| کد خبر: 215843 |

◄ تصمیم استراحت اجباری رانندگان در شرایط کرونا شگفت‌آور است

یک راننده اتوبوس در مخالفت با تغییرات انجام شده در مورد ساعات کار رانندگان ناوگان مسافربری بین شهری گفت: تصمیم به اجبار یک روز استراحت در هفته برای رانندگان در شرایط ‌ شیوع کرونا واقعا شگفت‌آور است.

تین نیوز

یک راننده اتوبوس در مخالفت با تغییرات انجام شده در مورد ساعات کار رانندگان ناوگان مسافربری بین شهری گفت: تصمیم به اجبار یک روز استراحت در هفته برای رانندگان در شرایط ‌ شیوع کرونا واقعا شگفت‌آور است.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در پنج ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا ۸۰ درصد رانندگان بیکار شده‌اند و این یعنی رانندگان  ناخواسته در حال استراحت هستند.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی مطمئناً اگر فرصتی برای هرکس برای کار کردن مهیا شود شب وروز ‌کار میکند تا جبران بیکاری را کرده  باشد، زمانی این طرح قابل اجرا است که رانندگان مانند کارمندان از مزایای شغل خود استفاده کنند کسی که نه شغل ثابتی دارد نه در آمد یا حقوق مشخص (که توافقی است) چه انتظاری دارید؟

بیشتر بخوانید:

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: ضمن این‌که سامانه سپهتن به گونه‌ای راه‌اندازی شده که بعد از حدود 2.5 ساعت رانندگی سامانه به رانندگان برای 10 دقیقه استراحت و توقف هشدار می‌دهد.

 فرجی افزود: رانندگان مسیرهای ثابت می‌دانستند در مسیر خود در کجا توقف کنند که این زمان پر شود و در بین مسیر هشدار توقف از طرف سامانه دریافت نکنند و مجبور نباشند در میان راه به اجبار در مکان‌هایی که هیچ‌گونه امکانات رفاهی توقف کنند.

این فعال بخش حمل و نقل مسافری عنوان کرد: چند ماه است که رانندگان از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح در پلیس راه‌های کشور به اجبار ثبت ساعت می‌کنند، برای مثال در مسیر تهران به تبریز در پنج پاسگاه پلیس راه باید ثبت ساعت شود که اگر میانگین توقف در هر پلیس راه برای ثبت ساعت ده دقیقه در نظر گرفته شود در این مسیر وقت یک راننده پنجاه دقیقه بیهوده تلف می‌شود.

به گزارش تین نیوز، فرجی با بیان این‌که یکی از دلایل نصب سامانه سپهتن در ناوگان مسافری جلوگیری از مصرف سوخت بی مورد بود، گفت: در زمان کنترل ناوگان توسط سامانه سپهتن، ثبت ساعت مبدا و مقصد بود اما اکنون با این قانون جدید اتوبوس‌ها در مسیر خود به دلیل توقف بی‌مورد در پلیس راه‌ها مصرف سوخت اضافه داشته و مشخص است چه ضرری به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.