| کد خبر ۳۰۹۷۵۱
کپی شد

۲۰۰ هزار تن ترانزیت در مسیر ریلی گیلان–بندرعباس

مدیرکل راه‌ آهن شمال۲، اعلام کرد که در هفت ماه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تُن کالا در قالب ترانزیت بین‌ المللی از مسیر ریلی گیلان–بندرعباس جابه‌جا شده؛ ظرفیتی که نقش مهمی در اتصال شبکه حمل‌ ونقل ایران به اروپا، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس ایفا می‌ کند.

۲۰۰ هزار تن ترانزیت در مسیر ریلی گیلان–بندرعباس
تین نیوز |

رحمت رحمت نژاد  با اشاره به اینکه مسیر ریلی شمال- جنوب (کریدور شمال- جنوب) مسیر بسیار مناسبی برای مبادلات تجاری است، افزود: در هفت ماه گذشته در حوزه مسیر گیلان به بندرعباس برای اتصال در واقع توسعه شبکه ترانزیتی شمال اروپا، روسیه و بندر هلسینکی به بندر عباس و کشورهای حوزه خلیج فارس و هندوستان اقداماتی صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  مدیرکل راه‌ آهن شمال۲ اظهار کرد: در مدت زمان گفته شده، درمجموع ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار تُن حجم مبادلات اعم از بارگیری و تخلیه در راه آهن شمال ۲ بوده که یک میلیون و ۴۷۵ هزار تُن آن مربوط به عملیات تخلیه و حدود به ۶۴۷ هزار تُن آن مربوط به حوزه بارگیری است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: در هفت ماه گذشته از۲میلیون و۱۳۱ هزار تن حجم مبادلات، ۲۰۰ هزار تُن فقط در حوزه ترانزیت بوده است.

حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمال٢ از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می رسد؛ ادامه این مسیر در آینده به بندانزلی و آستارا ختم خواهد شد.

راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

این محور در حال حاضر شامل ۱۰ ایستگاه آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاه چشمه، کوهین، لوشان، رستم آباد، سراوان و رشت می باشد که از این میان ایستگاه های قزوین، رشت و لوشان ایستگاه های تشکیلاتی بزرگ محسوب می شوند.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.