| کد خبر: 167500 |

ویزای حجاج اواخر خرداد ماه صادر می‌شود

محمدی با اشاره به این که ویزای حجاج بعد از ثبت اسامی آنها در سامانه وزارت حج عربستان صادر می‌شود، گفت: به همین جهت ویزای حجاج اواخر خرداد ماه صادر و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

محمدی با اشاره به این که ویزای حجاج بعد از ثبت اسامی آنها در سامانه وزارت حج عربستان صادر می‌شود، گفت: به همین جهت ویزای حجاج اواخر خرداد ماه صادر و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه برگزاری گردهمایی مدیران کاروان های حج 97 در قم ، با اشاره به آخرین وضعیت حج تمتع در سال جاری اظهار داشت: بعد از توافق نامه ای که با عربستان در مورد حج امسال امضا شد، در گام اول بحث اجاره هتل ها در مکه و مدینه بود که این کار را از همان اول آغاز کردیم امسال هتل های مناسبی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: بحث بعدی موضوع تغذیه و تدارکات که در طول سفر حج باید مستمرا به حجاج ارائه شود که این مسأله نیز نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است و کمیته هایی به دقت مسأله تغذیه را با توجه به وضعیت حجاج، میانگین سنی حجاج، شرایط آب و هوایی عربستان و خود حج که سختی های خاص خود را دارد، بررسی کردند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه حمل و نقل خاطرنشان کرد: ما با چند شرکت داخلی و همچنین شرکت هواپیمایی عربستان به توافق رسیدیم به همین جهت موضوع انتقال 583 کاروان سازماندهی شده است؛ برنامه های آموزشی نیز از سوی بعثه مقام معظم رهبری با جدیت در حال اجرا است و در حوزه مسائل اجرایی مسائل مرتب به مدیران کاروان ها گوشزد می‌شود.

وی اضافه کرد: حجاج در حال حاضر در حال آموزش احکام و مناسک حج هستند و به مرور زمان به اواخر تیرماه که زمان اعزام حجاج به شهرهای مکه و مدینه نزدیک می‌شویم.

محمدی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث امنیت است که از جمله مسائل مهم محسوب می‌شود، با توجه به این که روابط سیاسی ایران و عربستان قطع بوده و مسائل دیگری نیز وجود داشته امنیت حجاج از مسائل مهم است و مثل سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است؛ ما به دنبال این هستیم تا شرایط مناسبی برای حجاج فراهم کنیم که با آرامش و امنیت حج را به جای بیاورند.

وی با بیان این که امسال مدت حضور زائران افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این مسأله کاملا به عربستان برمی گردد چراکه اولا این که هرچه قدر تعداد حجاج افزوده شود یک سری امکانات عربستان محدود می شود که از جمله آنها برنامه های فرودگاهی و پروازی است که مجبور می‌شود این سطح پروازها را در طول حج گسترده تر کند به همین جهت سفر طولانی تر می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سال 96 نسبت به قبل 20 درصد کل حجاج اضافه شدند و امسال نیز با توجه به افزایش تعداد زائران، طول سفر بین 29 روز تا 41 روز خواهد بود، مگر این که تعداد فرودگاه های عربستان اضافه شود؛ در مدینه منوره با توجه به طرح توسعه و تخریب تعداد زیادی از هتل ها که به جای آن چیزی ساخته نشده است نیز طول سفر نهایتا شش روز خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وی با تأکید بر این که حجاج به حوزه اطلاع رسانی حج توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: در حوزه اطلاع رسانی توجه داشته باشند برنامه های آموزشی بعثه و مدیران کاروان را به صورت مستقیم از مراجع معتبر پیگیری کنند چراکه حج سفری منحصر به فرد است و هرچه قدر حجاج نسبت به آن مطلع تر باشند این سفر جذاب تر خواهد بود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: بحث ویزا نیز بعد از ثبت اسامی حجاج در سامانه وزارت حج عربستان و تأیید آنها از اواخر خردادماه آغاز خواهد شد که خود ما ویزای حجاج را چاپ و در اختیار زائران عزیز بیت الله الحرام قرار می‌دهیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.