| کد خبر: 212737 |

سفرها آغاز شد،‌ کرونا به کیش بازگشت

با اعلام موارد جدید ابتلا به کرونا،‌ شیوع این ویروس در جزیره کیش شتاب بیشتری گرفته است.

تین نیوز

با اعلام موارد جدید ابتلا به کرونا،‌ شیوع این ویروس در جزیره کیش شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آن‌طور که سخنگوی شورای سلامت کیش اعلام کرده؛ تا روز گذشته ۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کیش ثبت شده است. بر این اساس تعداد مبتلایان به کرونا در این جزیره به بش از ۶۰ نفر افزایش یافته است.

این در حالی‌ است که چندی پیش، جزیره کیش در شمار مناطق سفید ابتلا به کرونا قرار داشت. بر اساس تعریف وزارت بهداشت منطقه سفید به منطقه‌ای اطلاق می شود که متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) حداکثر ۱ نفر باشد و حداکثر ۱۴ بستری در در طول دو هفته (شامل موارد مشکوک و قطعی) داشته باشد.

با رفع محدودیت‌های پروازی و آغاز سفرها به کیش،‌ پیش‌بینی می‌شد که کرونا در مناطق سفید دوباره شیوع یابد. با این حال، مسئولان منطقه آزاد بر رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا تاکید داشتند. تا جایی که در طی روزهای گذشته دو واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی پلمپ شدند. همچنین مدیر فنی و امور شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش گروه نظارتی مدیریت حمل و نقل بر رعایت ضوابط بهداشتی راننده‌های تاکسی و مینی بوس‌ها در سطح این منطقه خبر داده و گفته بود که « تمام راننده های وسایل نقلیه عمومی موظف هستند از ماسک استفاده کنند و در صورت عدم توجه به رعایت موازین بهداشتی برابر قانون خودروی متخلف توقیف می شود».

پیش از این نخستین جلسه کمیته ویژه نظارت بر فعالیت های مقابله با بیماری کووید۱۹ در سطح جزیره، سوم خردادماه برگزار شده بود.

با این حال و بر اساس مشاهدات میدانی،‌ هنوز در بسیاری از اماکن عمومی و پرتردد،‌ فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و بسیاری از کیشوندان و یا مسافران خود را ملزم به استفاده از ماسک نمی‌بینند. از همین‌رو نیاز به سخت‌گیری و کنترل بیشتر بر اماکنی مانند فرودگاه یا بازارها،‌ بیشتر از قبل احساس می‌شود.

موج دوم شیوع ویروس کرونا پس از آن آغاز شد که بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های سفر بین‌استانی برداشته شد؛ با این حال مقام‌های دولتی و وزارت بهداشت از مردم خواستند تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

حالا در برخی از مناطق کم‌ خطر، ویروس کرونا جانی دوباره یافته است. تا جایی که دیروز اعلام شد ۲۷۳ نفر به شمار مبتلایان کرونا در استان هرمزگان افزوده شده و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سفرخیز بودن کیش و ورود مسافران از نقاط مختلف کشور،‌ افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را در این جزیره، محتمل می‌کند. بر همین اساس بود که با آغاز شیوع این ویروس در کشور و ابتلای ۵۰ نفر به کرونا در اسفندماه گذشته در کیش، تمامی پروازها به این جزیره ممنوع اعلام شد. حالا باید دید با آغاز سفرها و موج دوم شیوع ویروس کرونا،‌ در صورت افزایش تعداد مبتلایان،‌ مسئولان منطقه آزاد چه تصمیمی برای محافظت از جزیره خواهند گرفت. نظارت و سخت‌گیری بیشتر یا قرنطینه دوباره جزیره؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.