بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

گردشگری دریایی صرفه ندارد

مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی، از توقف اجرای پروژه‌های دریایی این شرکت به دلیل اقتصادی نبودن طرح‌ها خبر داد.

گردشگری دریایی صرفه ندارد
تین نیوز

مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی، از توقف اجرای پروژه‌های دریایی این شرکت به دلیل اقتصادی نبودن طرح‌ها خبر داد و گفت: علی‌رغم سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در حوزه گردشگری دریایی، نتوانستیم در این بخش به سوددهی برسیم.

 

محسن قریب، در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‎تایمز با بیان اینکه اینکه در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی هیچ گونه فعالیتی در حوزه دریایی ندارد، اظهار داشت: اگرچه در سال‌های گذشته یکی از برنامه‌های ما احداث کشتی‌های تفریحی و رستوران‌های دریایی بود، اما به دلیل اقتصادی نبودن این طرح‌ها، فعلا از ورود به این حوزه پرهیز کرده‌ایم.

 

وی درباره جزئیات سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش گردشگری دریایی، گفت:با سرمایه‌گذاری ما 2 فروند کشتی تفریحی با کاربری رستوران دریایی در کیش و رامسر ساخته شد.

 

قریب، ادامه داد: در یکی از پروژه‌ها، یک رستوران دریایی در  2 مایلی از ساحل احداث کردیم تا مسافران در کنار گشت‌های دریایی و اجرای موسیقی و آتش‌بازی،  از این رستوران هم استفاده کنند.

 

او ادامه داد: علی‌رغم سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در بخش گردشگری دریایی، این پروژه‌ها برای ما سوددهی نداشت، به همین دلیل فعلا اجرای پروژه‌های  گردشگری دریایی را متوقف کردیم.

 

وی با بیان اینکه گردشگردی دریایی یکی از مولفه‌های مهم گردشگری است، گفت: با وجود برخورداری کشور از چندین هزار کیلومتر مرز دریایی اما هنوز نتوانستیم از این مواهب طبیعی بهره‌مند شویم، در حالیکه همسایگان ما در حاشیه خلیج فارس به‌دنبال افزایش سهم گردشگری دریایی در اقتصاد خود هستند.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی، با بیان اینکه برای توسعه گردشگری دریایی، ابتدا باید به دنبال ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌های لازم باشیم، گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار سنگین و با استهلاک بالاست، به همین دلیل رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود ندارد.

 

وی افزود: البته در سال‌های اخیر اقداماتی انجام شده اما بسیار محدود است و با توجه به ظرفیت‌های زیاد ایران در بخش گردشگری دریایی، این اقدامات باید با شتاب بیشتری انجام شود.

 

قریب، با بیان اینکه برای رونق گردشگری دریایی باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم گفت: به طور کلی داشتن برنامه جامع گردشگری داخلی و خارجی بسیار ضروری است .

 

به گفته او یکی از مباحث مهمی که گردشگری دریایی می‌تواند عهده دار آن شود، ایجاد امنیت است.

 

وی توضیح داد: با توجه به حساسیت‌های بین‌المللی در منطقه خلیج فارس، ایجاد مجموعه‌های گردشگری با امکانات و تجهیزات پیشرفته تفریحی در سواحل جنوب کشور، علاوه بر افزایش تردد توریسم خارجی و ارزآوری به کشور، در راستای انعکاس امنیت کشور نیز بسیار اثرگذار است.

 

این فعال صنعت گردشگری، با اشاره به لغو تحریم و تاثیر آن در ورود گردشگران خارجی، گفت: بدون شک لغو تحریم‌ها، افزایش ورود گردشگران خارجی را به همراه داشت، علاوه بر آن فضای مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد و تعامل کشورهای خارجی با ایران افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه جای خالی رستوران‌های دریایی در کشور کاملا محسوس است، گفت: اکثر رستوران‌های دریایی کشور یا در سواحل و یا حداکثر در اسکله‌هایی که حدود 20 متر داخل دریا هستند، احداث شدند، این در حالی است که رستوران‌های دریایی، بیشتر در قالب شناورهای دریایی، همراه با گشت‌های دریایی تعریف می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‎­گذاری ایرانگردی و جهانگردی، تصریح کرد: اخیرا بخشی از تفریحات دریایی شامل غواصی و کشتی‌های شیشه‌ای زیر آب، در جزیره کیش مورد استفاده قرار گرفته اما این تجهیزات در مقایسه با کشورهای پیشرفته، بسیار محدود است.

 

وی ادامه داد: وضعیت گردشگردی دریایی در شمال کشور در شرایط نامطلوب‌تری قرار دارد و علیرغم اینکه استان‌های مازندران و گیلان پذیرای گردشگران زیادی هستند، امکانات تفریحی وجود ندارد.

 

قریب، با بیان اینکه ساده‌ترین بخش گردشگری دریایی، قایق‌سواری است، گفت: شاید بتوانیم بگوییم که سهم استان‌های گیلان و مازندران از گردشگری دریایی فقط قایق‌سواری است، آن هم با قایق‌های فایبرگلاس سنتی و فاقد امکانات لازم.

 

منبع: مارین تایمز
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.