| کد خبر: 241416 |

بیشتر شکایات گردشگران از رزروهای اینترنتی است

بیشتر شکایات مربوط به رزروها، به خصوص رزروهای اینترنتی است و در بحث حمل ‌و نقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۰۹۶۲۹برای ثبت شکایات‌ مردمی در نوروز ۱۴۰۱ گفت: بیشتر شکایات مربوط به رزروها، به خصوص رزروهای اینترنتی است و در بحث حمل ‌و نقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یحیی نقی‌زاده محجوب با اشاره به آغاز فعالیت کمیته نظارت از روزهای گذشته اظهارداشت: همزمان با شروع فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کمیته نظارت بر فعالیت‌های ستاد هم کار خود را آغاز کرده است و رسیدگی به شکایات و دریافت نظرات و پیشنهادات مسافران در قالب سامانه ۰۹۶۲۹ برای مسافران امکان‌پذیر است. اکیپ‌های نظارت به صورت شبانه‌روزی در وزرات میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی حضور دارند و شکایات را بررسی می‌کنند.

نقی‌زاده محجوب افزود: مسافران می‌توانند شکایات خود را در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت و شماره پیگیری دریافت کنند. کارشناسان کمیته نظارت در تمامی استان‌ها حضور دارند تا موارد مربوط به شکایات، پیشنهادات و نظرات مسافران را مورد بررسی قرار دهند. بخش‌هایی که مربوط به وزارت میراث ‌فرهنگی است از طریق تشکل‌های مربوطه و مدیران بهره‌بردار واحدها به سرعت پیگیری می‌شود و بقیه موارد هم به دستگاه‌های ذی‌ربط که نمایندگان آنها در ستاد حضور دارند، اعلام می‌شود تا در اسرع وقت بررسی شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: این کمیته سعی می‌کند طی یک هفته به شکایات رسیدگی کرده و نتیجه پیگیری و رسیدگی را به مسافران اعلام کند، مگر در مواردی که نیاز به بررسی مستندات وجود داشته باشد که بعد از تعطیلات پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آمار شکایت‌های مردمی اظهارداشت: بیشتر شکایات مربوط به رزروها، به خصوص رزروهای اینترنتی بوده است که از طریق فضای مجازی توسط مسافران انجام شده است، در بحث حمل ‌و نقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود داشته است که از طریق کمیته نظارت در حال پیگیری هستیم.

نقی‌زاده گفت: در شکایات‌های مردمی بخش‌هایی که مربوط به وزارت میراث ‌فرهنگی است از طریق تشکل‌های مربوطه و مدیران بهره‌بردار واحدها به سرعت پیگیری می‌شود و بقیه موارد هم به دستگاه‌های ذی‌ربط که نمایندگان آن‌ها در ستاد حضور دارند، اعلام می‌شود تا در اسرع وقت بررسی شود و آنها نتایج را به ستاد اعلام می‌کنند و ما هم این اطلاعات را در اختیار مخاطبان و مسافران قرار می‌دهیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها از سوی مسافران نوروزی افزود: تمام تاسیسات اقامتی رسمی کشور باید کد و شناسه‌ای را از سامانه ایران من چاپ کنند و در دسترس مسافران قرار دهند.

وی گفت: این شناسه اطمینان خاطر به مسافران می‌دهد که مکان اقامتی، محیط امنی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و مسافران می‌توانند در این مکان با اطمینان خاطر حضور داشته باشند. پذیرش مسافران در اقامتگاه‌ها منوط به تزریق دو دُز واکسن کروناست.

نقی‌زاده محجوب از مسافران درخواست کرد که در سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در حد امکان به شهرهایی سفر کنند که امکان پذیرایی از مسافران در اقامتگاه‌های آنها وجود داشته باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در تلاشیم که مردم به همه مناطق ایران پهناور سفر کرده و از تمام کشور بازدید کنند تا طی اقامت در اماکن تفریحی و استراحتگاه‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.