| کد خبر: 269843 |

شماره تلفن های ضروری برای سفر

شرایط ویژه هوا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اقتضا می کند که پیش از سفر، در انتخاب مقصد، مسیر، اقامتگاه و حتی محل توقف و استراحت، از پیش اطلاعاتی به دست آورد.

تین نیوز

شرایط ویژه هوا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اقتضا می کند که پیش از سفر، در انتخاب مقصد، مسیر، اقامتگاه و حتی محل توقف و استراحت، از پیش اطلاعاتی به دست آورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آگاهی از برخی شماره تلفن های اضطراری، سفر را کم دغدغه و برنامه ریزی آن را آسان تر می کند، به ویژه آن که شرایط جوی در روزهای نخستین تعطیلات نوروز اختلال هایی را در ترددهای جاده ای، مرزی و حرکت کشتی ها به وجود آورده و در برخی از استان ها، اسکان اضطراری را الزامی کرده است.  

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام سامانه تلفنی ۲۴ ساعته سفر ۰۹۶۲۹ امکان ارائه اطلاعات از وضعیت راه ها و جاده ها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزه ها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد، بانک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، مجتمع های خدماتی رفاهی، پمپ بنزین ها و گازها، مراکز فروش صنایع دستی و جشنواره های فرهنگی را فراهم کرده است. ضمن آنکه از طریق همین شماره تلفن امکان اعلام و پیگیری شکایت از خدمات سفر وجود دارد.

درحالی که مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه اطلاع داده و پیش بینی کرده است نوار غربی کشور و بخش هایی از جنوب و مرکز کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید را تجربه کنند، بنابراین پیشنهاد می شود پیش از برنامه ریزی سفر و انتخاب و حرکت به سمت مقصد از سامانه تلفن هواگو ۱۳۴ وضعیت آب و هوا را بررسی کرد.

افزون بر این، اطلاعات راه و جاده ها را از سامانه ۱۴۱ می توان به دست آورد. برای اعلام تصادف از طریق سامانه ۱۲۰ امکان دسترسی به پلیس راهور فراجا امکان پذیر است و  شماره ۱۴۲۳ پاسخگوی مسافران درباره امداد خودرو است.

سامانه ۰۹۶۲۷ نیز از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی پاسخگوی مردم درباره سوخت و جایگاه های سوخت است.

اطلاعات راه آهن نیز ۵۱۴۹ و شرکت قطارهای مسافرتی رجا ۱۳۹ است.

برای دریافت اطلاعات پرواز با شماره تلفن ۱۹۹ و ارتباط با فرودگاه امام خمینی (ره) با شماره ۵۱۰۰۱۱۸ و ۰۹۶۳۳۰ می توان تماس گرفت. همچنین شماره تلفن ۱۵۵۰ برای اطلاع از وضعیت بنادر اعلام شده است.

سامانه تلفنی ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ نیز برای دریافت شکایت های مردم درباره گران فروشی و تخلف ها از سوی سازمان تعزیرات اعلام شده است. وزارت جهاد کشاورزی نیز سامانه ۱۲۴ را برای نظارت و بازرسی گزارش های گران فروشی و احتکار اعلام کرده است.

در حوزه بهداشت و درمان و برای شکایت در این بخش نیز شماره تماس ۱۹۰ اعلام شده و اورژانس نیز با شماره ۱۱۵ و آتش نشانی با ۱۲۵ در دسترس هستند.

همچنین برای اطلاع از اوقات شرعی می توان با شماره تلفن ۱۹۲ تماس گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.