| کد خبر ۳۰۵۸۵۸
کپی شد

◄ ممانعت از ورود رانندگان کامیون به پایانه بار جدید بندرعباس

رانندگان کامیون از ممانعت مدیران پایانه بار جدید بندرعباس از ورود کامیون ها به این پایانه خبر دادند.

ممانعت از ورود رانندگان کامیون به پایانه بار جدید بندرعباس
تین نیوز |

رانندگان کامیون از ممانعت مدیران پایانه بار جدید بندرعباس از ورود کامیون هابه این پایانه خبر دادند.

به گزارش تین نیوز ، تعدادی از رانندگان کامیون در تماس با خبرنگار ما عنوان کردند: پایانه جدید بندرعباس  با گذاشتن نگهبان و کانکس از ورود کامیون ها جهت دریافت حواله، بارنامه و رسید بارنامه جلوگیری می کند و رانندگان برای ورود ملزم به پرداخت وجه هستند.

ورود دادستانی بندرعباس به موضوع دریافت وجه از رانندگان کامیون/ ممنوعیت دریافت هرگونه هزینه مازاد در بارنامه حمل کالا

آنان افزودند: این اقدام در حالی انجام می شود که شرکت های حمل و نقل در بدو تاسیس اگر از پایانه دولتی استفاده کنند مبلغ ۸ درصد از مبلغ پایه بارنامه کارمزد ( کمیسیون) دریافت می کنند و در پایانه های خصوصی مبلغ ۲ درصد به کارمزد اضافه می گردد و جمعا ۱۰ درصد دریافت می کنند.

 رانندگان کامیون در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز، تاکید کردند: شرکت های حمل و نقل مستقر در این پایانه، پس از دریافت ۱۰ درصد کارمزد از بارنامه، دیگر حق دریافت هیچ گونه وجهی را از رانندگان ندارند و مبلغ نوبت دهی و پارکینگ نیز از طریق سامانه نوبت دهی اعلام بار گپ بیتا بار از کیف پول راننده دریافت می گردد.

آنان عنوان کردند: با این وجود در حال حاضر شرکت صوری به نام ن ت تاسیس شده و نسبت به دریافت مبلغ ۴۰ هزار تومان از کلیه ناوگان اقدام می کند و در صورت مخالفت رانندگان،  به آنان توهین کرده و رفتار ناشایست انجام می دهد.

آنان افزودند: برای مثال یک کامیون کفی وقتی برای رسید کردن کانتین خالی به پایانه جدید جهت رسید کردن بارنامه خود مراجعه می کند، انتظامات در ورودی پایانه، مبلغ ۴۰ هزار تومان درخواست می کند و این در حالی است که رانندگان در زمان ورود به پایانه قدیم حق پارکنیک و خدمات را پرداخت کرده اند و نباید دو بار آن را پرداخت کنند.

به گفته رانندگان، اگر این مبلغ پرداخت نشود از ورود کامیون ممانعت می شود .

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون همچنین این پرسش را مطرح کردند که اگر این پول قانونی است چرا در زمان صدور بارنامه به مبلغ بارنامه اضافه نمی شود؟ به گفته آنان، شرکت های حمل و نقل در پایانه جدید بمدرعباس، به دلیل جایگاهی که بنا کردند کارمزد ۱۰ درصد و ۲ درصد بیشتر از پایانه سازمان راهداری از رانندگان کامیون، دریافت می کنند، پس این ۴۰ هزار تومان چه هزینه ای است که مجددا دریافت می شود ؟

رانندگان خاطرنشان کردند: یک نوع دیگر تخلف هم در بارنامه انجام می شود به طوری که مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به اسم خدمات، در بارنامه های کانتینر رفت و برگشت دریافت می کنند و مبلغ باسکول ۱۶۰ هزار تومان از کیف پول صاحب کالا دریافت می شود ولی شرکت ها دوباره این مبلغ را در بارنامه محاسبه می کنند.

رانندگان کامیون در پایان خواستار نظارت مسئولان بر عملکرد شرکت های حمل و نقل شدند.

نمونه بارنامه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • داودواهبی پاسخ

    ضعف مربوط به مراجع قضایی میشه ..درکل سیستم ما بشدت فاسد شده درست بشو هم نیست وآخرش هم خون ملت به جوش میاد.و...

  • محمود وفادار پاسخ

    متاسفانه این پول زور را از راننده میگیرن و هیچ مرجعی رسیدگی نمیکنه
    کشور ما هر کس هر جور که دلش میخاد رفتار میکنه و قانون جامع برای امور وجود نداره
    بعضی پایانه هاهم مثل پایانه مشهد بدون نوبت و کمیسیون چند برابر قانون از رانندگان اخذ میکند

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    پایانه ها تحت فرمان مدیرانجمن صنفی رانندگان است پایانه نگین هم از حساب نوبت دهی کم میکند هم درکیوسک نگهبانی پول از رانندگان میگیرد پایانه خانه رانندگان است پایانه زنجان و پایانه ابهر که به کامیون غیربومی مطلقا اجازه ورود نمیدهند

  • ایرانی پاسخ

    پسر استاندار یا پسر فرماندار یا دادستان یا فلان نماینده خیلی راحت میاد یه قانون اینجوری میزاره تا خیلی راحت از مردم پول بگیره معلوم هم نیست این پول کجا میره، اسکله شهید رجایی بندرعباس از این موارد بسیار بسیار موجوده و عناوین مختلفی هستند که غیر قانونی از ارباب رجوع چه راننده سنگین چه مراجعین گمرک چه اسکله پول میگیرن مبالغ ناچیز که کسی نه اعتراض کنه نه حوصله پیگیری داشته باشه مثلا ۲۰ هزارتومن حق ورود به اسکله یا ۲۰ هزارتومن حق پارکینگ یا همین ۴۰ تومن پایانه که اتفاقا از خودرو سواری هم میگیرن،وجاهت قانونی که هیچ دها هزارخودرویی که واردوخارج میشن مبالغ هنگفتی پول گرفته میشه که معلوم نیست کجا میره

  • مقصود یزدان دوست پاسخ

    باسلام عرض ادب اگر اداره کل حمل و نقل می خواهد به داده راننده برسداولن یه سیستم در اختیار راننده بزارد که در صورت تخلف راننده گزارش کند الان تلفن 141 اصلن رسیدگی نمی کنه و یه شماره تلفن بزارد که وقتی گازوئیل می‌زنیم دو سه برابر پول سوخت آزما کارت می‌کشد اگرپول نقد بدی به جایه90هزار 100می دی با آدم دعوا می کنند