| کد خبر: 198817 |

پس از کش و قوس‌های فراوان در مورد منطقه یک آزاد راه تهران- شمال، بالاخره رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: منطقه یک آزادراه تهران- شمال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

پس از کش و قوس‌های فراوان در مورد منطقه یک آزاد راه تهران- شمال، بالاخره رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: منطقه یک آزادراه تهران- شمال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  آزادراه تهران- شمال متشکل از چهار منطقه از دره کن در تهران شروع شده و تا دو راهی چالوس- نوشهر در استان مازندران ادامه دارد. 

منطقه یک این آزادراه از دره کن تا روستای شهرستانک باعث کوتاهی مسیر نسبت به جاده موجود می‌شود که عملیات احداث آن از دولت یازدهم آغاز شد. 

وزیر سابق راه و شهرسازی (عباس آخوندی) بارها وعده داده بود که منطقه یک را تا پایان عمر کاری خود در وزارت راه به پایان می‌رساند، اما نتوانست این وعده را محقق کند. 

بنابراین گزارش، آزادراه تهران- شمال با مشارکت 50-50 وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستعضفان ساخته می‌شود و بنیاد در این پروژه شریک دولت است.  منطقه 4 این آزادراه در دولت دهم به بهره‌برداری رسید.

در منطقه یک این آزادراه نیز عملیات عمرانی چندین ماه بود که تقریبا به پایان رسیده بود، اما موضوع نصب تجهیزات ایمنی و روشنایی خصوصا در تونل‌ها موجب به طول انجامیدن عملیات تکمیل منطقه یک این آزادراه شد، اما امروز رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که منطقه یک آزادراه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

سید پرویز فتاح  امروز در صفحه شخصی‌‌اش نوشته است، امروز بازدیدی از آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه تهران - شمال داشتم، قطعه اول آزادراه به عنوان مهمترین بخش ا ین پروژه ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. 

طبق گفته فتاح، ان شاء الله حاصل سالها تلاش متخصصان و مهندسان داخلی افتخاری ماندگار برای ایران سرافراز و انقلاب اسلامی خواهد بود.

بنابراین گزارش، طبق اعلام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منطقه دو آزادراه تهران- شمال نیز حدود سه سال پس از افتتاح منطقه یک به بهره‌برداری می‌رسد. آزادراه تهران- شمال دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است که در شیب‌های تند این پروژه دارای سه خط نیز خواهد بود. 

بزرگترین تونل کشور تونل‌های تالون و البرز در مناطق یک و دو آزادراه تهران- شمال از ویژگی‌های خاص و منحصربه فرد این پروژه آزادراهی محسوب می‌شود. 

آزادراه تهران- شمال به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی محیط و سختی کار همچنین اجرای روش‌های نوین ساخت آزادراه‌ها به عنوان دانشگاه عمرانی کشور محسوب می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین