| کد خبر: 235337 |

خرج که از کیسه ملت بود/ حاتم طایی شدن آسان بود؛

◄ تخفیف در کرایه حمل مواد معدنی به فولاد مبارکه از جیب رانندگان

در حالی که مدتی پیش رسانه ها از قول عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نوشتند که مدیران مدیران شرکت فولاد مبارکه با تاسیس شرکتی در کشور ثالث، کالاهای خود را با نصف قیمت به شرکت خود می فروشند و از این طریق سودهای کلانی به جیب می زنند، رانندگان کامیون می گویند با وجود چنین تخلفاتی چرا برای حمل مواد معدنی به این شرکت با عنوان حمایت از تولید، بیش از 30 درصد تخفیف در کرایه ها از جیب رانندگان در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

در حالی که مدتی پیش رسانه ها از قول  عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی نوشتند که مدیران مدیران شرکت فولاد مبارکه با تاسیس شرکتی در کشور ثالث، کالاهای خود را با نصف قیمت به شرکت خود می فروشند و از این طریق سودهای کلانی به جیب می زنند، رانندگان کامیون می گویند با وجود چنین تخلفاتی چرا برای حمل مواد معدنی به این شرکت با عنوان حمایت از تولید، بیش از 30 درصد تخفیف در کرایه ها از جیب رانندگان در نظر گرفته شده است؟

به گزارش تین نیوز، بر اساس آن چه رانندگان پس از انتشاراظهارات این نماینده مجلس، با خبرنگار ما مطرح کردند، طبق توافقی که با عنوان حمایت از تولید صورت گرفته، کرایه حمل بار  مواد اولیه معدنی به شرکت فولاد مبارکه شامل 30 درصد تخفیف شده که در واقع این تخفیف مربوط به ضرایب تطبیق در محاسبه کرایه ها بر اساس تن کیلومتر است.

به گفته رانندگان، ضرایب تطبیق اعشاری، نرخ قانونی  کالا را می شکند و از ۷۵٪ شروع  و تا ۱.۲۵٪  اعمال می شود اما فقط بخش کاهنده آن مورد استفاده قرار می گیرد که به نوعی راه دور زدن قانون به اسم حمایت از تولید است.

رانندگان می گویند: نکته قابل توجه در این مورد آن است که این اعمال تخفیف فقط برای برخی تولید کنندگان اعمال می گردد به طوری که کرایه حمل بار از خواف برای فولاد مبارکه با ضریب کاهنده محاسبه می شود اما برای فولاد خوزستان کرایه واقعی و از سیرجان هم به همین شکل.

 

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، روز 22 شهریور ماه بود که خبرگزاری ایسکا نیوز، اظهارات سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص فولاد مبارکه را منتشر کرد.

بر اساس این خبر موسوی لارگانی در مورد تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه گفت:  علاوه بر تخلفاتی که ما در تحقیق و تفحص تهیه کردیم تخلفات جدید ‌مدیران به دستمان رسیده که یکی از این تخلفات نحوه  فروش محصولات بود بدین صورت که به برخی از شرکت‌های خارجی فروش هایی داشتند که قرار بر پرداخت نقدی بود ولی پس از گذشت مهلت ۴۵ روزه در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ روز از تحویل کالا گذشته ولی پول آن را پرداخت نمی کند که مبلغ قابل توجهی است.

موسوی لارگانی با اشاره به این که بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان میزان بدهی شرکت‌های خارجی به فولاد مبارکه است افزود: شاید این گونه تصور شود که شرکت فولاد مبارکه تقصیری ندارد و شرکت خارجی در عدم پرداخت بدهی مقصر است ولی باید خاطرنشان کنم که شرکت فولاد مبارکه به شرکتی محصولات خود را فروخته است که نباید می فروخت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی معاملاتی با شرکت‌های خارجی انجام داده اند که یا عمدا و یا سهوا در انجام تعهدات خود تعلل کردند و این محصولات و کالاها در گمرک به عنوان کالای رسوبی شناخته شده و از طرفی، خود مدیران این شرکت با تاسیس شرکتی در کشور ثالث البته با نصف قیمت به همان شرکت خود می فروشند در حالیکه این کالاها رسوبی نیستند ولی از این طریق سودهای کلانی به جیب می زنند که امیدواریم پس از اعلام گزارش این تخلفات، ملت شریف ایران متوجه می شوند که کسی که داد می زند تا از هدررفت بیت‌المال جلوگیری کند، بی دلیل نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا پیشنهادی در خصوص منصرف شدن از پرداختن به این موضوع دریافت کرده‌اند یا نه؟ گفت: چنانچه بگویم پیشنهادی نبوده دروغ گفته ام. افرادی نیز پیشنهادانی داده اند. بنده برای این صحبتم شاهد نیز دارم که وزیر صمت قبلی به من گفت که علیرغم همه تلاش‌ها مدیر عامل این شرکت را برکنار نمی‌کنند، شما یک چیزی بردار و از این طرح و پیگیری آن صرف نظر کن که با مخالفت بنده ایشان جمله شان را به این صورت تغییر داد که یک چیزی برای شهرستان خود بردار و قید پیگیری این پرونده را بزن. چنانچه من طرح و تخلفی را مطرح کرده‌ام برای این نبود که از آن منتفع شوم بلکه برای این بود که جلوی ضایع شدن بیت‌المال را بگیرم و تا آخر این پرونده را پیگیری خواهم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.