| کد خبر: 137293 |

فعالیت مجمع شهرهای جاده ابریشم در حوزه گردشگری

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم گفت: «حدود ۱۰۰عضو ایرانی و خارجی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در زمینه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری فعالیت خواهند کرد.»

تین نیوز

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم گفت: «حدود ۱۰۰عضو ایرانی و خارجی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در زمینه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری فعالیت خواهند کرد.»

 مسعود نصرتی با اشاره به عملکرد این مجمع تا به امروز اظهار کرد: «مجمع در ایران با موافقت سازمان ملل تاسیس شد و الان حدود صد عضو ایرانی و خارجی دارد تا در زمینه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری فعالیت کند و جدا از شهرها و هفت منطقه آزاد تجاری؛ سازمان اقتصاد و دارایی، سازمان میراث فرهنگی و... نیز با ما کاملا همراهی دارند.»

شهردار قزوین با بیان اینکه هنوز از ظرفیت صندوق جاده ابریشم چین استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: «ارتباط حوزه گردشگری بین چرخه شهرهای ایرانی و شهرهای عضو در کشورهای حوزه شرق چین تا غرب اروپا مهیا شده و مصوبه‌های بسیار خوبی داشتیم. اینکه مناطق آزاد تجاری، شهرهای ایرانی چه همراهی‌هایی کنند و ارتباط حوزه گردشگری و معرفی‌ها چطور اشتراک‌گذاری شود، جزو مصوبات بوده که روی سایت این مجمع قرار گرفته است.»

نصرتی در ادامه تصریح کرد: «به نظرم در آینده می‌توانیم بهره‌برداری خوبی از مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم کنیم. در ایران نیز متولی اصلی این برنامه همین مجمع است و اتحاد خوبی نیز برقرار شده. به رغم اینکه از عمر این مجمع حدود 10ماه گذشته اما یک کار چند ساله را پیش برده است.» وی در پایان اظهار کرد: «اینکه شهرهای ایرانی و خارجی اعتماد کرده‌اند، نشان می‌دهد شروع خوبی داشته‌ایم؛ اما اینکه چقدر می‌شود از این اتحاد بهره‌برداری کرد، به این برمی‌گردد که شهرهای دیگر چقدر می‌خواهند از این ظرفیت استفاده کنند.»

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.