| کد خبر: 193694 |

◄ همه منتفعان به‌روزرسانی تن-کیلومتر؛ از دولت تا شرکت‌های حمل‌ونقلی

هزینه‌های دیگران و سرمایه‌گذاری اولیه و دست و پنجه نرم کردن با انواع مشکلات، سودآوری بدون سرمایه‌گذاری برای حداقل سه بخش را به دنبال داشته است که بدون هیچ سرمایه‌گذاریی از سرمایه و زحمات کامیونداران سود می‌برند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، روش محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر را مطالبه‌ای به نام  کامیونداران و به کام دیگران توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی با بیان این مطلب به خبرنگار تین نیوز، گفت: سرانجام 231 روز پس از ابلاغ به اجرای محاسبه نرخ کرایه حمل بر اساس تن- کیلومتر با نرخ 1033 ریال، تن-کیلومتر با نرخ مبنای  1400 به‌روزرسانی شد.

بیشتر بخوانید:

وی با ارایه این پیشنهاد که چون قرار بر به‌روزرسانی مداوم نرخ مبنا در محاسبه کرایه حمل بر اساس تن-کیلومتر است، می‌توان برای آن علامت اختصاری IR97.1033 و IR.98.1400 که بیانگر نرخ مبنا و سال به‌روز رسانی و همچنین ملی بودن آن است را به کار برد، افزود: تن-کیلومتر، مطالبه و خواسته مهم اعتراض صنفی خرداد97 و محصول زحمات رانندگان و کامیونداران، کارگروه تن کیلومتر و نمایندگان متخصص کانون کامیونداران کشور است.

این راننده خود مالک تاکید کرد: اگرچه برخی، سود حاصل از این محصول را مختص کامیونداران می‌دانند، ولی در واقع بخش‌های دیگری از حمل‌و‌نقل و حتی دولت نیز از این به‌روزرسانی منفعت می‌برند و بر این اساس می‌توان گفت این مطالبه به نام کامیوندارن و به کام دیگران است.

وی بخش‌های مختلفی که از تن-کیلومتر بهره‌مند می‌شوند را شامل کامیونداران و رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقلی و دستگاه‌های مختلف دولتی دانست و به بیان شرح منافع هر یک از این بخش‌ها پرداخت و در مورد سهم رانندگان و کامیونداران گفت: پیرو مذاکرات انجام شده، نرخ شاخص 1033 به 1400 اصلاح شده که چیزی حدود 35.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، سمنانی خاطرنشان کرد: همچنین تن کیلومتر IR98.1400 چیزی حدود 3.55 درصد به درآمد شرکت‌های حمل‌و‌نقلی افزوده است و این درآمد جدید می‌تواند شرکت‌های حمل‌و‌نقلی بحران‌زده ناشی از کرایه توافقی را نجات دهد، چرا که کمیسیون، از عدد مندرج در بارنامه محاسبه و دریافت می‌شود و شرایط غیرقانونی پشت بارنامه‌ای و انعام و ...منفعتی برای شرکت حمل‌ونقلی و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت.

وی در ادامه به بیان منافعی که به‌روزرسانی تن-کلیومتر برای اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی به دنبال دارد، پرداخت و گفت: از شهریور ماه سال 96 با دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، یک درصد به کمیسیون دریافتی جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی اضافه شد، به‌عنوان مثال سهم اقتصاد مقاومتی در یک بارنامه سه میلیون تومانی 30 هزار تومان است.

این راننده خود مالک در مورد منافعی که از به‌روزرسانی تن-کیلومتر نصیب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شود نیز اظهار کرد: سهم سازمان به عنوان متولی حمل‌ونقل جاده‌ای از این افزایش نرخ شاخص 1.42 درصد است که این میزان درآمد جدید بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری جدید برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که از درآمد جدید، به‌طور قطع در راه اهداف کلان وزارت راه و شهرسازی استفاده شده و در کل ملت ایران  سود می‌برند، گفت: درآمد جدید، به لطف واحد جدید سنجش نرخ حمل یعنی تن-کیلومتر و نتایج اعتراض به‌حق خرداد 97 رانندگان و کامیونداران کشور محقق شده که به ناحق مورد هجمه افراد ریز و درشت صنفی و غیرصنفی قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین افزایش درآمد حاصل از مالیات افزایش ارزش افزوده که نوعی مالیات غیر مستقیم بود و توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی و در مواردی توسط رانندگان پرداخت شده و همچنین افزایش مالیات مستقیم شرکت‌های حمل‌ونقلی که نوعی مالیات بر درآمد شرکت‌های حمل‌ونقلی است که توسط شرکت‌های حمل پرداخت شده را از دیگر مزایای به‌روزرسانی نرخ مبنا در محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر دانست که درنهایت بازهم سود آن به دولت می‌رسد.

 سمنانی افزود: با توجه به موارد ذکر شده و فهرست تمام ذی‌نفعان تن-کیلومتر، لازم است به نقش رانندگان و کامیونداران در دستیابی به این منافع و همچنین سومدیریت برخی مسئولان و ستاد تنظیم بازار که طی سه سال از افزایش نرخ کرایه جلوگیری کرده و به بخش‌ای بالا ضرر رساندند، توجه شود.
این راننده خود مالک تاکید کرد: همچنین  با توجه به افزایش هزینه‌های موثر در حمل و نگهداری و هزینه‌های نگهداری ناوگان که در نامه به‌روزرسانی تن-کیلومتر IR98.1400 هم مورد تاکید مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری قرار گرفته بود، این نتیجه حاصل می‌شود که هزینه‌های دیگران و سرمایه‌گذاری اولیه و دست و پنجه نرم کردن آنان با انواع مشکلات، سودآوریِ بدون سرمایه‌گذاری برای حداقل سه بخش زیر را به دنبال داشته است که بدون هیچ سرمایه‌گذاریی از سرمایه و زحمات کامیونداران سود می‌برند:

1-دولت، بدون افزایش سرمایه‌گذاری از طریق درآمد سازمان
2- دولت، برای اجرای اقتصاد مقاومتی بدون افزایش سرمایه‌گذاری
3-شرکت‌های حمل‌ونقلی بدون افزایش سرمایه‌گذاری

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در نامه به‌روزرسانی تن کیلومتر آن است که این افزایش نرخ، در نتیجه اصرار، مقاومت و جمع‌آوری خواسته‌های صنفی و تفهیم علمی آن به متولیان امر در مدت زمان 231 روز بوده که فارغ از اعداد و ارقام مصوب، قابل تقدیر است.

سمنانی در ادامه با ابراز گلایه از چند فعال صنفی از جمله، رئیس  کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای کشور، سرپرست کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای کشور و رئیس کانون شرکت‌های اصفهان، گفت: بر اساس قانون شما مدافع صنف و زیرمجموعه خود هستید اما جامعه صنفی رانندگان و کامیونداران، توهین‌ها و تهمت‌های شما در نامه‌نگاری به معاون وقت سازمان راهداری و رئیس قوه قضاییه و مصاحبه با خبرنگار فولاد24  که طی آن رانندگان و کامیونداران به عنوان ضرر زنندگان به اقتصاد کشور عنوان شدند را فراموش نخواهند کرد و چه خوب شد که ملاحظه کردید این اعتراض ضرر نبود و به نفع صنف از آب درآمد و حتی خود دولت هم از آن خواسته به‌حق، نفع می‌برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0


    😁😁😁😁😁😁😄😄😄😄😄😄
    از شنبه :

    از یکم:

    از پانزدهم:


    اینها جزئی از بازی دوران کودکی ماست برای فرار از مسئولیت.

    متاسفانه کودک درون مسئولین بخش حمل و نقل،بسیار نقش فعالی در بازی های دوران بزرگسالیشان دارد.

    یکم شد خبری از اجرای نرخهای جدید نشد.

    شنبه شد هنوز خبری نیست.

    ودر انتظار پانزدهم مانده ایم.

    براستی بعد از پانزدهم مرداد ماه دوباره بازی

    از شنبه:

    از یکم:

    از پانزدهم:

    تکرار خواهد شد؟؟؟؟