| کد خبر: 168624 |

نشست بانکی برای افزایش سفرهای داخلی

روسای بانک مرکزی و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و برخی از مدیران بانک‌های کشور طی دیداری با یکدیگر راهکارهای تقویت ظرفیت سفرهای داخلی را بررسی کردند.

تین نیوز

روسای بانک مرکزی و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و برخی از مدیران بانک‌های کشور طی دیداری با یکدیگر راهکارهای تقویت ظرفیت سفرهای داخلی را بررسی کردند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به مشکلات آماری موجود در حوزه گردشگری گفت: «در کشور درخصوص آمارهای مرتبط با درآمدهای ناشی از گردشگری، تنها ارز واردشده توسط گردشگران خارجی محاسبه می‌شود. متاسفانه در این زمینه حساب اقماری گردشگری وجود ندارد و برآورد دقیقی نسبت به سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی وجود ندارد.» معاون رئیس‌جمهوری تاکید کرد: «ازاین‌رو نیاز است بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سهم گردشگری خارجی و داخلی را در تولید ناخالص داخلی کشور به‌صورت دقیق محاسبه کنند.»

وی با اشاره به همکاری و مشارکت بانک‌ها در طرح‌های پیشین این سازمان عنوان کرد: «خوشبختانه شبکه بانکی پیش‌ازاین در صنعت گردشگری فعالانه حضور داشته است و ما نیز از آمادگی کافی برخورداریم که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذارانی را به بانک‌ها معرفی کنیم.» رئیس بانک مرکزی نیز در این نشست درباره مدیریت سفر و تقویت ظرفیت‌های داخلی، تصریح کرد: «ایران از ظرفیت‌های لازم و مناسبی برای رونق گردشگری برخوردار است. نظام بانکی می‌تواند نقش مهمی را در ارتقای این صنعت ایفا کند.»  به گفته ولی‌الله سیف، بانک‌ها با مشارکت سازمان میراث می‌توانند پروژه‌های نیمه‌تمام در این زمینه را به مرحله اتمام و اجرا برساند تا به این ترتیب زمینه لازم برای بازگشت طرح‌های مورد‌اشاره به چرخه بازدهی فراهم شود.

وی یادآور شد: «به‌منظور تسهیل فعالیت‌های واحدهای گردشگری می‌توان با رعایت اصول کلی، برخی بخشنامه‌ها را به‌روزرسانی کرد.»  در این جلسه مدیران‌عامل بانک‌ها ضمن استقبال از همکاری و مشارکت در طرح‌های مرتبط با گردشگری، پیشنهاد‌هایی را به‌منظور استفاده از توان و ظرفیت‌های اقتصادی گردشگری ارائه کردند. حمایت از پروژه‌های منطبق با استانداردهای روز دنیا، بهبود بهره‌گیری از توان بانکداری الکترونیک در اماکن گردشگری مانند هتل‌ها و غیره، ایجاد صندوق ضمانت در حوزه گردشگری، اختصاص یارانه به مجریان طرح‌ها، طراحی سفرکارت‌ها، بهبود و ارتقای مجتمع‌های بین‌راهی و امکانات بهداشتی و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه گردشگری از جمله این پیشنهاد‌ها بودند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.