| کد خبر: 197201 |

آزاد راه قزوین-رشت، حلقه فقوده آزاد راه تهران-رشت است. رییس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین تا کمتر از ۲ سال آینده خبر داده بود. اما این پروژه ملی برای تکمیل و اتمام گرفتار چندین مشکل مهماز جمله عدم تخصیص بودجه کافی و اعتراض افراد منطقه رودبار و منجیل شده است.

تین نیوز

در حالی که رییس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین تا کمتر از ۲ سال آینده خبر داده است؛ اما این پروژه که حدفاصل شهرهای منجیل و رودبار قرار دارد برای تکمیل و اتمام درگیر چندین مشکل مهم از جمله عدم تخصیص بودجه کافی و مسئولان و ساکنان منطقه رودبار و منجیل شده است.

به گزارش تین نیوز، خدایار خاشع دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در گفتگو با خبرگزار تین نیوز به بخشی از پشت پرده ساخته نشدن 8 کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت اشاره کرد و گفت: زمانی که آزاد راه قزوین رشت ساخته می‌شد، اهالی منطقه رودبار اصرار داشتند که این آزادراه از شهرشان(رودبار) عبور کند زیرا معتقد بودند که چرخه اقتصادی این منطقه از فروش زیتون به مسافران است و در صورتی که مسیر این آزاد راه به خارج از رودبار منتقل شود، بخشی از این چرخه به هم می‌ریزد. در حالی که مطالعات نشان می‌داد، عبور آزادراه از داخل شهر، مسیر مناسبی نبود و احتمال بروز حوادث با این شرایط افزایش می‌یافت.

شهریور سال گذشته، منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس درباره تکمیل قطعه رودبار در آزادراه قزوین-رشت با بیان اینکه بازار جانبی زیتون در حاشیه آزادراه قزوین ـ رشت برای ۳ هزار نفر اشتغالزایی کرده است گفته بود که «مکاتبات و مذاکرات متعددی با مسئولان متعدد داشته که مسیر برگشت آزادراه (رشت به قزوین) از وسط همین بازار عبور کند چون مردمی که از سفر برمی گردند بیشتر خرید می کنند.»

خاشع، دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در این باره می گوید: برای اینکه مشکل اهالی رودبار را حل کنیم، در اقدام با همکاری بانک تجارت به عنوان مجری و سرمایه گذار اصلی، مطالعات اولیه برای ایجاد یک «شهر زیتون» در همان منطقه رودبار انجام شد تا مسافران برای خرید این محصول به آن شهر مراجعه کنند. اما این اقدام وارد فاز اجرایی نشد.

خاشع در خصوص مشکل دیگری که بر سر راه تکمیل این آزادراه است گفت: از طرف دیگر این آزادراه محل عبور از رشته کوه البرز است و به همین دلیل هزینه زیادی برای تکمیل شدن نیاز دارد. بنابراین باید گفت که منابع ریالی موجود نیز برای تکمیل آن کافینیست.

خاشع در ادامه گفت: متاسفانه نگاه موجود به آزادراه‌ها به عنوان راه دسترسی بین شهری است.  در حالی که آزاد راه ها پروژه های ملی هستند که تردد میان استان ها را تسهیل می‌کنند. بنابراین آزادراه‌ها باید به گونه ای طراحی و احداث شوند که مشکلات اصلی کشور را حل کند و از بخشی‌نگری باید جلوگیری شود.

وی گفت:  نکته مهم این است که در ساخت پروژه های ملی نباید منافع اشخاص و اصناف و احزاب بر منافع ملی ترجیح داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین