| کد خبر: 76775 |

​ایتالیا خواستار همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد

تین نیوز | استاندار، سفیر و مقامات بندری ایتالیا در راس هیئتی با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیدار و خواستار توسعه همکاری فی مابین در شرایط پسا تحریم شدند.

در این دیدار Zeno D'Agostino رئیس اداره بنادر ایتالیا با اعلام آمادگی جهت همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا گسترش خواهد یافت و این بندر رکن اصلی برای مبادلات تجاری میان ایران و ایتالیا خواهد بود. 

وی میزان حمل و نقل دریایی بندر Trieste را 75 میلیون تن در سال 2015 و در حمل کانتینری 0.5 میلیون TEUذکر کرد و گفت : بندر Trieste با دارا بودن ترمینال اختصاصی کانتینری، دو فرصت مناسب برای ترمینال داری و سوخت رسانی به سرمایه گذاران پیشنهاد می کند ضمن اینکه این بندر جایگاه اول را در بنادر نفتی دارد.

در ادامه این دیدار رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن معرفی توانمندیهای موجود در مجموعه گروه کشتیرانی، شرایط و نحوه فعالیت های مرتبط با گروه کشتیرانی در طول دوران تحریم را تشریح و شرایط پسا تحریم برای شرکت های گروه کشتیرانی را، فرصتی مناسب جهت توسعه فعالیتها ارزیابی کرد. 

دکتر محمد سعیدی ادامه داد: با لغو تحریم ها ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آماده حمل محمولات صادراتی و وارداتی مستقیم به بنادر اروپا است .

وی با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی بزرگترین شرکت دارنده کشتی های حمل فله است، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران محصولات متنوع پتروشیمی به اروپا صادر می کند که از طریق Re – Export از ترکیه به اروپا می رود اما پیش بینی می شود همکاری ایران و اروپا بعد از تحریمها به گردش مالی حداقل حدود 10 میلیارد یورو برسد. 

در طول این دیدار، طرفین برامکان انجام فعالیتهای مشترک از جمله حمل کانتینری و فعالیت در زمینه سوخت تاکید کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.