| کد خبر: 146315 |

برگزاری نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس با فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی

نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی به‌منظور بررسی مشکلات و کاستی‌های این دو حوزه برگزار شد.

تین نیوز
نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی به‌منظور بررسی مشکلات و کاستی‌های این دو حوزه برگزار شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، محمد‌رحیم رهنما مدیر‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی در این نشست که عصر یکشنبه 19 شهریور در موزه بزرگ خراسان برگزار شد اظهار کرد: «شرایط امسال به نسبت سال‌های گذشته در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کشور بهتر شده است و این را می‌توان از آمار و ارقام ورود گردشگران خارجی و داخلی دریافت . »

او افزود: «اگر ثبات سیاسی در منطقه با کشورهای هدف گردشگری برقرار شود می‌توانیم در حوزه گردشگری به رشد خوبی برسیم. یکی از سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جذب گردشگر خارجی است و به لحاظ ظرفیتی که در استان داریم با توجه به وجود تعداد هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، دفاتر مسافرتی و آژانس‌ها و... می‌توانیم در حوزه توسعه و جذب گردشگر موفق باشیم . »

رهنما تصریح کرد: «مشهد باید به‌عنوان مقصد گردشگری به گردشگران خارجی معرفی شود. یکی دیگر از سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هوشمند‌سازی است، در حال حاضر چهار دفتر تی‌نماد با همکاری نهادهای مختلف فعال شده است تا بتوانیم از فعالیت دفاتر غیر‌مجاز جلوگیری کنیم . »

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد:«290میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به‌منظور تجهیز، ساخت مجموعه‌های گردشگری، اقامتگاه‌های روستایی و بوم‌گردی در کارگروه اقتصاد مقاومتی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی در دو ماه گذشته تصویب شده است . »

او افزود: «ارزش افزوده یکی از مشکلات فعالان این دو حوزه است که به‌منظور رفع مشکلات گردشگران و هنرمندان صنایع‌دستی با اداره‌کل مالیات در این خصوص جلساتی برگزار کرده‌ایم و طرح مسئله شده است اما باید در سطح ملی قوانین آن اصلاح شود، امیدواریم صنعت گردشگری گام مهم برای رشد و توسعه استان را در برداشته باشد چرا که با توجه به ظرفیت استان، این صنعت از صنعت‌های پیشروی توسعه در خراسان‌رضوی است . »

مالیات برارزش افزوده، نبود بازار کار در حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه طلا، جواهر، نقره و گوهر‌سنگ‌ها، نبود حمایت کافی از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و گوهر‌سنگ‌ها در خراسان رضوی، نبود بیمه و قوانین مشخص، بیکاری و تعریف نشدن جایگاه مشخصی برای راهنمایان گردشگری، وجود خانه‌مسافرهای غیر‌مجاز و دفاتر غیر‌مجاز، ساخت بی‌رویه واحدهای اقامتی، هتل‌ها و هتل‌آپارتمان با وجود 215 هتل فعال در شهر مشهد، توجه نکردن به صنعت گردشگری در استان، گسترش دفاتر غیر‌مجاز در اطراف حرم مطهر رضوی، بی‌توجهی به فیروزه به‌عنوان یکی از قطب‌های صادرات، صدور پروانه ساختمانی شهرداری به هتل‌ها و مراکز اقامتی بدون هماهنگی با میراث‌فرهنگی و طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارت‌خانه از جمله مسائل و مشکلاتی بود که در این نشست از سوی فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی بیان شد .

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سفر سه‌روزه خود (از 19 تا 21 شهریور) به استان خراسان‌رضوی به بررسی میدانی فعالیت‌های این اداره‌کل در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌پردازند و از نزدیک مسائل و مشکلات پیرامون این حوزه‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.