| کد خبر: 157707 |

مونسان اعلام کرد؛

◄ ارائه پیشنهاد ۸۵هزار تومانی کاهش عوارض خروج از کشور

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرد که پیشنهاد کاهش عوارض خروج تا ۸۵هزار تومان از سوی این‌ سازمان به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ازارائه  پیشنهاد کاهش عوارض خروج تا ۸۵هزار تومان از سوی این‌ سازمان به سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

 

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این باره عنوان کرد:«بحث افزایش عوارض خروج مطرح بود اما ما فکر می‌کردیم برای این کار با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هماهنگی می‌شود، اما عدد اعلام شده با ما نهایی نشده بود. ما به افزایش نرمال این مبلغ اعتقاد داریم و همانطور که قول دادیم، موضوع را از طریق دکتر جهانگیری پیگیری می‌کنیم.»

او افزود: «پیشنهاد کاهش عوارض خروج تا ۸۵هزار تومان به آقای نوبخت ارجاع شده و انشاءالله در جلساتی که این سازمان با ما خواهد داشت، به عددی خواهیم رسید. هرچند مهم‌تر این است که هزینه حاصل از عوارض خروج کاملا صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمایت برای ورود گردشگران خارجی شود، چرا که این کار برای کشور ارزآوری دارد.»

بر طبق گزارش ایسنا معاون رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به نقدهایی مبنی بر نگاه درآمدطلبی دولت به عوارض خروج با توجه به افزایش تصاعدی آن، تأکید کرد: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نگاه درآمدطلبی از عوارض ندارد، چون پیشنهاد ما کاملاً مشخص است، ما دنبال افزایش منطقی این مبلغ هستیم و انتظار داریم هرچه حاصل می‌شود، صرف توسعه گردشگری شود.»

 

 او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات قبلی‌اش مبنی بر این که از هر ۷۵هزار تومان عوارض خروج، باید ۱۰هزار تومان به سازمان متبوع‌اش تعلق گیرد، آیا در سال‌های گذشته و مخصوصاً سال ۹۵ که ۹میلیون نفر از کشور خارجی شدند این رقمِ مشخص، کاملاً به این سازمان تخصیص پیدا کرد که در ادامه از پرداخت سهم این سازمان از عوارض افزایش یافته به توسعه زیرساخت در گردشگری اطمینان حاصل شود؟ گفت: «علی‌القاعده تخصیص کامل نیست. از ۴۰ میلیارد تومان سهم عوارض خروج در سال ۹۶، حدود ۲۰میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت، یعنی ۵۰‌درصد پولی که باید داده می‌شد، تخصیص دادند.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.