| کد خبر: 164848 |

خرمشهر ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگری دریایی دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهرگفت: گردشگری دریایی نباید به ایام نوروز منحصر شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا در طول سال ادامه پیدا کند با چنین نگاهی شاهد رونق گردشگری دریایی در این منطقه خواهیم بود.

تین نیوز

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: گردشگری دریایی نباید به ایام نوروز منحصر شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا در طول سال ادامه پیدا کند با چنین نگاهی شاهد رونق گردشگری دریایی در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ولی‌اله حیاتی در مراسم تجلیل از خادمان نوروزی بندرخرمشهر، افزود: گردشگری؛ یکی از منابع درآمدزا کشور است. بدین جهت باید تسهیلات ویژه به کسانی که می خواهند در زمینه گردشگری دریایی در رودخانه های اروند و کارون فعالیت کنند، پرداخت شود.

وی تصریح کرد:خرمشهر ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله ساحل زیبای کارون، اروند صغیر، مینوشهر، بهمن شیر و روستاهای حفار شرقی در زمینه گردشگری دریایی دارد.

معاون استاندار خوزستان گفت: پیش از ایام نوروز ستاد راهبری گردشگری دریایی در فرمانداری خرمشهر تشکیل شد و خوشبختانه با وجود حجم عظیم گردشگر و زائران راهیان نور، هیچ‌گونه حادثه‌ای برای هموطنان در سطح شهرستان و رودخانه‌های اروند و کارون رخ نداد.

حیاتی همچنین بر استفاده از ظرفیت رودخانه کارون، احداث اسکله در این رودخانه، اعطای مجوز به بخش خصوصی و راه اندازی اماکن تفریحی در سواحل رودخانه‌های اروند و کارون تأکید کرد.

مردم از سود و منفعت صنعت گردشگری دریایی بهره مند می شوند

محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز گفت: موضوع گردشگری اکنون به عنوان رکن چهارم اقتصاد در دنیا مطرح است و کشور ما از نظر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری جزو ۱۰ کشور اول محسوب می شود ولی به لحاظ جذب و ارائه خدمات به گردشگران در رده ۸۱ قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای موفق در اقتصاد دنیا از طریق صنعت گردشگری درآمد چند برابری نسبت به کشورهای برخوردار از منابع طبیعی دارند.

وی گردشگری دریایی را به عنوان مزیت غالب شهرستان خرمشهر دانست و ابراز امیدواری کرد که مردم این منطقه از سود و منفعت صنعت گردشگری دریایی بهره‌مند شوند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.