◄ راه آهن؛ ستون فقرات ترانزیت کالا در حاشیه دریای خزر
رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه آهن شمال ۲ در اجلاس استانداران خزر بر نقش بندر کاسپین در ترانزیت ریلی–دریایی و تقویت روابط اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.
همزمان با نخستین اجلاس استانداران استان های ساحلی دریای خزر در رشت، رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه آهن شمال ۲ در برنامه «گفت وگوی ویژه خبری» شبکه باران، بر اهمیت حمل ونقل ریلی در تقویت روابط اقتصادی و توسعه زیرساخت های لجستیکی تأکید کرد و بندر کاسپین را به عنوان نقطه کلیدی ترانزیت معرفی نمود.
به گزارش تین نیوز، رحمت نژاد بندر کاسپین را به عنوان نقطه کلیدی ترانزیت معرفی کرد که با تعرفه های رقابتی و خدمات ترکیبی ریلی–دریایی می تواند پیوند اقتصادی ایران با کشورهای همسایه خزر را تقویت کند.
نکات کلیدی سخنان رحمت نژاد
-
راه آهن به عنوان ستون فقرات ترانزیت: کاهش هزینه ها و افزایش سرعت مبادلات کالا میان کشورهای حاشیه خزر.
-
عملکرد راه آهن شمال ۲ در هفت ماه اخیر:
-
توسعه سفرهای گردشگری ریلی در شمال کشور
-
اجرای موفق قطارهای ویژه اربعین
-
راه اندازی قطارهای ترنست رشت–تهران
-
فعال سازی بندر کاسپین برای حمل ترکیبی بارهای صادراتی و ترانزیتی
-
-
بندر کاسپین: محور اصلی ترانزیت با تعرفه های رقابتی و خدمات لجستیکی پیشرفته؛ ظرفیت تبدیل ایران به مرکز ترانزیت کالا در حاشیه دریای خزر.
-
ارتباط با اجلاس استانداران خزر:
-
شعار اجلاس: «خزر، پل دوستی و توسعه منطقه ای»
-
اهداف: تقویت همکاری های اقتصادی، ایجاد سازوکار دائمی برای همکاری استان های ساحلی، افزایش تعاملات منطقه ای
-
اهمیت: نشان داد استان ها می توانند مکمل دیپلماسی دولت ها باشند و مسیر تازه ای برای همکاری های منطقه ای ایجاد کنند.
-