| کد خبر: 40494 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ پر متقاضی ترین تورهای نوروزی / علت گرانی بلیت هواپیما در ایام پیک

تین نیوز | نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه در ایام نوروز، قمیت تورهای داخلی حداقل بیش از 2 برابر عرف قانونی، افزایش می یابد، گفت: چارتر کننده به این دلیل که زیان گذشته را جبران کند، در ایام پیک سفر، قیمت ها را افزایش می دهد.

حرمت‌اله رفیعی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه گردشگرانی که برای سفر در ایام نوروز، مسیرهای شمالی کشور را انتخاب می کنند، عمدتا با وسایل نقلیه شخصی خود سفر می کنند، اظهار کرد: چند سالی است که از سوی مردم تمایل کمتری برای رفتن به هتل مشاهده می شود، زیرا امکانات هتلی و رفاهی مناسبی نداریم که به مسافران نوروزی ارائه دهیم.

وی به گردشگرانی که در چادرهای مسافرتی اقامت می کنند اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخاطر فراهم نشدن بسترهای مناسب برای گردشگران، چندسالی است که این نوع مسافرت ها در میان مردم رواج یافته است، که البته پدیده ناپسندی است.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، افزود: در ایام نوروز تقاضا برای سفر به کیش و مشهد افزایش می یابد، این در حالی است که در تورهای خارجی بیشترین تقاضا برای سفر به ترکیه، دبی، و مالزی است.

وی یادآور شد: با توجه به فصل سرما و همزمانی آن با ایام نوروز، میزان استقبال برای خرید تورهای اروپا و دیگر کشورها کمتر است.

رفیعی با تاکید بر اینکه گرایش مردم به سفر، در هفته اول نوروز، بیشتر است گفت: در ایام نوروز قمیت تورهای داخلی حداقل بیش از 2 برابر عرف قانونی، افزایش می یابد، این در حالی است که قیمت تورها بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهند، متفاوت است.

وی به بلیت های چارتر اشاره کرد و گفت: آژانس هایی که در طول سال پروازها را چارتر می کنند، تورها را با قیمت پایین تر از حد معمول به فروش می رسانند. برای مثال قیمت بلیت هواپیما در مسیر ترکیه حدود 2 میلیون تومان است، این در حالی است که چارتر کننده در طول سال همین تورها را با قیمت 900 هزار تومان به فروش می رساند.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، با تاکید بر اینکه این نوع فروش، برای چارتر کننده زیان ده است گفت: چارتر کننده به این دلیل که زیان گذشته را جبران کند، در ایام پیک سفر قیمت ها را افزایش می دهد که البته این نوع فروش، به هیچ عنوان پسندیده نیست.

وی از افراد سودجو و گروه های مافیایی که نرخ های پروازهای چارتر را تعیین می کنند یاد کرد و گفت: وقتی ایرلاین ها پروازها را با قیمت نامتعارف چارتر می کنند، ضرر و زیان آن برای گردشگرانی است که قصد سفر در ایام پیک را دارند.

رفیعی از مردم خواست که سفرهای خود را در طول سال برنامه ریزی و تقسیم کنند تاکید کرد: زمانی که عرضه و تقاضا برابر شود، و مسافرت ها در طول سال تقسیم شود، قیمت ها در ایام پیک و غیر پیک متعادل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این صورت نه قیمت ها بیش از حد کاهش می یابد که آژانس های چارتر کننده متضرر شود و نه در ایام پیک، مسافران متضرر خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.