| کد خبر: 174669 |

◄ ویزای زائران اربعین سه چهار روزه صادر می‌شود

رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه از روند سه تا چهار روزه برای صدور ویزا به مسافران خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه از روند سه تا چهار روزه برای صدور ویزا برای مسافران عراق در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مجتبی کریمی گفت: صدور ویزا یک‌روزه است اما روند رفت و برگشت آن سه تا چهار روز طول می‌کشد که مردم باید این مدت‌زمان را محاسبه کنند.

او تشریح کرد: روادید فوری همان روادیدی است که از یک تا ۲۴ ساعته صادر می‌شود و سفارت عراق هم ۲۴ ساعته روادید می‌دهد چه به سازمان حج و چه به شرکت‌هایی که از طرف خودش معرفی‌شده‌اند.

معمولاً عراقی‌ها صبح که درخواست ویزا را بگیرند تا بعدازظهر آن را صادر می‌کنند اما این موضوع سازوکارهایی دارد و باید این ویزاها به سازمان حج و زیارت برود و این سازمان هم کارهای مربوط به آن را انجام دهد.

او درباره صدور ویزا تا 5 روز پیش از اربعین تاکید کرد و گفت:ثبت‌نام و صدور ویزا آغازشده است ولی مردم هنوز به‌صورت جدی اقدام نکرده‌اند.

درباره اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از استفاده از ویزای جعلی گفت:امسال نزدیک ۲۰ جلسه با سفارت عراق درباره ویزای جعلی برگزار کردیم و قرار شده تا آن‌ها اطلاعات مربوط به ویزایشان را به ما بدهند و ما هم روزانه این اطلاعات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم تا از صدور ویزای جعلی جلوگیری شود.

سامانه دیگری نیز در نظر گرفته شده تا اطلاعات ویزاهایی که سفارت عراق می‌دهد را در سامانه قرار دهیم تا مردم خودشان بتوانند ویزای جعلی را از غیر جعلی تشخیص دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.