| کد خبر: 241132 |

◄ آخرین تصمیمات در مورد سفرهای نوروزی/ ثبت پلاک خودرو منتفی شد

در حالی طی چند هفته اخیر خبرهای ضد و نقیضی در مورد اقدامات لازم برای انجام سفرهای نوروزی با خودروی شخصی منتشر شده است، سرانجام امروز وزیر کشور تکلیف این موضوع را روشن و اعلام کرد نیازی به ثبت پلاک خودرو نیست.

تین نیوز

در حالی طی چند هفته اخیر خبرهای ضد و نقیضی در مورد اقدامات لازم برای انجام سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی منتشر شده است، سرانجام امروز وزیر کشور تکلیف این موضوع را روشن و اعلام کرد نیازی به ثبت پلاک خودرو نیست.

به گزارش تین نیوز، اواسط اسفند ماه بود که از سوی مسئولان ذیربط اعلام شد افرادی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند باید پلاک خودروی خود را در سامانه ای به نام سامانه ایران من، ثبت کنند.

چند روز بعد عنوان شد نیازی به ثبت پلاک خودرو در این سامانه نیست و بدون ثبت پلاک هم می توان با خودروی شخصی مسافرت کرد.

شک و تردیدها در این زمینه ادامه داشت و مردم از تصمیم نهایی مسئولان مطلع نبودند و انتقاداتی نیز نسبت به این بلاتکلیفی داشتند.

سرانجام امروز ۲۴ اسفند ماه وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند.

آن چنان که خبرگزاری فارس نوشت، احمد وحیدی افزود: براساس کدملی معلوم است که پلاک ها متعلق به چه کسی است و کسانی که واکسن نزده اند مشخص اند و خودروهایشان هم معلوم است و اگر در ترددها مشاهده شدند، مورد جریمه قرار می‌گیرند و نیازی به ثبت پلاک در جایی نیست.

وی در مورد تزریق واکسن نیز گفت: براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است ولی تاکید جدی وزارت بهداشت  این است که همه دز سوم را بزنند چون در برخی از کسانی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید هست دز سوم زا بزنند ولی الان ملاک ارزیابی ها دو دز هست.  

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگاه ستاد ملی کرونا این بوده که مردم آزادی عمل برای استفاده از تعطیلات داشته باشند، گفت: با این حال درخواست جدی رعایت مقررات بهداشتی هست تا سفر تلخ نشود و با رشد روزافزون بیماری مواجه نشویم و حتی مجبور نشویم در وسط کار شیوه نامه ها و مصوبات را عوض کنیم.

وحیدی افزود: اگر آمارها وضعیت نامناسبی پیدا کند ممکن است ستاد ملی کرونا در اوایل یا اواسط سفرهای نوروزی سیاست‌های خود را تغییر دهد؛ لذا بسیار به رعایت شیوه نامه ها توسط هموطنان مربوط است.

وزیر کشور افزود: در بحث سفرهای خارجی هم تاکید بر رعایت این شیوه نامه ها هست و تعداد دز واکسن لازم و پی سی آر منفی را داشته باشند و از همه خواهشمندیم نا رعایت کنند تا در فرودگاه ها و مرزهای زمینی معطل نشوند.

وحیدی بیان داشت: اصناف هرچه سریعتر کیوآر کد خود را بگیرند وگرنه مورد جریمه و مجازات قرار خواهند گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.