| کد خبر: 159858 |

برگزاری جشنواره گردشگری دریایی اروند و کارون در خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهرگفت: اولین جشنواره گردشگری دریایی اروند و کارون اسفندماه سال جاری به میزبانی بندر خرمشهر برگزار می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهرگفت: اولین جشنواره گردشگری دریایی اروند و کارون اسفندماه سال جاری به میزبانی بندر خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: در سال 2017 گردشگری به‌عنوان رکن چهارم اقتصاد شناخته‌شده است.

وی افزود: یکی از مزیت‌های غالب شهرستان خرمشهر، گردشگری دریایی در اروند و کارون است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: شرایط جغرافیایی و اقلیمی مطلوب این منطقه در بازه زمانی آبان تا فرورین ماه، فرصت بسیار خوبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم کرده است.

محسنی در ادامه ضمن اعلام برگزاری اولین جشنواره گردشگری دریایی اروند و کارون در اسفندماه سال جاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و برخی مسئولان کشوری و استانی گفت: در این راستا راه‌اندازی کمیته گردشگری دریایی اروند و کارون، انتخاب اولین مشاور گردشگری در سطح بنادر، برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین همایش جذب سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی ، شناسایی 40 حوزه گردشگری در اروند و کارون و برنامه‌ریزی برای احداث 6 پست اسکله گردشگری در کارون نیز انجام‌شده است.

وی طراحی نقشه جامع گردشگری اروند و کارون تحت عنوان اطلس گردشگری، خریداری 40 فروند جت اسکی،تشکیل کمیته گردشگری دانش‌آموزی و دانشجویی در راستای اشاغه فرهنگ گردشگری دریایی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بندر خرمشهر درزمینهٔ رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون عنوان کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: مرکز گردشگری دریایی که برای اولین بار در ایران مجوز گرفته است نیز در  9 اسفندماه و در حاشیه برگزاری نخستین همایش گردشگری دریایی اروند و کارون افتتاح خواهد شد.

محسنی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم با مرمت و بهسازی ساختمان قدیم بندر خرمشهر که ازجمله نمادهای سال‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به شمار می‌آید آن را به مکان گردشگری تبدیل کنیم که این طرح در سال آینده اجرا خواهد شد.

ارتقای عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص راه‌اندازی ترمینال کانتینری بندر خرمشهر گفت: این ترمینال با ظرفیت 350 هزارTEU  در یک چارچوب استاندارد و مجهز در زمینی به مساحت 15 هکتار در دست احداث است و در حال حاضر عملیات بلوک گذاری و انعقاد قرارداد خرید تجهیزات آن نیز انجام‌شده است.

محسنی در ادامه بابیان اینکه راه‌اندازی این ترمینال موجب رونق مضاعف بندر خرمشهر خواهد شد افزود: ترمینال کانتینری جدید بندر خرمشهر ظرفیت خدمات کانتینری این بندر را به پنج برابر خواهد رساند.

به گفته وی این امر در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به صاحبان کالا انجام خواهد شد و امیدواریم در بازه زمانی کم و با دقت فراوان این پروژه  اجرایی شود.

رونق مجدد بندر خرمشهر با اجرای شدن پروژه‌ها

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهرگفت: نیمه دوم سال 97 نیمه شکوفایی بندر خرمشهر خواهد بود و اقدامات مختلفی برای این منظور در آن زمان در نظر گرفته‌شده است.

محسنی در ادامه با اشاره به بروز رسانی زیرساخت‌های بندر خرمشهر ازجمله اسکله‌های 2 تا 7 و 4 پست ابراز و فعال‌سازی خط ریلی این بندر ابراز امیدواری کرد که با فراهم‌سازی این زیرساخت‌ها رونق بندر خرمشهر تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بندر خرمشهر نقش اول اشتغال در شهرستان خرمشهر را به عهده دارد و چندین هزار خانوار از طریق این بندر ارتزاق می‌کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای رونق بندر خرمشهر پیشنهاد ایجاد کریدور بندر باهنر به خرمشهر ارائه‌شده و رایزنی‌ها و مکاتبات آن نیز انجام‌شده و در نظر داریم بجای صادرات از طریق حمل‌ونقل زمینی به کشور عراق صورت گیرد، از طریق مرزهای آبی بندر خرمشهر انجام شود.

محسنی اضافه کرد: تحقق این پیشنهاد رونق اقتصادی، کاهش هزینه‌ها، کاهش تصادفات جاده‌ای و ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت.

رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 105 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر خبر داد و افزود: طی 10 ماه سال جاری، رشد 25 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر، رشد 60 درصدی تردد شناورهای بالای هزار تن و رشد 23 درصدی تردد مسافر نیز  در این بندر به ثبت رسیده است.

راه‌اندازی ترمینال مکانیزه مواد معدنی

محسنی در خصوص مشکلات مربوط به صادرات کلینکر از بندر خرمشهر گفت: تلاش داریم با رعایت موارد و استانداردهای زیست‌محیطی خطرات موجود در این زمینه را کاهش دهیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بهداشت و سلامت شهروندان عزیز برای ما اهمیت بسیاری دارد و به همین منظور اقداماتی از قبیل دیوارکشی بتنی 300 متری، تغییر ساعات تخلیه و بارگیری،تخلیه کامل یکی از محوطه‌ها، انتقال یک محوطه به مکان دوردست انجام‌شده و اجرای شوتینگ و دوش آب برای نمناک کردن محموله‌ها به‌منظور کاهش نشت گردوغبار نیز از سوس سرمایه‌گذار در دست بررسی است.

محسنی افزود: در این راستا به دنبال تهیه ماشین‌آلات استاندارد و راه‌اندازی ترمینال مکانیزه مواد معدنی نیز هستیم.

وی در پایان از آمادگی بندر خرمشهر برای همکاری و جذب سرمایه‌گذار خبر داد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.