| کد خبر: 161052 |

◄ دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید

عصر شنبه 21 بهمن، رئیس جمهور در دیدار سفرا و رئیسان نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران بر دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید تاکید کرد.

تین نیوز

عصر شنبه 21 بهمن، رئیس جمهور در دیدار سفرا و رئیسان نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران بر دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حسن روحانی در این دیدار گفت: ارتباط کشورهای جهان از حدود 150 سال قبل به دلیل شرایط حمل و نقل و راه‌های ارتباطی، تنگاتنگ و نزدیک و مدرن شدن وسایل حمل و نقل از قبیل کشتی، هواپیما و قطار باعث شد که روابط کشورها به یکدیگر نزدیک‌تر شود و این ارتباطات با برقراری نقل و انتقالات پولی بسیار نزدیک‌تر شد.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی جهان در پارادایم جدیدی قرار گرفت که در آن کشورهایی صاحب تکنولوژی، کارخانه‌های بزرگ و پیشرفته در عرصه صنعتی بودند و از طرف دیگر کشورهای فراوانی از این تکنولوژی‌ها فاصله داشتند اما در عوض دارای منابع غنی زیرزمینی بودند و در چنین شرایطی روابط جدیدی بین جهان پیشرفته و جهان در حال توسعه بوجود آمد که متاسفانه این روابط عادلانه و منصفانه نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اعتماد کشورها و قوانین بین‌المللی، امکان همکاری چندجانبه صنعتی را شکل داد، خاطر نشان کرد: شکل‌گیری تولید جهانی در سایه اعتماد و ارتباط نزدیک‌تر کشورهای جهان و در قوانین و مقررات بین‌المللی شکل گرفت و آنچه در پیشرفت کشورهای شرق آسیا از جمله مالزی، اندونزی و چین شاهد هستیم در سایه این تحول و پارادایم جدید است.

روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود خاورمیانه به پاردایم جدید باشد، گفت: ایران دارای نیروی انسانی تحصیلکرده است و حدود 12 میلیون تحصیلکرده دانشگاهی دارد و چهار میلیون نفر هم مشغول تحصیل هستند. یعنی کمتر از هر هفت ایرانی، یک نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. همچنین زنان ایران دارای فرهنگ حضور اجتماعی و کار و فعالیت بوده و عمدتاً از تحصیلات عالیه دانشگاهی برخوردار هستند و می‌توانند از فرصت‌های اشتغال جدید استفاده کنند.

رئیس جمهور افزود: ایران همچنین دارای امنیت بالا، وحدت و روابط دوستانه و مسالمت‌آمیز با اقوام و مذاهب گوناگون و نیز از معادن بسیار غنی و جایگاه جغرافیایی ممتاز و انرژی کافی برخوردار است و برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آمادگی دارد و همه این ظرفیت‌ها فرصت بسیار مناسبی برای کشورهای جهان به منظور حضور و سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی اضافه کرد: اقلیم متنوع و آثار تاریخی گوناگون می‌تواند، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری و توریسم باشد.

براساس گزارش خبرگزاری میراث آریا رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم تصمیم گرفته در فرصت سه الی چهار ساله همه خودروهای فرسوده را از رده خارج کند و با این تصمیم حدود 440 هزار خودروی سنگین و نیمه‌سنگین در کنار خودروهای سبک و موتورسیکلت از رده خارج می‌شود و این عرصه نیز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.