکی از نشانها عقده است مثل پشتیبان ذپرتی که درس اولش عقده است
راننده ای اسنپ تاحالا به این فکر کردید چرا پشتیبانی اسنپ عقده ای ؟ بس که حقوق های بالا سر یا بلا حالا این پایین دستی یا را بد میکنه عقده را سر راننده خالی میکنن