| کد خبر: 170694 |

◄ آغاز محوطه‌سازی بلندترین برج آجری جهان

محوطه‌سازی بلندترین برج آجری جهان آغاز شد.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، گفت: عملیات اجرایی محوطه‌سازی محیط پیرامونی بلندترین برج‌ آجری جهان پایگاه جهانی گنبد قابوس بااعتبار ۲۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، ابراهیم کریمی افزود: اعتبار محوطه‌سازی برج قابوس مربوط به سال جاری و از محل منابع‌ملی تخصیص‌یافته است.

وی افزود: پس از ثبت‌جهانی برج قابوس کمتر به این پایگاه جهانی توجه شده و اکنون با اقدامات عمرانی در حال انجام تلاش می شود تا جایگاه این میراث تاریخی که نقش مهمی در جذب توریست دارد، حفظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، گفت: موزه بزرگ گلستان، بزرگ‌ترین موزه شمال و شمال شرق کشور، با تخصیص اعتبار هشت‌میلیارد و 500 میلیون ریال در سال‌جاری وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این موزه به مساحت دو هکتار واقع در پارک داریوش، با همکاری شهرداری و شورای‌ شهر گنبدکاووس احداث خواهد شد و در سال جاری هشت‌میلیارد و 500 میلیون ریال برای این پروژه تخصیص یافت.

کریمی گفت: از این اعتبار پنج‌میلیارد ریال برای تهیه طرح و انتخاب بهترین مشاور کشوری صرف شد و سه‌میلیارد و 500 میلیون ریال بقیه نیز برای دیوارکشی محوطه و خرید انشعابات آب و برق هزینه خواهد شد.

وی همچنین برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام در سال گذشته در گنبدکاووس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال این جشنواره به دلیل گرمای هوا و در پیش بودن ماه محرم و صفر در آذرماه در گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.