| کد خبر: 163692 |

◄ موج استفاده از خودروی شخصی در سفرهای داخلی و خارجی نوروزی

سفرهای نوروزی خارجی در سال 97 در مُد حمل‌ونقلی جاده‌ای 27.5 و هوایی 5 درصد رشد داشته است

تین نیوز

سفرهای نوروزی خارجی در سال 97 در مُد حمل‌ونقلی جاده‌ای 27.5 و هوایی 5 درصد رشد داشته است

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: سفرهای داخلی تا 18 درصد افزایش‌یافته است و تا ششمین روز تعطیلات نوروز، آمار اقامت مسافران نوروزی به 33 میلیون نفر-شب رسیده است.

آمار سفرهای خارجی در تعطیلات نوروز که از 27 اسفندماه سال 96 تا پنجمین روز فروردین‌ماه سال 1397 محاسبه‌شده، در حالی افزایش داشته که پیش‌بینی‌شده بود؛ با گران‌تر شدن نرخ ارز و کمیاب شدن آن و از سوی دیگر افزایش عوارض خروجی سفرهای داخلی بیشتر شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درعین‌حال از کاهش سفرهای هوایی در مسیرهای داخلی تا 18 درصد خبر داده و آمارهای وزارت راه و شهرسازی نیز مؤید رشد سفرهای جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال است.

بی‌شک حوادث هوایی اخیر و گرانی بلیت‌های مسیرهای هوایی در ماه‌های پایانی سال باعث شده خودروهای شخصی و سواری همچنان محبوب‌ترین وسیله برای سفر باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور ناجا نیز در هفتمین روز فروردین‌ماه اعلام کرد: براساس آمار دستگاه‌های تردد شمار، سفرهای جاده‌ای نوروز 97 در مقایسه با سال گذشته حدود 12 درصد افزایش‌یافته است.

یکی از عمده‌ترین دلایل استقبال مردم از سفرهای جاده‌ای با خودروهای شخصی، کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی است. بلیت مسیرهای پرتقاضا برای سفرهای نوروزی تنها در عرض چند روز پس از ارائه در سایت‌ها تمام می‌شوند و افرادی که برنامه مشخصی برای سفرهای نوروزی تا آن زمان نداشته‌اند مجبور به استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای و خودروهای شخصی هستند.

در روزهای اخیر بلیت هواپیما برای برگشت به شهرهای پرجمعیت به حدی گران شده که مسافران قادر به پرداخت آن نیستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.