بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ اجبار رانندگان کامیون به استفاده از یک آزادراه بی کیفیت/ جریمه سنگین برای عبور از جاده قدیمی

برای رانندگان ناوگان باری پیامک‌ های جریمه چند صد هزار تومانی توسط گشت‌ های پلیس راه به جهت عبور از این مسیر ارسال شده و رانندگان را با پرسش‌ های فراوان و بدون پاسخ از سوی مسئولان استانی مواجه نموده است که آیا می‌توان شخصی را مجبور به پرداخت عوارض جاده‌ ای جهت عبور از شهری به شهر دیگر نمود؟

اجبار رانندگان کامیون به استفاده از یک آزادراه بی کیفیت/ جریمه سنگین برای عبور از جاده قدیمی
تین نیوز |

 وجود جاده ها و آزادراه ها از مصادیق توسعه و پیشرفت است و استان آذربایجان شرقی از دیرباز  به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و ترانزیت اروپا به شبه قاره هند و خاور دور جز مناطق پر تردد کشورمان بوده و جاده ترانزیت تبریز به تهران از شریان های اصلی اقتصادی و حتی سیاسی کشور است، جاده ای با طبیعت زیبا و مناظر منحصر به فرد که در هر فصل سال به گونه ای سحرانگیز دل مسافرانش را شیفته خود می کند.

خبر مهم امروز:

نتیجه شوم واردات کامیون بدون اسقاط ناوگان فرسوده؛ قتل چهار راننده کامیون در درگیری برای دریافت بار + فیلم حادثه

به گزارش تین نیوز، با این وجود یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد که این جاده زیبا سال هاست با وجود رقیبی به نام آزادراه پیامبر اعظم با بی مهری مسئولان استانی و کشوری مواجه شده و خبری از افزایش خطوط یا رفع نقاط حادثه خیز آن نیست.

مهدی رشادی به تین نیوز گفت: متاسفانه این جاده با رشد روزافزون تعداد خودروهای عبوری دیگر جوابگوی حجم سنگین ترافیک نیست و هر از گاهی شاهد تصادفات شدید و گاهی منجر به فوت هم میهنانمان در این جاده هستیم که مسئولان استانی جهت کاهش تصادفات طبق معمول اقدام به انتخاب راحت ترین راه ممکن نموده اند و برای چندمین بار طرح ممنوعیت عبور وسائل نقلیه سنگین از جاده قدیم بستان آباد - میانه - سرچم را در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان تصویب کرده اند.

این راننده ناوگان سنگین حمل کالای جاده ای خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه تردد وسائل نقلیه سنگین در محور بستان آباد - میانه - سرچم، باید از طریق آزادراه تبریز - زنجان انجام شود و تنها در روز های برفی و بارانی، امکان لغو این محدودیت با تشخیص پلیس راه وجود خواهد داشت.

وی گفت: به دنبال این مصوبه، برای رانندگان ناوگان باری پیامک های جریمه چندصد هزار تومانی توسط گشت های پلیس راه به جهت عبور از این مسیر ارسال شده و رانندگان را با پرسش های فراوان و بدون پاسخ از سوی مسئولان استانی مواجه نموده است که آیا می توان شخصی را مجبور به پرداخت عوارض جاده ای جهت عبور از شهری به شهر دیگر نمود؟!

رشادی افزود: بدیهی است اولویت اول تمامی رانندگان به خصوص رانندگان حرفه ای با خودرو سنگین، آرامش و امنیت رانندگی در جاده های یک طرفه و آزادراه ها می باشد ولی آزادراه تبریز - زنجان به عنوان آزادراهی کوهستانی با داشتن شیب های تند با سربالای ها و سرازیری های طولانی، رانندگان خودروهای سنگین به خصوص مالکان ناوگان فرسوده را از عبور و مرور در آن آزادراه دلسرد کرده و رانندگانی که اکثرا با ناوگان فرسوده خود اقدام به حمل کالا و امرار معاش می نمایند؛ سختی و خطرات عبور از راه قدیم و دوطرفه را به عبور از آزادراه ترجیح می دهند.

این راننده کامیون تاکید کرد: معایب آزادراه پیامبر اعظم تنها محدود به شیب های بیش از ۷ درصد یا جاده ناهموار با کیفیت بسیار پایین آسفالت نبوده و نیست و کاستی های دیگری از قبیل کمبود مجتمع های خدماتی رفاهی به تعداد انگشتان دست در ۳۰۰ کیلومتر؛ نبود توقفگاه ها و محیط های امن و دارای نگهبان شب جهت استراحت شبانه؛ عدم نظارت بر قیمت و کیفیت عرضه خدمات در آزادراه به چندین برابر قیمت؛ عدم وجود دوربرگردان های استاندارد در فواصل نزدیک برای دور زدن در مواقع ضروری؛ نبود خروجی یا ورودی به جاده قدیم در مواقع بارندگی و لغزنده بودن جاده، نبود روشنایی کافی در طول مسیر و پارکینگ ها؛ اِشغال پارکینگ ها توسط دست فروشان و تبدیل پارکینگ ها به بازارچه های محلی که در صورت توقف خودروهای سنگین در مقابل بساط آنها همیشه به نزاع و درگیری منجر می شود از جمله عواملی هستند که رغبت رانندگان خودروهای سنگین را به استفاده از آزادراه کاهش می دهد و کارشناسان امر بدون در نظر گرفتن موارد فوق و نظر رانندگان سنگین سوار با صدور بخشنامه و قانون در پشت میزهای خود بدون بررسی نظر کاربران اصلی جاده ها، آنها را در جاده ها با چالش های فراوان روبرو می کنند.

او ادامه داد: به غیر از مشکلات ذکر شده، آیا برای رانندگان ساکن شهرستان های بستان آباد، میانه و روستاهای اطراف آنها جهت مراجعه به منزل یا تعمیرگاه تدبیری اندیشیده شده است؟ آیا رانندگان یاد شده هر روزه باید طرح کامیون ممنوع را اجباراً زیر پا گذاشته و در جاده ای کامیون ممنوع عبور و مرور نمایند و یا تریلی های حامل بار برای کارخانجات فراوان از قبیل فولاد و گچ میانه و فولادسازی های تیکمه داش که اتفاقا در جاده قدیم تبریز - تهران قرار گرفته اند جهت بارگیری و تخلیه از کجا و چگونه اقدام نمایند و هر کامیون با مصرف سوخت یارانه ای بیت المال حدود ۵۰ کیلومتر فاصله نزدیکترین خروجی به جاده قدیم تا کارخانه را تردد نموده و در آخر بالاجبار باز هم وارد جاده کامیون ممنوع شوند؟

رشادی افزود: همچنین این پرسش به وجود می آید که آیا تصمیم گیران امر برای افرادی که در جاده قدیم از طریق مشاغلی همچون سوپرمارکت، غذاخوری، کارواش، تعمیرگاه برای وسایل نقلیه سنگین که از قدیم الایام در جاده قدیم برای کسب روزی حلال ارتزاق می کنند تدبیری اندیشیده شده اند؟

رشادی گفت: امیدوارم طرح فوق با کاهش تصادفات در جاده قدیم تبریز - بستان آباد - میانه - سرچم موجب افزایش تصادفات در آزادراه تبریز - زنجان نشود، چرا که کامیون های فرسوده با بار سنگین در سربالایی ها و سرازیری های آزادراه مجبور به استفاده از دنده سنگین می شوند و گاه سرعت خود را به اجبار تا ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش می دهند، در حالی که حداقل سرعت در آزادراه ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و این امر خود باعث وقوع تصادفاتی غیر قابل جبران خواهد شد.

این راننده افزود: امید بود مسئولان قبل از منع استفاده از جاده قدیم تبریز - زنجان ابتدا کاستی های قید شده در آزاد راه پیامبر اعظم را رفع می نمودند و تا نوسازی کامل کامیون های فرسوده عبوری در جاده ها طرح مذکور را هم متوقف می کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    افرادی که این گونه تصمیم ها را می گیرند متاسفانه مدیر مدبر آگاه ، تحصیل کرده ، مسئولیت پذیر ، کاردان ، با تجربه نیستند و اصلا به فکر مردم نبوده و نیستند! مطالب ذکر شده بسیار منطقی ، قابل قبول و علمی است از همه مهمتر این آزادراه به دلیل خیانت در بدو ساخت و بهره برداری فاقد زیرسازی مناسب و آسفالت مطلوب و استاندارد بوده و حتی دادستان زنجان در مقطعی پرداخت عوارض را تا ترمیم ، بازسازی فرونشست جاده ، ترمیم و روکش آسفالت ، حذف دست انداز و چاله ها فراوان و عمیق غیر قانونی خوانده و دستور عدم دریافت صادر کرده بودند ۰

  • محمد کاظم پاسخ

    مسئولین استان آذربایجان شرقی برای چندمین بار هست که اقدام به ممنوعیت تردد ناوگان سنگین در جاده قدیم بستان آباد میانه سرچم کرده اند و در موارد قبلی با اعتراض رانندگان و کسبه مسیر مواجه و عقب نشسته اند و بعد از چندی مجددا این دستور را صادر می‌نمایند بدون آنکه مشخص کنند که در کدام آزادراه دیگر در کشور چنین اجباری برای تردد ناوگان سنگین اعمال شده است که این دومین مورد باشد ، مشخص نیست که مطابق کدام قانون مسئولین می‌توانند تردد در جاده قدیم را برای ناوگان سنگین ممنوع کرده و آنها را به تردد در آزادراهی که کیفیت مسیریابی و ساخت و نگهداری آن حتی در حد جاده های فرعی روستایی هم نیست اجبار کنند !!!!!

  • راننده پاسخ

    واقعا جای تاسفه تو مسیر جاده قدیم چندین کارخانه و پمپ بنزین و کلی سوپر مارکت و رستوران وجود داره در حالی که توی اتوبان به جز دست انداز و غیر استاندارد بودن جاده چیری وجود نداره

  • ناشناس پاسخ

    لطفا مسولان یه فکری برای آزاد راه شیراز اصفهان کنند
    واقعا عوارضی خیلی زیاد داره
    یه ماشین سنگین ۶۰۰ هزار تومن
    چه خبره؟
    بااین پولی که از مردم میگیرن یک ساله هزینه ساخت بزرگ ‌راه رو در میارن

  • mashin_care پاسخ

    سلام خدا روشکر ممنوع کردن خیلی ازجوانان ما به دلیل تردد کامیونهای غیر بومی جونشونو ازدست دادن خیلی از خانواده ها بی سرپرست شدن به خاطر چند صدتومان جریمه شما خیلی ازخانواده هاداغدارشدن

    • ناشناس

      پس شما هم از داخل شهرهای ما ردنشید ک باعث تصادف میشین

  • ناشناس پاسخ

    اینا عرضه ساختن آزادراه استاندارد ندارن عرضه جمع آوری ناوگان فرسوده و نوسازی با تسهیلات ندارن فقط زورشون به مردم بیچاره میرسه فقط دارن ظلم میکنن آخه مسول بی کفایت راننده مرض نداره که آزاد راه رو ول کنه بیاد جاده دو طرفه شما مشکل رو نمیتونی حل بکنی چرا صورت مسأله رو پاکش می‌کنی فردا ماشین فرسوده از اتوبان تردد کنه همون شما که با زن و بچه میری سمت تهران مسافرت زیر همین فرسوده له میشی چون ترمز میبره

    • ناشناس

      از قصا فرسوده ای که بار رو بین شهرها جابجا میکنه از این جدیدا کمتر نیست.مطمئن باش مشکل ماشینا نیستن.ماشینی با یک سال عمر بخاطر نگهداری بد ترمز نداره و در عوض ماشینی با ۵۰ سال سن بهتر ترمزها رو داره.اینطور بود کلیه دستگاههایی که ۶۰ و حتی ۷۰ سال پیش وارد و در کارخانه ۶ای مهم کشور استفاده میشن باید از بین میرفتن.نگهداری از خودرو کار هر کسی نیس.بهانه آوردن جلو آسفالت بیکیفیت و جاده غیر استاندارد رو نمیگیره.

  • ناشناس پاسخ

    اگر کشور ما مسعولی میداشت که وضع ما این نبود دوم مگر آزادراه جای میوه فروشی هست چطوری کامیون خراب میشه افسر ۱۰بار میاد یا میگه مدارک بده یا جریمه ولی میدان تره بار حاشیه همه بزرگراهها هیچ مشکلی ندارد هیچ مسعولی جوابگو نیست

  • قدرت طهماسبی پاسخ

    جاده سبک و سنگین باید از هم جدا باشند

  • هلندی پاسخ

    کاسه داغتر از آش یعنی همین پلیس راه ک بی ملاحظه ترین آدمها فقط ب راننده کامیونها حریفن باید تاسف خورد ب این مامورین پلیس راه /b>

  • روح من پاسخ

    کاش مدیران بی سواد از این راننده محترم. مشاوره رایگان بگیرن

  • ناشناس پاسخ

    ظلم، زور ، جبر ، خالی کردن جیب مردم ، تحمیل هزینه استهلاک بسیار بزرگ ومسنمر جلوبندی ، کمک ها ، سوراخ شدن کیسه باد ، شکستن شیشه ، کاهش عمر لاستیک، به صدا افتادن اتاق و بدنه ، شکستن و سوراخ شدن رینگ های چرخ و ۰۰۰ ناوگان حمل و نقل بار و مسافر که هرروز در آزاد راه تردد می کنند۰

  • رحیم پاسخ

    لاقل مثل زنجان بومی باشد

  • علی پاسخ

    تقریبا اکثر جاده های کشور تخریب شده چاله های جاده ها به خودرو مردم خسارت میزنه ولی کسی اهمیت نمیده
    احداث راه آهن و خطوط ریلی جهت حمل وبار و مسافر بهترین کار هست که هم در مصرف سوخت صرفه جویی میشه و هم ایمن تره
    ولی کجاست مسئول دلسوز

  • فرشادصالحی پاسخ

    با سلام
    کلیه اتوبانای ایران فقط شدن باج گیری و هر سال افزایش چند درصدی واسع ما کامیون دار این همه پول از راننده میگیرن کجا میره که اتوبان باید مثل سرسره موج دار باشه وتیکع تیکه زنگ راهداری میزنی میگه بخش خصوصیه کاری به ما نداره پس چی کار به دولت داره فقط باید قطعه گرون بشه لاستیک گرون گرونتر بشه وکیفیت روز به روز کمتر هیچ

  • بهنام پاسخ

    این راننده عزیز چطور تشخیص دادن شیب ۷ درصد هست در صورتی که آیین نامه اصلا اجازه این کار رو نمیده و فقط در یک نقطه شیب ۶ درصد مطابق با آیین نامه است ضمنا کدام راننده مدعی است که به جای پرداخت عوارض ازادراه از جاده قدیم با کیفیت پایین و خطرات و پیچ های زیاد تردد کنه

  • ناشناس پاسخ

    سلام جاده شهربابک به هرات جاده ترانزیتی بندرعباس به استان کرمان فارس یزدواصفهان خیلی خیلی خطرناک باریک دوطرفه و بدون هیچ شانه دلال بازاری جریمه مکررپلیس اگرکامیون ممنوع باید این دلال بازی درجاده ببندم فقط سواری روباش که اگرسواری هم خراب شددرجاده واقعا شانه نداردوغیر........‌

  • ناشناس پاسخ

    الاغ هایی دو پا به نام مدیر

  • ناشناس پاسخ

    خدا لعنت کنه شدن غده سرطان جاده ها

  • محمدرضاطاهری پاسخ

    سلام من راننده کامیون ماک هستم وبقیه کامیونهای تبریز بیشتر شان هوو هست وایویکو ۳۳۰همش ماشینهای قدیمی واتوبان تبریز زنجان هم گردنه داره چند تا وگرنه اگر جاده صافی بود همه از آنجا میرفتند خواهشمند یم ما را اذیت نکنید و بگذارید ما با این ماشینهای قدیمی امرار معاش کنیم شما که هیچ وقت از ما حمایت نکردید وگرنه ما هم دوست داریم ماشین جدید سوار بشیم اما نمی‌تونیم چون دولت هیچ وقت از ما حمایت نکرده

  • ناشناس پاسخ

    با سلام رانندگان ماشینهای سنگین در جاده قدیم بیشتر از 60 تا نمیرن واین باعث ترافیک سنگین می‌شود جالب اینجاست که برای سواری هم اجازه سبقت نمیدن

  • علی پاسخ

    در آزادراه محمد رسول الله هنگام برف اگر ماشینی خراب پنچر بشه بتونی از ماشین هم پایین بیای گرگ میخوره آدم سربالایی هشترود داف ولوو پانصد هم نمی‌توانند بیشتر سی کیلومتر رانندگی کنند موقع پایین پایین اومدن هم نه ریتارد حریف میشه نه ترمز دیسکی اگرم زیاد استفاده کنی ماشین آتیش میگیره اون آزادراه استاندارد نیست

  • علی پاسخ

    اجحاف مهندسی شده ایرانشهری ها در تمامی ابعاد تعریف و اعمال میشود

  • ناشناس پاسخ

    بی قانون ترین شهرایران..مسیولینی خودبین خودپسند .. شهر بدون کمربندی برای عبور کامیون ...که ب اجبار جریمه کامیون ممنوع بودن شهر تردد از اتوبان انجام بگیرد تا عوارض بگیرن..یعنی جیب بری قانونی

  • حبیب پاسخ

    کیفیت زیرسازی جاده قدیم خیلی بهترازاتوبان تازه احداث میباشد چه رازی دراین امر نهفته .فک کنم توساخت جاده قدیم مسئولین دزدی بلد نبودند.

  • ناشناس پاسخ

    قدیم راهزن قایم میشد دزدی می‌کرد الان تو روز روشن و با گردن کلفتی دزدی میکنه

  • عباس پاسخ

    با عرض سلام باید عرض کنم فقط این جاده نیست که اجبار میکنن باید از آزاد را تردد کنید شهر کاشان هم با وجود اینکه کمربندی نداره و باید از کنار گذر شهر کاشان کامیونت تردد کنند جدیدا راهور کاشان خودروهای سنگین رو اجبار می‌کنه که باید از آزاد را امیر کبیر که بی کیفیت ترین آزادهست با داشتن چاله چووله های زیاد تردد کنند و۸ر کس از داخل کنار گذر رد میشه جریمه میشه والا این قانون جدید که هر شهری هر کاری دلش میخواد با این قشر زحمت کش جادها میکنن وحاده قم هم‌که اینهمه هزینه میکنن باز هم جاده لی کیفیت و بدون ایمنی تحویل میدن

  • Reza پاسخ

    جاده قزوین رشت اتوبان قم کاشان اتوبان تبریز چند وقت دیگه متروکه میشن دیگه قابل استفاده نیستن

  • ناشناس پاسخ

    همه مشکلات اتوبان صحیح
    ولی خبر دارین جاده قدیم ظرفیت عبور این همه کامیون رو نداره کامیون به خاطر عوارض میاد جاده قدیم
    بعد اطلاع دارین چقدر تصادفات منجر به فوت اتفاق میفته
    تصادفی بوده تابستان ۱۴۰۳ پنج نفر فوت در صحنه فقط برای یک تصادف
    تا حالا با خودرو شخصی پشت سر چند کامیون تو این جاده رانندگی کردین؟ به خاطر پیچ های زیاد نمیشه سبقت گرفت پشت سرشون هم‌حرکت می‌کنی سنگ ریزه پرتاب میشه سمت خودروهای پشت سری
    هر کس طرفدار عبور و مرور خودروهای سنگینه دو بار این جاده قدیم رو‌ با خودرو شخصیش بره بیاد بعد بیاد کارشناسی کنه

    • ظفرعظیمی مهر

      اصلا جاده قدیم مخصوص کامیون است سواری چرا باید از جاده قدیم عبورکند که پشت تریلی نتواند سبقت بگیرد بحث عوارض م
      که ما زنجان عوارض میدیم و از ماهنشان از اتوبان خارج میشیم یعنی عوارض بزرگراه را داده این و استفاده نکردیم چون زنجان کمربندی ندارد مشکل نداشتن کمربندی زنجان مشکل شهرداری است رانندگان چرا باید با اجبار از عوارضی عبور کنندبزرگراه هم خراب است سواری ها از اتوبان عبورکند تا اذیت نشوند

  • ناشناس پاسخ

    فقط بومیها باید تردد کنند

  • ناشناس پاسخ

    اگه مسئولین ما شعور داشتن که وضعیت ما این نبود
    نمی‌دونم چجوری و با کدوم منطقی 3بار در سال عوارض آزاد راه هایی که هیچکدوم استاندارد نیستن رو زیاد میکنن برای 30کیلومتر آزاد راه 25000تومن پرداخت کردم

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سلام .موضوع کامیون ممنوع بودن جاده قدیم میانه زنجان برمیگردد به زمان احداث بزرگراه زنجان تبریز که شهرداری زنجان بخاطر اینکه کمربندی درست و حسابی ندارد عبور کامیون را از کمربندی زنجان ممنوع کرد ورانندگان را مجبور به عبور از بزرگراه زنجان تبریز نموده درصورتی که شهر میانه اصلا در مسیر بزرگراه زنجان تبریز نیست و این بزرگراه غیرکارشناسی با گردنه های برف گیر و عدم دسترسی به شهر وعدم دسترسی به خدمات فنی مکانیکی بسیار کار را دشوار می‌کند مثلاً چندسال قبل کامیون بنده در میثم آباد دچارتقص فنی شد نه راه پس داشتم نه راه پیش وزنگ زدم آژانس با چندین برابر قیمت حاضر شد دوسه ساعت در اختیار من باشد .

  • احمد راننده تریلی پاسخ

    خدا لعنت کنه اون مهندس ناظری که این نقشه راه بزرگراه زنجان به بستان اباد تاعید قبولش کرده وهر عواملی که نقش داشتن تا پول مردم جون مردم تواین راه کاملن مضخرف غیر استاندار بره طلف بشه ..دولت این همه در مورد مصرف سوخت خودشو جر میده چرا به فکر سر بالایی های اتو بانهایی که پیمان کارهای... دارن تو کشور میسازن نیست تو هر اتوبانی که تازه تاسیسه این بلا ها هست..

  • داریوش پاسخ

    خاک بر سر وزارت راه و حمل‌ونقل

  • کهنه سوار پاسخ

    اول مشکلات آزاد راه جهت تردد کامیون ها را رفع کنند آن وقت در صورت استفاده نکردن رانندگان مظلوم جریمه یا. رشوه داغ شوند

  • Amir پاسخ

    آزاد راه بندرامام خمینی به اهواز جزء بی کیفیت ترین جاده ها ست که دو لاین بیشتر نداره و یک لاین در هر دو مسیر رفت و برگشت کلا قیر قابل استفاده هست و مسیر ماشین های شوتی که با سرعت زیاد و به صورت کاروانی تردد میکنن و باعث تصادفهای اغلب منجرب به فوت میشه
    کل مسیر دست انداز داره که ماشین های سنگین با حرکت کردن در لاینی که کمی بهتر از لاین کناری هست باعث ایجاد ترافیک و تصادف میشن و هیچ مسئول تا کنون حتی لب باز نکرده بگه این همه عوارض و این همه سال کجا رفته جاده فاقد مجتمع رفاهی هست که تازه دارن احداث میکنن و دوتا اول مسیر اهواز داره که اونها چسبیده به شهر اهواز هست و روشنایی که یه امر نا ممکن هست

  • ناشناس پاسخ

    فقط میخواین پول بگیرید

  • ابراهیم پاسخ

    سلام آزاد راه شیراز اصفهان هزینه عوارض را زیاد از مردم میگیرین مردم ناچار از جاده قدیمی تردد میکنند

  • حسین پاسخ

    جاده‌قدیم‌مناسب‌برای‌تزددسنگین‌نیست‌چون‌سرعت‌وعرض‌کم‌باعث‌کندی‌حرکت‌وسایل‌سبک‌می‌شود.

  • ناشناس پاسخ

    راننده صاحب نداره

  • علی پاسخ

    از یه مشت بیسواد و نالایق چه توقعی داری داداش اینا فقط بلدن مشکلات رو بندازن رو کول مردم هیچوقت مشکلی رو حل نکردن

  • ناشناس پاسخ

    تواین مملکت دزدی مسئولان عادی شده هیچ ترسی ندارن من راننده سنگین و همکارانم فقط دعاگوی مسئولان در هستیم ماشینمون جلوچشممون داغون میشه خداعزیزانشونوداغون کنه

  • ناشناس پاسخ

    هیچکدام از مسیولین بیسواد این نظریات را نمی خوانند مگر سانسور چی ها پس بی‌جهت نیست که میگویند آنچه به جایی نرسد فریاد است

  • ناشناس پاسخ

    بیخیال تن نیوز میگم حاظری طومار ۵۷۰ رانتده تریلی که بابت دزدی بار های بدون نوبت و پلاک چسبان در روز روشن را که در بوشهر اتفاق می افتد را رسوا کنید ایا مرد هستید که از سیستم مخرب و دزدی بارهای کانتین از گمرک بوشهر باشی

  • ناشناس پاسخ

    ایا شما حاظر هستی مردم را با چند خط نوشته دنبال نخود سیاه نفرستید ایا حاظری این دزدی که هر روز به سفارش افراد پشت صحنه در سازمان و سیستم نوبت دهی پابانه رو با مدرک رسوا کنید

  • رهنما پاسخ

    درودپلیس راه به دنبال درامدخودش هست و برای خودش قانون تصویب کردوباظلم رو رانندگان بیچاره راجریم می کندازروزی کهجریم هاراافزایش دادن بی خود.بیجهت مردم راجریم می کنندخدایاجواب ظلم وظالم راخودت بده هرچنداگرخدای باشد

  • رضا پاسخ

    تا اونجایی که من یادمه آزادراه برای سواری جاده قدیم هم برای کامیون.ینی اولویت اینه.مث آزادراه تهران قم که فقط سواری و اتوبوس میره

  • فرزاد زندی پاسخ

    سلام ازاد را تبریز زنجان ازاد را منظور از ازاد را متاسفانه تو ایران فقط اسمش هست و سرعتی که برای سواری وکامیون زدن دیگه هیچی نیست ازاد راهی که کلا باید دنده دو یا سه بری کلا چاله کلا دست انداز لاین کامیون عزیزان مسول با ماشین سوزوکی ویتارا نیان عبور کنن بیاد بشینید داخل یه کامیون از تبریز تا زنجان بیاید ببینید ازاد راهی که ساختید چی هستش هیچ جای دنیا به جاده زنجان تبریز نمیگن ازاد راه دارید پولشو از مردم میگیرد حداقل چاله های که کامیون میفتی داخل فنر میشکنی رو بگیرد این جاده ازاد راه نیس به نظر من

  • ناشناس پاسخ

    درود این زور گفتن ها برای انسانهای زحمت کش و مطیع قوانین کشور اصلا خوب نیست و مسئولین بجای قدر دانی که همه ما با کاستی های آنها و بی مدیریت آنها ساخته آیم ،،وجه خوشایندی ندارد ، امیدوارم عزیزان مسئول کمی به خود بیایند و در صورت ناتوانی در آن جایگاه ،خالی کنند تا نفری که میتواند بهتر خدمت کند آنجا بنشیند ،،،جای دیگری برای فشار اضافه و جر خوردن اضافه نداریم ، کمک که نمیکنید فشار هم می‌آورید ، اصلا وجه خوبی ندارد و واقعا در اذیت هستیم آقایان مسئول و وزرای گرامی

  • ناشناس پاسخ

    واقعا ازاد راه تبریز زنجان تمام زیر بند ماشین داغون میکنه بخدا هر ماه چندبار رفتیم از بندعباس ب تبریز تو همین جاده بخاطر چاله واسفالت خراب باک کنده شده زیر بند ماشین داغون شده واقعا یعنی نمیخوان فکری بحال این جاده کنن این مسولین دزد انشالله که عاقبت این همه ظلم ب خودشون برگردد میگه ظلم نکن ظلم گرفتار میشی همین دنیا دار مکافات هس صدای ما راننده گان ب خدا هم نمی رسه هروز درد سر ی چیزی داریم الانم هم که سوخت کارت ۴۴ب بالا باید ثبت کنی مردم موندن چیکار کنن خدا لعنت کنه باعثش

  • ناشناس پاسخ

    فقط.پول زورمیگیرن یه جاده سالم هم هیچ جای این مملکت خراب شده نیست فقط یه مشت دزد توجاده ها پول ازمردم میگیرن

  • یوسف پاسخ

    ما خودمون به خودمون رحم ندارم درحق هم بدجنسیم