| کد خبر: 18363 |

شهرهای استان مرکزی فاقد توریست است / کاهش آمار تلفات جاده‌ای

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شهرهای توریستی استان مرکزی فاقد توریست است.
 
سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، اما نبود تبلیغات سبب شده تا این استان از توریست کمتری برخوردار باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی باید از نظر جایگاه توریستی و گردشگری ارتقا پیدا کند، گفت: باید واقعیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در استان احصا و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برای تحقق این امر انتخاب مسیر درست در انجام وظایف برای دست‌یابی به جذب گردشگر ضروری است.
 
حسینی ادامه داد: دستورالعمل جمع‌آوری قلیان در اماکن عمومی تدوین شده است که در اسرع وقت اجرا و با اماکن عمومی متخلف برخورد خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته مدارس شهرستان‌های ساوه، خمین، محلات، اراک و دلیجان پذیرای مسافران بوده‌اند، خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 7 هزار و 495 نفر مسافر در قالب یک هزار و 668 خانواده در مدارس استان مرکزی اقامت داشته‌اند که در این میان شهرستان محلات بیشترین و شهرستان ساوه کم‌ترین میزان اقامت مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: استفاده از ظرفیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در اولویت برنامه‌های گردشگری استان قرار دارد و در صورت عدم تمایل مسافران از مدارس منتخب آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.
 
حسینی گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به منظور دریافت آمار مربوط به تعداد مسافران و گردشگران استان به مرکز آمار استانداری مرکزی مراجعه کنند.
 
وی یادآور شد: در سه ماه گذشته میزان تلفات جاده‌ای در کشور افزایش داشته است که در استان مرکزی با اقدامات پیشگیرانه و فعال کمیته‌های سفر آمار تلفات جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه کاهش یافته است.
 
حسینی بر لزوم تبدیل شدن شهرهای آشتیان و تفرش به منطقه گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: این دو شهر مهد پرورش مفاخر استان هستند و ایجاد منطقه گردشگری حضور سرمایه‌گذار را در این مناطق تثبت خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.