| کد خبر: 246319 |

۱۵ و ۱۶ آذر ۱۴۰۱ برگزار می شود

استارتاپ ویکند گردشگری با همکاری دانشگاه مون پلیه فرانسه در ایران

دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری دانشگاه مون پلیه فرانسه (Montpellier)، پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و سازمان یونسکو (UNESCO) یک «استارتاپ ویکند گردشگری» در ایران برگزار خواهند کرد.

تین نیوز

دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری دانشگاه مون پلیه فرانسه (Montpellier)، پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و سازمان یونسکو (UNESCO) یک «استارتاپ ویکند گردشگری» در ایران برگزار خواهند کرد. موضوع این استارتاپ ویکند «گردشگری، تکنولوژی و نسل های آینده» و هدف از برگزاری آن، شناسایی و حمایت از ایده های نو در حوزه گردشگری است.

این رویداد ۶ و ۷ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۵ و ۱۶ آذر ۱۴۰۱) برگزار می شود و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی، مشروط بر اینکه پروژه پیشنهادی آن ها مرتبط با حوزه گردشگری باشد، می توانند در این استارتاپ ویکند شرکت کنند. به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ، درباره روند برگزاری این مسابقه گفت: «این مسابقه ۳ مرحله دارد؛ در مرحله اول تمام ایده های پروژه، در قالب حداکثر دو صفحه و به زبان انگلیسی، به کمیته علمی ارسال می شود. در مرحله دوم نیز ۱۰ پروژه برتر برای برگزاری مسابقه ۲ روزه انتخاب می شوند و با یکدیگر به رقابت می پردازند».

اعضای پروژه های منتخب با کمک و مشاوره متخصصان داخلی و فرانسوی، روی پروژه ها خود کار خواهند کرد و همزمان، درباره جنبه های مختلف راه اندازی یک کسب وکار خلاق و دانش بنیان و نحوه ارائه آن ، مهارت های لازم را خواهند آموخت. در پایان دوره ۲ روزه نیز هر تیم  پروژه خود را ارائه خواهد داد و داوران گروه برنده را انتخاب خواهند کرد. در مرحله سوم، گروه برنده برای شرکت در دوره دانش افزایی و آشنایی با شرایط راه اندازی کسب وکارهای دانش بنیان، به فرانسه اعزام خواهد شد. گروه برنده، در صورت امکان و با توجه به شرایط زمانی، در یک استارتاپ ویکند دانشجویی در دانشگاه مون پلیه نیز شرکت خواهد کرد.

به گفته هاشمی، جایزه گروه اول برگزیده در این رویداد، یک هفته سفر به کشور فرانسه و استقرار در دانشگاه مون پلیه برای آموزش و مشاوره برای اجرایی کردن ایده هایشان است. گروه دوم و سوم نیز ضمن برخورداری از حمایت های غیر نقدی، می توانند بدون قیدوشرط در مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه علم و فرهنگ استقرار پیدا کنند. علاقه مندان برای شرکت در این استارتاپ، تا اول اکتبر ۲۰۲۲ میلادی (۹ مهر ۱۴۰۱) فرصت دارند در این رویداد ثبت نام کنند. اسامی ۱۰ تیم راه یافته به مرحله دوم نیز ۱۶ آبان ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه  این پروژه فرصتی برای سرمایه گذاران داخلی است تا با پروژه های نوآورانه دانشجویان آشنا شده و در آن پروژه ها سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد: «این استارتاپ به دانشجویان ایرانی کمک می کند تا پروژه های بالقوه خود را به بازار گردشگری ایران معرفی کنند. علاوه بر این، دانشجویان این فرصت را پیدا می کنند که با دانش روز گردشگری و نوآوری های موجود در کشور فرانسه آشنا شوند».

استارتاپ ویکند (Startup Weekend)، یک رویداد یک یا چند روزه آموزشی و تجربی است که اغلب در روزهای آخر هفته برگزار می شود. در این رویداد توسعه دهندگان، علاقه مندان به راه اندازی استارتاپ، صاحبان ایده و ... دورهم جمع می شوند و با تشکیل چند تیم، نمونه اولیه ای از طرح یا ایده پیشنهادی خود را ارائه می کنند و در انتهای رویداد، خروجی کار خود را در معرض داوری قرار می دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: راهبر گردشگری آینده- قطب نما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.