بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

◄ مدیریت ایام پیک سفر در خردادماه

در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن بازبینی نقش هر ارگان اجرایی عضو و بررسی موضوعات نیازمند توجه، مدیریت ایام پیک سفر در ماه جاری در دستور کار قرار گرفت.

مدیریت ایام پیک سفر در خردادماه
تین نیوز |

در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن بازبینی نقش هر ارگان اجرایی عضو و بررسی موضوعات نیازمند توجه، مدیریت ایام پیک سفر در ماه جاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی در شصت و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان ۲۷ دستگاه دولتی عضو و نیز مشارکت مجازی ادارات کل استانی به ریاست سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد، سرفصل هایی شامل مدیریت و میزبانی شایسته از کاروان های زیارتی ورودی با توجه به ایام سوگواری امام راحل (ره)، در پیش بودن تعطیلات فصل تابستان و همزمانی آن با ایام انتخابات و در مجموع ابعاد مختلف مدیریت ایام پیک سفر در ماه جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این نشست ضمن ارزیابی سفرهای نوروزی و تداوم آن در اردیبهشت ماه با رشد ۱۸ درصدی سفرهای داخلی، حجم سفرهای تعطیلات ماه جاری به سوی شمال کشور پیش بینی شد و افزایش آمار سفر به استان های غربی از جمله کردستان، ایلام، فارس و آذربایجان با افزایش قابل توجه مورد ارزیابی قرار گرفت. 

بر این اساس تامین نیاز گردشگران، رفع مشکلات نقاط حادثه خیز، اطلاع رسانی گسترده شرایط آب و هوا، فراهم کردن اقامت اضطراری در صورت نیاز و نیز حضور مستمر ارگان های امدادرسان مورد تاکید قرار گرفت. 

همچنین در ادامه بر استمرار بازدیدهای نظارتی و گشت های مشترک و چندگانه دستگاه ها برای رفع چالش های احتمالی مورد توجه قرار گرفت. به عنوان مثال کنترل قیمت ها و ارائه خدمات مطلوب تاسیسات گردشگری با همکاری ادارات کل استانی و سازمان تعزیرات حکومتی نمونه ای از موارد اشاره شده بود.

در ادامه با توجه به ایام تردد حجاج و تعطیلی چند ساعته فرودگاه مهرآباد در ۱۴ خردادماه و محدودیت موجود در ناوگان هوایی و ریلی، پیش بینی سفرها در قالب زمینی ارزیابی و امکان احتمال مخاطرات بیشتر اعلام شد. 

همچنین پیرو این موضوع مدیریت نقاط حادثه خیز و فراهم  کردن امکان توقف گردشگران در مبادی ورودی شهرها و در طول مسیر و نیز آماده باش نیروهای امدادرسان نیز مورد تاکید قرار گرفت.    

علاوه بر این در این جلسه هر یک از اعضا ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات و عملکرد خود براعمال تعامل و یکپارچگی هر چه بیشتر درون و برون سازمانی ارگان های حاضر به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تاکید کردند. 

همچنین مدیران کل ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر با ارائه آخرین آمار اقدامات استانی از آمادگی میزبانی شایسته از گردشگران پیش رو خبر دادند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.