| کد خبر: 160270 |

◄ توزیع یکنواخت سفر در نوروز ‌97

به گفته رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرح جامع توسعه گردشگری کشور با همکاری سازمان جهانی جهانگردی در حال تدوین است.

تین نیوز

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح جامع توسعه گردشگری کشور با همکاری سازمان جهانی جهانگردی در حال تدوین  است.

به گزارش تین نیوز، علی اصغر مونسان صبح امروز 10 بهمن 96 با حضور در برنامه «صبح به خیر ایران» درباره فعالیت سازمان میراث فرهنگی در برنامه های خارجی گفت: متأسفانه ما برنامه های خارجی مدونی نداشتیم، اکنون با همکاری سازمان جهانی جهانگردی در حال تدوین طرح جامع توسعه گردشگری کشور هستیم. در این طرح سعی شد به جای پخش کردن بی هدف ظرفیت های موجود در خارج از کشور، کشورهای هدف را مشخص کنیم. به عنوان مثال کشوری مثل چین سالانه 120میلیون گردشگر خروجی دارد، همکاری های گسترده ای نیز با کشور ما دارد اما تاکنون در حوزه تبادل گردشگر از این کشور استفاده نکردیم، اگر حتی بتوانیم یک درصد از گردشگران چین را جذب کنیم یعنی میزان گردشگر ورودی فعلی را حدود 25درصد ارتقا داده ایم.

او افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات بسته های گردشگری با قیمت تمام شده بالاست، ما در بخش کیفیت و قیمت و تمام شده مشکلات جدی داریم، در یکی از نمایشگاه های گردشگری بین المللی خارجی زمانی که بسته های سفر به ایران را با سایر کشورها مقایسه می کردم دیدم که قیمت بسته های سفر به ایران حتی تا سه برابر کشورهای دیگر بود. این برای گردشگر خارجی انگیزه ایجاد نمی کند و گردشگر خارجی ترجیح می دهد به کشور ارزان تری حتی در همسایگی ما سفر کند.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما در همه جای کشور جاذبه داریم اما متأسفانه دو یا سه مقصد گردشگری بیشتر نداریم، باید ایران گردی داخلی را رونق دهیم و داشته های کشور را معرفی کنیم. برنامه داریم برای نوروز امسال توزیع گردشگری را یکنواخت تر کنیم تا فشار بر روی دو یا سه منطقه در کشور نباشد و مردم با داشته های کشور آشنا شوند، بخشی از سفر هموطنان ما به خارج از کشور شاید ناشی از این ناآگاهی نسبت به داشته های کشورمان است و اگر با زیبایی های کشور آشنا شوند آمار خروج گردشگران کم خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.