| کد خبر: 256469 |

۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر خریداری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و ۲ فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتی ها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳ فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی می کنند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و ۲ فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتی ها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳ فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین یونسی روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان، اظهار داشت: حدود ۵۲ فروند کشتی از ۳۲۲ فروند کشتی موجود در دریای خزر متعلق به مالکین ایرانی است و از امیرآباد تا آستارا ۸۰ فروند شناور در دریای خزر تردد دارند.

وی ظرفیت ۵۲ کشتی موجود در دریای خزر را ۱۳۷ هزار و ۲۳۴ تن اعلام کرد و افزود: با پیوستن کشتی های جدید به ناوگان حمل و نقل دریایی، این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره کاهش قیمت کرایه حمل گفت: به دلیل آب شدن یخ های ولگا کرایه حمل کاهش پیدا کرد.

یونسی از ورود کشتی رو رو طی ۶ ماه گذشته به بندر انزلی خبر داد و افزود: با ورود این کشتی ها بستر ترانزیت خودرو فراهم شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اذعان داشت: افرادی که تمایل به خرید کشتی داشته، می توانند از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی استفاده کنند.

گیلان استعداد جدید تجارت و ارزآوری کشور محسوب خواهد شد

اسدالله عباسی؛ استاندار گیلان نیز در این نشست با تاکید بر تعامل سازنده میان بخش های تجاری و اقتصادی مهم استان افزود: تعامل میان اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی در جهت اعتلای  گیلان در زمینه های مختلف از جمله تولیدات محصولات صادراتی محور و تجارت بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی با اشاره به ویژگی ژئوپولتیکی این استان در حوزه های ریلی، دریایی مناطق آزاد و هوایی بیان کرد: خوشبختانه افق روشنی برای آینده پیش رو است زیرا در بخش مربوط به ترانزیت کالا و توسعه زیر ساخت های ریلی، دریایی، هوایی و منطقه آزاد انزلی اقدامات سازنده ای انجام شده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور روسیه، ایشان با هوشمندی به تکمیل راه آهن رشت آستارا تاکید کردند و بلافاصله دستور انجام این امر توسط ریاست محترم جمهوری صادر و پس از نشست با آقای دکتر مخبر مقرر شد از طریق تهاتر نفت اعتبار ۸۰۰ میلیون یورویی برای تکمیل این پروژه تصویب شود.

عباسی نقد زیست محیطی عده ای در خصوص تکمیل راه آهن ۱۶۳ کیلومتری رشت، آستارا را فاقد نظر کارشناسی و علمی دانست و گفت: هر زمانی که اقدامات توسعه زیر بنایی را در گیلان شروع کردیم عده ای فریاد زیست محیطی سر دادند در حالی که تمامی کارهای علمی و کارشناسی در این خصوص انجام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اکنون در مورد راه آهن رشت آستارا شاهد برخی اظهار نظر ها در خصوص مسائل زیست محیطی هستیم ولی این راه آهن تکمیل می شود که یک ضرورت غیر قابل اجتناب است.

عباسی با بیان اینکه با تکمیل کریدور شمال به جنوب و راه آهن رشت-آستارا، رشت به یک منطقه تجاری مهم مبدل می شود، افزود: با تکمیل شدن این خط آهن رشت به عنوان هاب تجاری کشور ، افق روشنی برای ایران و گیلان در مسیر  ارز آوری به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به نقش تولید محصولات صادرات محور در گیلان افزود: برای کالاهای تولید شده در گیلان باید تقاضا وجود داشته باشد و لازمه تحقق این مهم توجه به تولید محصولات صادرات محور است.

استاندار گیلان با ابرار نگرانی از کاهش یک و نیم متری سطح آب دریای خزر بیان کرد: به منظور جلوگیری از نابودی تالاب بین المللی انزلی آبخیزداری را آغاز کرده ایم و این امر می تواند از ورود بسیاری از آلودگی جلوگیری کرده و لایروبی تالاب هم به زودی انجام می شود.

عباسی با اشاره به حل برخی مشکلات ترانزیت زمینی کالا از طریق ساخت پل مرزی جدید آستارا گفت: در این خصوص جلساتی با هئیت رئیسه اتاق بازرگانی انجام داده و بسیاری از مسائل در این خصوص در حال انجام است .

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش کشتیرانی افزود: این استان به دلیل وجود نوار ساحلی و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر دارای ظرفیت های خوبی به لحاظ حمل و نقل دریایی است. 

استاندار گیلان تاکید کرد: سرمایه گذاران به بخش کشتیرانی ورود کرده و به توسعه این بخش کمک کنند.

۷۵ درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در این جلسه با بیان اینکه ۷۵ درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است گفت : تجار و بازرگانان می توانند کالاهای خود را از طریق این شرکت به کشورهای CIS حمل کنند.

کامبیز جانبانی افزود: کشتیرانی دریای خزر همواره مورد توجه بسیاری از رقبا قرار دارد و با اتفاقاتی که در حوزه دریایی و ریلی رقم خورده، گیلان را به کانون توجه بسیاری از کشورها تبدیل کرده است که امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل بالقوه در جهت رشد و توسعه اقتصادی منطقه بهره گیریم.

وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت صلح آمیز است و قرار گرفتن آن در لیست تحریم ها به مراودات تجاری ما با کشور روسیه کشورهای CIS صدمه نمی زند.

گیلان فاقد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان استان فقدان پایانه صادراتی برای محصولات کشاورزی را دیگر دغدغه تجار گیلانی دانست و یاد آور شد: فقدان نمایشگاه بین المللی با شرایط مناسب نیز از دیگر مشکلات است که امیدواریم با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته زمین مناسبی اخذ و نمایشگاهی درخور در استان احداث شود.

تیمور پورحیدری خواستار فعال کردن بندر آستارا در تجارت دریایی استان و تکمیل پروژه رشت به کاسپین شد و گفت : برخی از مشکلاتی که گریبانگیر صادر کنندگان بوده، بازگشت ارز حاصل از صادرات است که پیگیری لازم از سوی سازمان توسعه تجارت کشور شده و پیگیر هستیم که گشایشی در سازمان داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.