| کد خبر: 229694 |

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان:

زمان اتمام مرمت تابلو نقاشی قهوه‌خانه‌ای کاخ گلستان

مرمت تابلو نقاشی قهوه‌خانه‌ای کاخ گلستان تا پایان تیرماه تمام می شود.

تین نیوز

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: مرمت تابلوی نفیس نقاشی رنگ روغن قهوه‌خانه‌ای، اثر استاد شعبانعلی که مربوط به اوایل دوره قاجار است، تا پایان تیر ماه پایان می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آفرین امامی درباره روند مرمت تابلوی نفیس نقاشی رنگ روغن اثر استاد شعبانعلی گفت: در ادامه طرح‌های مرمت تابلوهای رنگ روغن مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، تابلوی نفیس نقاشی رنگ روغن اثر استاد شعبانعلی از آثار موجود در مخزن موزه مردم‌شناسی کاخ گلستان برای انجام امور حفاظتی و مرمتی به کارگاه مرمت کاخ انتقال پیدا کرده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: این تابلو روایت‌های مختلفی از ائمه اطهار از جمله واقعه عاشورا را در سال ۱۲۳۱ هجری قمری در ابعاد ۱۴۸× ۴۱۵ سانتی‌متر مربع به تصویر کشیده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد:مرمت این اثر اسفندماه ۹۹ پس از بررسی و آسیب‌شناسی با همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت آغاز شده است و تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

محمدحسن طالبیان در نشست مجازی با معاونان میراث‌فرهنگی استان‌های سراسر کشور به‌مناسبت بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی گفت: تا پایان دولت دوازدهم طرح مرمت و بهره‌برداری ۳۰۰ اثر و بنا پایان یافته و بهره برداری می رسد.

طالبیان رویکرد و مشارکت رو به افزایش بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در طرح های مرمت را مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: با حضور آگاهانه هر چه بیشتر مردم حفاظت از آثار تاریخی در سطح گسترده‌تری امکان‌پذیر خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.