| کد خبر: 219720 |

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش مطرح کرد؛

‌مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: از زمان آغاز تحریم ها این شرکت در نوک پیکان تحریم ها بود و این مشکل را با ناوگان ملی برطرف کردیم.

تین نیوز

‌مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: از زمان آغاز تحریم ها این شرکت در نوک پیکان تحریم ها بود و این مشکل را با ناوگان ملی برطرف کردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه این شرکت صادرات کل کشور در بخش نفت خام، فرآورده های نفتی و گاز مایع را انجام می دهد، گفت: متاسفانه برخی دستاوردهای بزرگ و حتی مشکلات پیش روی این شرکت را به دلیل تحریم ها نمی توانیم توضیح بدهیم.

وی افزود: شرکت ملی نفتکش ایران با دارا بودن ۷۰ فروند شناور که ۵۰ فروند آن غول پیکر است بزرگترین شرکت حمل مواد نفتی در دنیاست ضمن اینکه ۳۵۰۰ نفر پرسنل داریم که به دلیل تحریم ها امکان استفاده از نیروی خارجی وجود ندارد و تمام پرسنل این شرکت ایرانی هستند.

مدیرعامل شرکت نفتکش ایران با تاکید بر اینکه تمام تعمیرات شناورها را در داخل کشور انجام می دهیم و رنگ، ابزارآلات و قطعات و دیگر ملزومات کشتی را که قبلاً از خارج تهیه می کردیم در داخل تامین می شود، ادامه داد: ۵ ماه پیش ۵ فروند کشتی متعلق به دو شرکت کشتیرانی و نفتکش وظیفه صادرات فرآورده های نفتی به ونزوئلا انجام داد که با تقدیر رهبر معظم انقلاب مواجه شد و حرکت ما جهادی نامیده شد، با این حال دریانوردی تجاری حق مسلم ماست و کسی نمی تواند خدشه ای به صادرات نفتی ما وارد کند.

سردشتی با بیان اینکه مشکل سوخت کم سولفور کشتی های شرکت کشتیرانی و نفتکش از محل تولید پالایشگاه اراک حل شد، گفت: در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

به گفته عضو شورای عالی هماهنگی ارگان های دریایی شرکت نفتکش با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته های دریایی را برای کارآموزی و اعزام به دریا جذب کرده است.

وی ادامه داد: کشتیرانی خصوصی در بخش حمل و نقل محموله های نفتی راه اندازی شده و حتی در بخش صادرات فرآورده های نفتی، گاز و نفت خام به نفتکش کمک کرده اند.

مدیرعامل نفتکش دو شرکت کشتیرانی و نفتکش را نوک پیکان تحریم ها از زمان شروع مجدد تحریم ها دانست و یادآور شد: این موضوع اهمیت ناوگان ملی را نشان می دهد، اگر ناوگان ملی نداشتیم امکان صادرات نفت و فرآورده های آن در ایام تحریم وجود نداشت. به گفته سردشتی میانگین سنی ناوگان شرکت نفتکش ۱۶ سال است که چندان نرمال نیست و به دلیل تحریم ها امکان نوسازی ناوگان وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین