| کد خبر: 180191 |

مصوبه وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی باز هم رد شد

در حالی شورای نگهبان برای بار دوم در سال جاری طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری به وزارتخانه را رد کرد که چندی پیش نیز این شورا به دو دلیل بار مالی و مغایرت برخی قوانین این سازمان با موازین شرعی این طرح را رد کرده بود.

تین نیوز

در حالی شورای نگهبان برای بار دوم در سال جاری طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری به وزارتخانه را رد کرد که چندی پیش نیز این شورا به دو دلیل بار مالی و مغایرت برخی قوانین این سازمان با موازین شرعی این طرح را رد کرده بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، پروانه سلحشوری، در این‌باره به صدای‌میراث گفت: ایراد دوباره شورای نگهبان به طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه شدن به بحث ماده ۷۵ و داشتن بار مالی برمی‌گردد. با این حال نمایندگان مجلس همچنان تاکید دارند که این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد و تمامی ساختار وزارتخانه‌ای در سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: شاید تنها بار مالی در تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه تعویض نام تابلوهای این سازمان باشد که می‌توان تا پایان برنامه نیز در مصوبه‌ای تابلوهای فعلی را حفظ کرد یا روی نام سازمان در تابلوها عنوان وزارتخانه را چسباند.

به گفته ناظر سابق مجلس در شورای‌عالی میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان مجلس در تلاش برای برگزاری جلساتی با شورای نگهبان هستند تا نظر مثبت این شورا برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه را جلب کنند. نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: فکر می‌کنم دوستانی که در شورای نگهبان هستند کمک کنند که در مورد سازمان میراث فرهنگی نیز همان اتفاقی که برای وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاد، ایجاد شود و این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود.

 سلحشوری یادآور شد: سازمان میراث‌فرهنگی به دلیل آنکه یک حوزه پرخطر است، نیازمند نظارت ویژه مجلس است و نمایندگان نیز تلاش می‌کنند تا در نشست ویژه با شورای نگهبان اهمیت تبدیل این سازمان به وزارتخانه را به آن شورا منتقل کنند و نظر مثبت شورای نگهبان برای تایید مصوبه اصلاح شده مجلس در طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه را جلب کنند.

برگزاری نشست توجیهی با شورا

همچنین در این خصوص، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفت: باتوجه به ایراداتی که شورای نگهبان از طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرفته، نشستی با اعضای شورای نگهبان خواهیم داشت تا درصدد توضیح و توجیه آنها در این خصوص برآییم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس تصریح کرد: زمانی که ایرادی به یکی از طرح‌های مدنظر نمایندگان مجلس گرفته می‌شود، این امکان وجود دارد تا بتوانیم درخصوص این ایرادات توضیح دهیم. از این رو ما نیز قصد داریم اعضای شورای نگهبان را در این خصوص توجیه کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.