| کد خبر: 224787 |

◄ گازوئیل نیست؛ تکذیب از مسئولان و تایید از رانندگان + فیلم و عکس

رانندگان کامیون تصاویری از جایگاه های سوخت در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که در این جایگاه ها یا گازوئیل تمام و یا برای سوختگیری صف طولانی تشکیل شده بود.

تین نیوز

چند روز پیش مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با رسانه ملی عنوان کرد: خودداری از عرضه سوخت نفت گاز به کامیونداران صحت ندارد.

به گزارش تین نیوز، کرامت ویس کرمی در این گفت و گو با تاکید بر این که کامیونداران سهمیه سوخت تعریف شده دارند، افزود: روزانه 50 میلیون لیتر نفت گاز توزیع می شود و رانندگان می توانند در صورت مشاهده تخلفات توزیع سوخت و  تشکیل صف های طولانی به شماره 09627 اطلاع دهند.

به دنبال این اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، رانندگان کامیون تصاویری از جایگاه های سوخت در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

به گفته رانندگان در این جایگاه ها یا گازوئیل تمام شده بود و یا برای سوختگیری صف طولانی تشکیل شده بود.

رانندگان ناوگان سنگین در حالی از مشکل تهیه گازوئیل سخن می گویند و شرکت پخش آن را تکذیب می کند که یک جایگاه دار سوخت نیز چندی پیش به تین نیوز گفته بود: چرا یک راننده و کامیوندار باید برای تهیه 100 لیتر گازوئیل به هر جایگاه که می رسد توقف کند و با تلمبه خاموش و نازل آویزان مواجه و یا با اعصاب خراب با متصدیان جایگاه ها درگیر شود و راه 10 ساعته را به علت توقف های بی فایده برای تامین سوخت 12 ساعته طی کند و نیازمند بازار آزاد و یا ... بشود؟

او با تاکید بر این که سهمیه بندی گازوئیل دو طرف زیانده دارد یکی از آنها جایگاه و طرف دوم قطعا کامیونداران هستند، در مورد انتقاد رانندگان از این موضوع که در برخی جایگاه ها تلمبه ها را خاموش می کنند و کارگران جایگاه از رانندگان مطالبه انعام دارند، گفته بود: شاید در محدود جایگاه هایی این برخورد از جانب کارگری صورت گیرد اما باز ریشه اصلی آن به سهمیه بندی و جیره بندی برمی گردد.

وی در مورد نحوه توزیع گازوئیل در مناطق مختلف گفته بود: گازوئیل از طریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به صورت منطقه ای سهمیه بندی و مجوز فروش میزان مشخصی گازوئیل از طریق این شرکت به هر منطقه داده می شود.

وی تاکید کرده بود: پس از تعیین سهمیه مناطق، هر منطقه براساس فروش ماه مشابه سال قبل نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل بین جایگاهداران اقدام می‌کند که معتقدم این تقسیم بندی و سهمیه بندی درتمام استان ها رعایت نمی شود.

این جایگاه دار با بیان این‌که کمبود در هر کالایی موجب بازار سیاه می شود، عنوان کرده بود: راننده ای که نتواند سوخت مورد نیاز خود را از جایگاه ها تامین کند به ناچار آن را لیتری ۲۰۰۰ تومان از بازار سیاه تهیه می کند که این موضوع نیز مشکلاتی بین جایگاهداران و رانندگان به وجود می‌آورد.

به گفته وی افزایش یا کاهش سهمیه جایگاه داران از جمله اختیارات مدیران پخش در مناطق است.

پمپ بنزین

پمپ بنزین حصاروئیه

پمپ بنزین سیرجان به سمت شهر بابک

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    نمیشه بجای گازوئیل، مازوت بزنن ؟؟؟

  • امیر 0 0

    سلام و عرض ادب ،،تشکر از نشریه تین نیوز ... خطاب ب مدیر عامل پخش فراورده های تفتی :
    مسلمان چرا خودتو ب کوچه علی چپ میزنی ، مسولی که نداند در حوزه مدیریتی خود چه اتفاقاتی میفتد و دستوب دامن اسناد و مدارکی میشود ک دیگران برایش ارسال کند ، حرفهای زیادی پشت سرش هست... بزرگوار شما جلو دوربین رسانه ملی با صراحت تمام تکذیب کردی، این دو حالت بیشتر ندارد یا خودتو زدی ب کوچه علی چپ یا با لابی ب این مسولیت رسیدی و سرتو عین کبک زیر برف کردی ... خدا پدرتو بیامرزه رو زخم ما نمک نپاش اگر مرحم نیستی ... البته گزینه های دیگری هم هست پشت پرده که مطمانا دوست نداری یا بهت امر کردن که وارد این معقوله ها نشی ... وقتی مصاحبه شما را در رسانه ملی دیدم کلی خندیدم ، از ته دل خندیدم فقط اونجا بود که توی. مشکلات پیرامون این صنف حمل و نقل بعد از مدتها خنده بر لبم اومد ،،، ممنون که بساط شادی و خنده را برای ما فراهم کردید ، جای تشکر داره
    امیر صولتی راننده خود مالک

  • علی اصغر عجمی 1 0

    سلام
    اگر رانندگان اقدام به فروش سهمیه سوخت نکنن نصف بیشتر ترافیک پمپهای استان هرمزگان حل میشه

    این ترافیک و صف های طولانی در پمپ ها از فروش سهمیه همکاران خودمون به وجود میاد

    طرف باکش پر هست و موقع برگشت میخواد سهمیه شو بفروشه ، پمپ چی هم ماشینهاش اماده داخل پمپه و خدا میدونه روزی چند بار بکشون رو پر میکنن و همین بی عدالتی باعث ایجاد صف های طویل میشه

    و همکارانی که واقعا نیاز به سوخت دارند در این میان حقشان ضایع و به پای سودجویان میسوزند.


    شرکت نفت اگه واقعا قصد حل این معضل رو داره باید همه پمپهارو انلاین و مجهز کنه و داخل هر پمپ یه مامور بزاره تا از اینگونه تخلفات جلوگیری بشه.

    والا پشت تریبون صدا سیما شعار دادن رو همه مسولین به خوبی بلد هستند.


    تنها راه برون رفت از این مشکل مدیریت انقلابی و بدون رانت هست.

    • ناشناس 3 0

      شما اشتباه میکنی.
      خر را از پشت وارد طویله میکنی.

      این رانندگان نیستند که سهمیه خودشون را میفروشن.
      با فشار باندهای وابسته به مافیای سوخت که غالبا از بیرون از مرزها اداره میشن قیمت گازوئیل پایین نگه داشته شده تا سوخت را مردمی در فقر به سر میبرن برای امرار معاششون قاچاق کنن.

      در این میان شرکتهای خودرو ساز تجاری هم از فرصت نهایت استفاده را کردن و کامیونهای بی کیفیت خودشون را به فروش رسوندن.

      بسیاری از کامیون و کامیونتهای خریداری شده برای فعالیت در چرخه حمل و نقل نیستند. بلکه صرفا برای استفاده از سهمیه سوختشان خریداری میشوند.

      سود اصلی این قاچاق سوخت توی جیب اون کشتی های تجاری میره که از مبدا کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و... داخل خلیج فارس رفت و آمد میکنن.

      در اصل طرف باکش رو پر میکنه چون این مسیر را برای او طراحی کردن تا منابع نفتی کشور را غارت کنن.

      مسئله دیگری که نباید فراموش کنید اینه که این سوختی که قاچاق میشه در نهایت روی خلیج فارس به کشتی های خارجی میرسه و اونها برای خرید این سوخت ارز خارجی از جمله دلار پرداخت میکنن.
      شاید هم در مواقع تنگناهای ارزی دست اندرکاران بدشون نمیاد که سوخت به همین صورت قاچاق بشه.
      مردم مسیری براشون طراحی شده تا با دست خودشون منابع کشورشون را به دست غارتگران بسپرن.
      اولین سرنخهای مخالفان آزاد سازی قیمت سوخت در ایران را باید در بین کمپانی ها و دول غربی جستجو کنید.

      فقر و سوخت ارزان عامل اصلی قاچاق سوخت وصف های طویل سوخت هستند نه همکاران شما.

  • محسن متقین 0 0

    رویای دهکده جهانی تحقق یافته است .
    این ما هستیم که باید خودمان رابا وضعیت جدید هماهنگ نماییم.

    امروز دیگر هرگونه اظهار نظری باید منطبق بر واقعیت ها و امارو اطلاعات دقیق باشد وگرنه چیزی جز خدای نکرده بی آبرویی و انگ دروغ گویی برای اظهارنظر کننده بجای نخواهد گذاشت.

  • ناشناس 1 0

    سلام.تو تهران که مرکز ایران از ساعت ۴به بعدگازوییل پیدا نمیکنی جایگاه دارن نمیدن.

  • میلادFH 0 0

    سلام. احتیاجی به ارسال نظر نیست خودتون یه سر به پمپ های سیستان و بلوچستان(زاهدان، سروان، ایرانشهر، چابهار، خاش، و غیره ) یا برید سمت استان کرمان بطرف بم و ریگان و غیره
    تا خودتون با چشم خودتون ببینید که جایگاه ها پمپارو خاموش میکنن و تا وقتی که یه پول حنگفت و زیاد بهشون ندی پمپ رو روشن نمیکنن

  • احمد 0 0

    شما یه سری به جنوب کرمان بزنید فلاکت رانندگان بدبخت بخاطر نبود گازوئیل خواهی دید از طریق دوربین جایگاه ها شما که مسئول هستین دسترسی دارین راحت از همون تهران میتونید کنترل کنید

  • محمدجوادابویی 1 0

    سلام جناب ویس کرمی نیازی نیست هیچ گزارش وعکسی رااز جایگاه داران برای شما ارسال کند. ی زحمت بکشیدتو تهران خودتون بعدازظهر که از محل کار به سمت منزل تشریف میبرید ی سری هم به پمپ های بنزین وگازئیل بزنید.از ساعت 17 به بعد تا فردا ساعت 7یا8پمپها به هیچ وجع گازئیل عرضه نمیکنند.خنده داره

  • جلیل 0 0

    سلام
    امروز ۱۶ ام دی نه جوزم گازویل بود نه شهر بابک
    خدا کنه سیرجان گازوییل باشه
    رسیدگی ام که باید باشه هم نیست
    ساعت ۱۹

  • اسماعیل 0 0

    خدمت کردن به حمل ونقل این کشور یعنی بزرگترین خیانت در حق خودت یعنی توهین به شعور و شخصیت شخص راننده مسولین خیلی وقت پیش فهمیدند نباید خدمت کرد وفقط خیانت میکنند درست ترین کار ممکن

  • جلیل 0 0

    امروز ۲۷دی ماه سویا از از بندر عباس پمپ گهکم دوتا پمپ حاجی اباد خاموش بعد تونل ام سه کیلومتر صف وایسادم حالا برسه بما یا باید بمونیم صبح بزنیم اونم اگه صبح بیاد
    باک خالی امشب بخابم فردام با ۳۰۰تا حرکت کنم غروب نشده بازم باید بخابم رسیدگی کنید خواهشا پشت میز الکی نگید سوخت همه جا هست بیاید ببینید که نیست نیست

  • کریم 1 0

    مشکل هست برادر من . دیشب از قم به تهران تمامی جایگاه ها تعطیل بودن و گازوییل نداشتن خود من ساعت ۳ صبح تو سرما وایسادم نه راه پیش داشتم نه راه پس. چرا جایگاه داران کارت سوخت آزاد ندارن یه راننده چیکار باید بکنه؟ اقا جمع کنید سهمیه بندی رو قیمت رو آزاد کنید یه بار برای همیشه حل بشه بره پیکارش تا همه تکلیفشون رو بدونن . بسه هرچی دروغ تحویل مردم دادید

  • محمد 1 0

    آخه بی انصاف برجی ۶۰۰لیتر هم شد گازوییل.الباقیشوقیامت ازت می‌گیرم اگه قیامتی باشه

  • حسین کریمی 0 0

    گازوییل از صبح قطع شده میگن سیستم ها حک شده اشتهارد