| کد خبر: 239974 |

◄ وزارت میراث‌فرهنگی مرجع صدور مجوز مراکز بین‌راهی است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: با تصویب هیئت مقررات‌زدایی، مرجعیت صدور مجوز مراکز بین‌راهی از وزارت راه و شهرسازی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتقل شد.

تین نیوز

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: با تصویب هیئت مقررات‌زدایی، مرجعیت صدور مجوز مراکز بین‌راهی از وزارت راه و شهرسازی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتقل شد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان روز چهارشنبه- ۱۳ بهمن‌ماه - در مراسم معارفه وتکریم روح‌الله حسین‌زاده و خشایار نیکزادفر مدیرعامل جدید و پیشین  شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: موضوعات شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با شناختی که از حوزه گردشگری دارم، می تواند تنوع پیدا کند و هماهنگ با حوزه های معاونت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد. این شرکت می تواند کارهای عملیاتی زیادی انجام دهد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مرجع صدور مجوزهای مراکز بین راهی بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی بود و وزارت میراث فرهنگی تنها در این باره مشارکت داشت. اما با تلاش هایی که توسط وزیر میراث فرهنگی انجام شد و در هیئت مقررات‌زدایی تصویب و ابلاغ شد. از این پس صدور مجوزهای مراکز بین راهی بر عهده ما خواهد بود و این موضوع می‌تواند وظایف شرکت مادرتخصصی را گسترش دهد.

معاون گردشگری کشور: وزارت میراث‌فرهنگی مرجع صدور مجوز مراکز بین‌راهی است

تقویم رویدادها مناسبت‌ها برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده است

علی دارابی نیز در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر،گفت: امام خمینی (ره) در نظام دوقطبی لبرالیسم و مارکسیسم، مسئله اسلام را مطرح کردند و این هنر بزرگ ایشان و انقلاب اسلامی بود. همه ما، به ویژه نسل جوانی که مدیریت را برای تحقق این موضوع بر عهده می‌گیرند، باید آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا را با هدایت رهبر معظم انقلاب ادامه دهیم. ما با عملکرد خود می‌توانیم ارزش‌های انقلاب و آرمان های امام خمینی (ره) را به نسل جدید منعکس کنیم.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشکر از زحمات خشایار نیکزادفر، برای تلاش هایی که طی این مدت در شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی انجام داده است گفت: از آقای حسین زاده برای قبول این مسئولیت در شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تشکر می‌کنم. او کارهای بسیار مهم و بزرگی در حوزه گردشگری در مجموعه نیروهای مسلح، بسیج و سپاه انجام داده است. امیدواریم حضور او در این مجموعه سرآغاز کار مهمی برای شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی باشد.

وی در ادامه گفت: تقویم رویدادها و مناسبت‌ها برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده است و شرکت های زیرمجموعه باید در این تقویم جانمایی شوند. باید بین شرکت های زیرمجموعه رقابت سالم و جدی شکل بگیرد. معاونان وزارتخانه نباید درگیر کارهای اجرایی شوند و این شرکت های زیرمجموعه هستند که باید بازوی اجرایی برای انجام عملیات شوند و پای کار بیایند.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه به عنوان بازوی عملیاتی

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نیز در این مراسم با تشکر  گفت: یکی از نقص ­هایی که در وزارتخانه وجود دارد این است که باید از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه به عنوان بازوهای کمک‌دهنده استفاده شود و قانونگذار نیز به این موضوع اشاره کرده است. وزارت میراث فرهنگی چند مجموعه مهم مانند کانون جهانگردی و اتوموبیل رانی، صندوق توسعه و شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی دارد که این مجموعه ها باید بازوی وزارتخانه برای انجام کارهای عملیاتی باشند و همچنین شرکت ها در راستای اهداف وزارتخانه، باید وظایف خود را انجام دهند.

معاون گردشگری کشور: وزارت میراث‌فرهنگی مرجع صدور مجوز مراکز بین‌راهی است

روح‌الله حسین زاده مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز گفت: در زمان مدیریت آقای نیکزادفر، اتفاقات خوبی در این شرکت افتاده است و از زحمات وی تشکر می کنم. سعی می کنیم، همانطور که در اساسنامه آمده است، به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه عمل کنیم و با هم افزایی که با سه حوزه معاونت تخصصی وزارتخانه انجام می‌دهیم، بتوانیم در این شرکت و در کشور اثرگذار باشیم.

حسین زاده، علاوه بر تدریس در دانشگاه، مدیرعامل هلدینگ گردشگری نور و مسئول قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی هم بوده است. از دیگر سمت های موجود در کارنامه او می توان به مشاور ریاست بنیاد حفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس، مشاور فرهنگی شهرداری تهران، مشاور اقتصادی و فرهنگی چند شرکت با محوریت گردشگری و عمرانی، مشاور اقتصادی سازمان اقتصاد مقاومتی و مسئول اجرایی اردوهای فرهنگی تربیتی اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.