| کد خبر: 161997 |

◄ ممنوعیت اقامت گردشگران نوروزی در مدارس

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور از برنامه‌های ویژه برای توسعه توریسم دریایی در استان‌های ساحلی خبر داد و گفت: امسال اقامت گردشگران در مدارس در راستای حمایت از هتلداران ممنوع شد.

تین نیوز

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور از برنامه‌های ویژه برای توسعه توریسم دریایی در استان‌های ساحلی خبر داد و گفت: امسال اقامت گردشگران در مدارس در راستای حمایت از هتل‌داران ممنوع شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد محب‌خدایی گفت: سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری، امسال برنامه ویژه‌ای را در راستای توسعه توریسم دریایی و بهره‌مندی گردشگران از این نوع از توریسم در ایام نوروز تدارک دیده است.

خدایی  ادامه داد: شورای راهبردی توریسم دریایی توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری با عضویت تمام ارگان‌های مرتبط با امور دریایی درباره رسیدگی به سفرهای دریایی تشکیل‌شده است.

او گفت: هماهنگی‌های خوبی را به‌منظور ساماندهی سفرهای دریایی در جنبه‌های مختلف با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده‌ایم.

خدایی در ادامه گفت:  توسعه توریسم دریایی در بندرعباس و جزایر ایرانی خلیج‌فارس و در استان‌های ساحلی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در نوروز 97 در دستور کار قرارگرفته است.

او تأکید کرد: توسعه توریسم دریایی در جزایر خلیج‌فارس، اعم از کیش و قشم و سایر جزایر ایرانی مانند هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی و ... در برنامه است که دستورالعمل آن به استان‌های مربوطه ابلاغ‌شده است.

خدایی گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های وسیع صورت گرفته در سواحل دریای مازندران، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد تحول توریسم دریایی در شمال کشور نیز باشیم.

به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری، نوار ساحلی دریای خزر در سه استان شمالی کشور از پتانسیل‌های بسیار زیادی جهت توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در جنبه‌های مختلف آن برخوردار است.

او گفت: امسال اقامت گردشگران در مدارس در راستای حمایت از صنعت هتلداری و اقامت‌گاه‌های رسمی ممنوع است. همچنین فعالیت خانه مسافرها در ایام نوروز مشروط به این است که تهدیدی برای فعالیت هتل‌های آن منطقه نباشند.

به گزارش مانا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: در اقدامی حمایتی از سوی هتلداران نیز، به آموزش‌وپرورش پیشنهاد اقامت در هتل‌های تهران با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شد.

او تأکید کرد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد هماهنگی سفر کشور، ارائه خدمات عمومی از سوی مدارس به گردشگران تخلف محسوب می‌شود که در صورت مشاهده آن این موضوع در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.