| کد خبر: 161156 |

◄ آینده روشن گردشگری با توسعه استارت آپ‌ها

با شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپی آینده بسیار مطلوبی در انتظار گردشگری و سفر است و این کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه خدمات در دسترس و مطلوب ضمن جذب گردشگر داخلی و خارجی، اقتصاد این صنعت را متحول کنند.

تین نیوز

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با شکل گیری و توسعه کسب وکارهای دانش بنیان و استارتاپی آینده بسیار مطلوبی در انتظار گردشگری و سفر است و این کسب وکارها می توانند با ارائه خدمات در دسترس و مطلوب ضمن جذب گردشگر داخلی و خارجی، اقتصاد این صنعت را متحول کنند.

به گزارش تین نیوز، سورنا ستاری در بازدید از یک استارتاپ ایرانی با اشاره به آینده روشن صنعت گردشگری و سفر اظهار کرد: بهترین زیرساخت برای توسعه کسب وکارهای دانش بنیان و استارتاپی را ایجاد زیست بوم مساعد کارآفرین این کسب وکارها دانست و گفت: «این زیرساخت باید با حمایت دولت و تسهیل گری آن البته بدون دخالت دولت در روند فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و با ایجاد میدان فعالیت بخش خصوصی شکل گیرد.

 او خاطر نشان کرد: دولت با حمایت و راهبری، بستری فراهم می کند تا این کسب وکارها تحول جدی را در اقتصاد کشور رقم بزنند.

 ستاری با بیان اینکه کسب وکارهای خلاق و دانش بنیان با نوآوری نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده فضای اقتصادی کشور را دستخوش تحول می کنند، افزود: این کسب وکارها با نگرش تازه ای که به اقتصاد و اشتغال دارند، بازارهای کسب وکارهای جدید را گسترش می دهند.


در حال حاضر کارشناسان گردشگری معتقدند فقدان زیرساخت اصلی یعنی داده های گردشگری از هر نوع، داده های کمی و آمار گردشگری، داده های حمل ونقل عمومی و...، عدم وجود اراده سیاسی برای استفاده از ظرفیت های گردشگری، انحصارطلبی شرکت های به اصطلاح خصولتی، تمرکز بیش ازاندازه بر ساخت هتل و مجتمع های توریستی به جای توجه به شیوه های بازاریابی و بهره برداری از ظرفیت های ساخته شده ازجمله معضلاتی است که در حال حاضر استارت آپ های گردشگری را درگیر خود کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.