| کد خبر: 229441 |

12 سفری که قبل از مرگ باید رفت!

هر فردی در زندگی بهتر است زمانی را برای جدا شدن از همه دغدغه ها و مشکلات روزمره در نظر بگیرد.

تین نیوز

هر فردی در زندگی بهتر است زمانی را برای جدا شدن از همه دغدغه ها و مشکلات روزمره در نظر بگیرد. زمانی برای گریختن از هیاهوی دنیای امروزی که به نوعی درگیر آن هستیم. سفر یکی از اصلی ترین و بهترین راه ها برای فرار از روزمرگی هاست. یک سفر خوب می تواند تا مدت ها حس سرزندگی و امید را در ما حفظ کند.

به گزارش تین نیوز، البته افراد به دلایل مختلف سفر می کنند. این علت ها با توجه به موقعیت زندگی هر فرد تفاوت دارد. گاه علت سفر تجربه اقامتی لوکس در هتلی فوق العاده است و گاهی نیز سفر به دلایل شغلی صورت می گیرد. در این میان، حس ماجراجویی و تنوع طلبی هم یکی دیگر از علت های اصلی بسیاری از سفرهاست.

با هتل یار همراه باشید تا انواع سفر را بررسی کنیم و کاربرد زمانی و مکانی هر یک را توضیح دهیم. درآخر، می توانید نوع سفر دلخواهتان را انتخاب کنید و تجربه ای متفاوت را رقم بزنید.

انواع سفر

سفرخانوادگی

به جرئت می توان گفت یکی از معمول ترین و خاطره انگیزترین انواع سفر، مسافرت خانوادگی است. سفر خانوادگی نکات مثبت بسیاری دارد که می توان به برخی از آنها اشاره کرد:

به وجود آمدن جمعی خودمانی و جوی مثبت **

** کاهش هزینه های سفر

** ایجاد همبستگی بیشتر بین اعضای خانواده

البته محدودیت هایی نیز به همراه دارد که ممکن است باب میل هر سلیقه ای نباشد.

 

انواع سفر: سفر خانوادگی

سفر خانوادگی خاطره انگیز

از جمله محدودیت های سفر خانوادگی می توان به سلیقه ها و علایق مختلف اشاره کرد، همین امر می تواند تفریحات و آزادی عمل شما را محدودتر کند. در چنین مواقعی افراد حاضر در سفر باید خود را با یکدیگر تطبیق بدهند تا از بروز مشکلات و سوء تفاهمات جلوگیری شود.

 در سفر خانوادگی، به ویژه اگر تعداد افراد حاضر در سفر زیاد تر از حد معمول باشد، تغییراتی در رزرو اقامتگاه رخ می دهد. گاهی اعضای خانواده از رزرو هتل های لوکس صرف نظر می کنند و به اقامتگاهی به صرفه تر روی می آورند.

انواع سفر: سفر خانوادگی

سفرتنهایی

سپری کردن وقت با خود و تجربه احساس تنهایی و استقلال از جمله احساسات مثبتی است که هر انسانی باید آن را تجربه کند. سفر کردن به شکل انفرادی و تنهایی، گامی است به سوی رشد و تعالی شخصی و درک بیشتر خویش و محیطی که در آن زندگی می کنیم.  

انواع سفر: سفر تنهایی

سفرتنهایی، تجربه تنهایی و استقلال

یکی از اشتباه ترین تصوراتی که بین عموم افراد جریان دارد، افسرده و تنها بودن افرادی است که سفر تنهایی را انتخاب می کنند. شخصی که تنها سفر می کند لزوماً فرد تنهایی نیست، بلکه در پی اکتشافات و ماجراجویی های تازه در درون خود است و می خواهد محدودیت ها را از میان ببرد.

از مزایای این سفر می توان به مواردی از جمله توقف در مسیرهای دلخواه، تفریحات بی قید و شرط و ... اشاره نمود.

سفر تنهایی

از جمله شیرین ترین سفرهایی که هر شخص در زندگی خود  تجربه می کند، ماه عسل است. سفری که پس از مدت ها رنج و سختی کشیدن برای رسیدن به زندگی مشترک و خستگی های طاقت فرسا رسم و رسومات خود نمایی می کند.

زوج هایی که آماده آغاز ماه عسل خود هستند اغلب مقاصد رمانتیک و عاشقانه را انتخاب می کنند. مقصدی جذاب که بتواند به یکی از ماندگار ترین خاطرات تازه عروس و داماد ها بدل شود.

سفر جذاب ماه عسل

 برای مثال، جزیره مرجانی کیش با توجه به امکانات متنوع و طبیعت زیبایی که دارد، یکی از بهترین مقاصد برای سفر ماه عسل به شمار می رود. نکته ای که در سفر ماه عسل اهمیت زیادی دارد، تفاهم زوجین بر سر انتخاب مقصد است و لذتی که انتظار آنها را می کشد.

انواع سفر: ماه عسل

سفر ماه عسل، رمانتیک و عاشقانه

شاید شنیده باشید که می گویند جمع دوستانتان، خانواده ای است که برای خود انتخاب کرده اید. از این رو، اغلب افرادی باهم دوست می شوند که وجوه مشترک بسیاری با یکدیگر دارند. همین امر موجب می شود برخلاف سفر خانوادگی این مدل از سفر، تفریحات بیشتر و محدودیت های کمتر داشته باشد.

  در سفر با دوستان، تفریحاتی متفاوت تر انتظار شما را می کشد. محدودیت سنی ندارد و در هر بازه ای از زندگی می توان چنین تجربه ای داشت. همچنین، سفر با دوستان می تواند پر از اتفاقات جالب و مهیج باشد. 

انواع سفر: سفر با دوستان

سفر تفریحی جذاب به همراه دوستان

سفر رفتن لزوماً به معنای تفریح و فارغ شدن از مشکلات روزمره نیست. بسیاری از سفر هایی که روزانه در سراسر دنیا صورت می گیرد، مقصدهای کاری دارند.

امکان لذت بردن و تفریح کردن در سفر کاری نیز وجود دارد، اما درنهایت، این نوع از سفر اهداف متفاوت دارد و بحث مسئولیت و تعهد به میان است.

 

سفر کاری

سفر کاری بدون تفریح

 

سفر با کوله

سفر با کوله شاید ارزان ترین نوع سفر باشد. سفری که جز یک کوله متوسط به چیز دیگری احتیاج ندارد.

ممکن است در نگاه اول سفر با کوله دشوار به نظر برسد؛ زیرا در جای جای سفر مسافر به دنبال کاهش هزینه ها و سبک کردن بار خود است. نکته ای که در این سفر می درخشد، نوع ارتباط بین مسافر و افراد رهگذر مانند محلی ها و راننده هاست.

 

سفر با کوله

ارتباط با افراد بومی

 

در سفر با کوله اغلب مسافر اقامتگاه و وسیله نقلیه مشخصی ندارد و تمام تمرکز وی روی ارتباط گرفتن با افراد بومی است. در چنین مواقعی اقامتگاه و رفت و آمد بدون هیچ گونه هزینه ای است و رایگان تمام می شود.

 

سفر با کوله

سفر با کوله، سفر ارزان جذاب

 

سفر دریایی

یکی از لوکس ترین انواع سفر، مسافرت دریایی است. سفر دریایی اغلب با کشتی های کروز صورت می گیرد. در سفر دریایی با کشتی کروز مسافران در مقاصد گوناگون توقف می کنند.

به این ترتیب، با یک بار رزرو کشتی کروز می توانید از چند جزیره یا شهر دیدن کنید. دیدن مقصدهای مختلف از یک طرف و جاذبه کشتی کروز و تفریحات داخل آن از طرف دیگر، این نوع از سفر را کم نظیر و منحصر به فرد کرده است.

به دلیل ماهیت سفر دریایی، کشتی های کروز نیز بسیار مجلل طراحی شده اند و توانایی پذیرایی متفاوت و فوق العاده از مسافران را دارند.

 

رزرو کشتی کروز به هنگام سفر دریایی

سفر دریایی به همراه کشتی کروز

 

سفر ماجراجویانه

آیا از اقامت های همیشگی خود در هتل ها و ویلا های گوناگون خسته شده اید؟ آیا سفر های معمولی که پر است از رستوران گردی ها و پاساژ گردی ها برایتان تکراری شده است؟ سفر ماجراجویانه دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

در این نوع سفر، خبری از شام و هتل های لوکس نیست. آنچه به وفور یافت می شود، هیجانی است که مدت ها در پی آن بودید.

 

سفر ماجراجویی

سفر ماجراجویی در پی هیجان

 

به دلیل مقاصد پر پیچ و خم و به نسبت خطرناک سفر ماجراجویانه، بهتر است مسافر از آمادگی بدنی خوبی برخوردار باشد. اغلب مردم به همین علت سفر ماجراجویانه را مختص افراد جوان می دانند، اما همه این محدودیت ها قوانین نانوشته ای بیش نیستند.

البته اگر در پی تجربه این سفر هستید و فکر می کنید آمادگی جسمانی برای ماجراجویی های پرخطر را ندارید، می توانید مقاصد راحت تر را انتخاب کنید و خود را به دامان طبیعت بسپارید.

 

سفر ماجراجویی در دل طبیعت

 

سفر جاده ای

در سفر جاده ای بهتر است ابتدا به مسیر آن توجه کنید؛ چراکه دیدن مناظر اطراف جاده می تواند موجب آرامش شما و همراهانتان باشد.

در سفر جاده ای، همه چیز در مسیر خلاصه می شود. از این رو، افرادی که برای سفر انتخاب می کنید باید از این موضوع آگاهی داشته باشند و از مسیری سفر کنید که همگی بر آن اتفاق نظر دارند تا سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

 

سفر جاده ای

مسیر جذاب سفر جاده ای

 

با وجود آنکه سفر جاده ای ساعت ها رانندگی و در ماشین ماندن و توقف های پی در پی را با خود به همراه دارد، می تواند به یکی از ماندگار ترین سفرها و خاطرات تبدیل شود.

 

سفر جاده ای

سفر جاده ای پر از خاطره

 

سفر آخر هفته ای

پس از یک هفته پر کار و پر مشغله، مطمئن باشید شایسته سفری جذاب هستید که شما را برای هفته بعد آماده و پر انرژی کند. به دلیل کوتاه بودن زمان این سفر، بهتر است مسیرهای کوتاه تر و نزدیک تر انتخاب شوند.

تورهای مسافرتی یک الی دو روزه بهترین گزینه برای یک سفر آخر هفته ای جذاب هستند. فراموش نکنید پیش از شروع هر کاری برنامه ریزی کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید.

 

سفر جاده ای

سفر جاده ای در چالوس

 

سفر ورزشی

سفر ورزشی را می توان یکی از پرطرفدارترین سفرهای پیش از شیوع گسترده ویروس کرونا نامید. سفری که در آن مسافران کیلومترها مسیر را برای تماشای بازی تیم مورد علاقه خود یا ورزشکار محبوشان طی می کردند.

سفر ورزشی تنها مختص طرفداران و تماشاچیان نیست و خود ورزشکاران نیز در این دسته قرار می گیرند. از میان متداول ترین سفرهای ورزشی می توان به سفر ورزشکاران به مناطق گوناگون برای بازی ها و مسابقات متعدد اشاره کرد.

 

سفر ورزشی

سفر ورزشی: تماشای فوتبال

 

سفر زیارتی

یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع سفر در ایران و بسیاری از کشورهای همسایه، سفر زیارتی است. مسافران هر آنچه دارند در منزل می گذارند، خود را آراسته و آماده عبادت می کنند و برای راز و نیاز به سمت مقصد حرکت می کنند.

از مهم ترین مقاصد زیارتی که ایرانیان بسیاری سالانه به آن سفر می کنند مشهد مقدس و مکه مکرمه است که هرکدام آداب و آیین های خاص خود را دارد.

 

سفر زیارتی

سفر زیارتی حج

 

سخن آخر

انواع سفر را در این مطلب بررسی کردیم، شما به کدام یک از انواع سفر علاقه مند هستید؟ انسان ها در هر بازه ای از زندگی خود به نوعی از سفر تمایل دارند. شما می خواهید چه سفری داشته باشید؟

البته فراموش نکنید برنامه ریزی گام اصلی برای شروع سفری بی نظیر و به یاد ماندنی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مجله گردشکری ایران و جهان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.