| کد خبر: 96618 |

◄ مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد

تین‌نیوز| رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه از برگزاری مانور عملیاتی اطفای حریق در این بندر خبر داد.
 
 
به گزاش تین‌نیوز، نوراله اسعدی گفت: آتش‌سوزی در بندر گناوه از حوادثی است که در هر زمان و مکان که شرایط آن فراهم شود، می‌تواند در مدت کوتاهی تبدیل به بحرانی بزرگ شده و خسارات و تلفات مالی و جانی فراوانی ایجاد کند. از این به منظور ارتقای  توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی و تست تجهیزات و سیستم اطفای حریق موجود، تصمیم به اجرای مانور اطفای حریق در محوطه‌های عملیاتی بندر گرفته شد.
 
اسعدی افزود: یک روز قبل جلسه هماهنگی  با حضور بخش‌های مختلفی که در مانور نقش داشتند برگزار و به منظور اطمینان از عملکرد تجهیزات اطفای حریق و آمادگی و هماهنگی نیروهای عملیاتی سناریو مانور  "پیش مانور" در محل حادثه فرضی برگزار شد.
 
وی اضافه کرد: مانور اصلی عملیاتی اطفای  حریق نیز در تاریخ مشخص شده راس ساعت ٩ صبح ٣ تیرماه طی ارتباط برج کنترل بندر با ایستگاه آتش نشانی، پاسگاه گارد، واحد اسکله و امور دریایی، وقوع آتش‌سوزی بر روی موتورلنج چوبی در محل روبروی اسکله قدیم اعلام شد. و بلافاصله مامورین گارد به محل اعزام و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به محل آتش سوزی، مسیر تردد خودروهای آتش نشانی را باز کردند. در این هنگام برای جلوگیری از بروز وقوع بحران، یدک‌کش آزادی نیز به منظور جلوگیری از تردد شناورها اقدام به مسدود کردن ورودی کانال نمود و همزمان واحد اسکله جهت جلوگیری از تسریع حریق اقدام به جداسازی شناورهای هم جوار کردند.
 
رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه اشاره کرد: در ادامه عملیات، با استقرار سه خودرو اطفای حریق سبک و سنگین، استفاده از یدک‌کش قیام از سمت دریا و همچنین سیستم اطفای حریق ثابت (تاورها و هیدرانت‌ها) با حضور ١ نفر از نیروهای اتش نشان انجام شد و پس از اطفای حریق شناور دو نفر از نیروهای آتش نشانی، با لباس عملیاتی و کپسول تنفسی وارد شناور شده و از موفقیت عملیات اطمینان حاصل کردند. 
 
نوراله اسعدی خاطر نشان کرد: در پایان، جلسه‌ای به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف شرکت کننده در مانور، برگزار شد و نقاط قوت و ضعف مانور با استفاده از روش swot مورد تحلیل قرار گرفت. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.