| کد خبر: 115037 |

بازار کشتی‎های نفتکش به توازن می‎رسد

تین نیوز| سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی در حالی به اتمام می رسد که بازار کشتی‎های نفتکش 12 ماه متفاوت را تجربه کرد.
 
شرکت تحقیقاتی Maritime Strategies International (MSI) اعلام کرد که پس از یک سال پر فراز و نشیب از نظر سیاسی و راهبردی، شرایط در بازار نفت و کشتی‎های نفتکش به توازن می رسد.

سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی در حالی به اتمام می رسد که بازار کشتی‎های نفتکش 12 ماه متفاوت را تجربه کرد، توافق اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان غیرعضو برای کاهش تولید نفت در آخرین ماه های سال به گونه ای که مازاد عرضه نفت را رفع نماید به یکی از کلیدی ترین عوامل تعیین شرایط در سال 2017 میلادی تبدیل شد.

با وجود بهبود فصلی در بازار  کشتی‎های نفتکش در ماه های پایانی سال 2016 میلادی، این سال مملو از عوامل منفی در سراسر بازار  کشتی‎های نفتکش بود به گونه‎ای که موجب کاهش نرخ حمل محموله‎های نفتی و سقوط ارزش کشتی‎های نفتکش شد.

تیم اسمیت، تحلیلگر ارشد MSI، معتقد است: "مازاد عرضه نفت در بازارها خود را به صورا مازاد تناژ در کشتی های نفتکش نشان داد. این دو هم اکنون در حال متوازن شدن هستند و با اینکه انتظار می رود نرخ رشد ناوگان در سال 2017 همچنان بالا باشد، اما درآمد پائین و تصویب قوانین مربوط به آب توازن موجب خواهد شد که اوراق نفتکش ها در سال جدید میلادی بسیار بیشتر شود."

وی ادامه داد: "این موجب می شود که شرایط بازار تا سال 2018 میلادی و پس از آن بهبود یابد، تا آن سال نرخ رشد ناوگان نفتکش‎های غول‎پیکر نفت خام و تانکرهای حمل محصولات نفتی نسبت به امروز کاهش می یابد."

تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت همچنان با ابهام روبروست زیرا مشخص نیست این گروه چگونه خواهد توانست سقف تولید نفت را رعایت کند و سایر تولیدکنندگان نفت غیر اوپکی را برای همکاری تشویق نماید.

شرکت MSI اعلام کرد: "بازار کشتی‎های نفتکش همانند بازار نفت در مرحله آزمایشی است. رفع مازاد تناژ و ایجاد توازن ممکن است تا یکسال زمان ببرد، و پس از آن بازار به شرایطی پایدار می رسد."
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.