| کد خبر: 57891 |

سند هویت‌بخشی در شهرهای جدید تدوین می‌شود

تین نیوز | عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، برخی جزئیات سند هویت‌بخشی به شهرهای جدید را تشریح کرد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی با اشاره به آخرین اقدامات شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص ارتقای هویت‌بخشی در شهرهای جدید، اظهار کرد: ارتقای شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید یکی از اولویت‌های شرکت عمران است و باید توجه ویژه‌تری در این زمینه صورت گیرد؛ به همین منظور اقداماتی به منظور توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی همچنین فضاهای ورزشی برای شکل‌گیری هویت و انسجام هویتی در شهرهای جدید در دستور کار است.
 
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: ما معتقد نیستیم که صرفاَ مسئول ساخت‌و‌سازها هستیم و باید کالبد را تحویل دهیم بلکه نسبت به ایجاد فضاهای فیزیکی مناسب برای شهروندانی که در شهرهای جدید استقرار می‌یابند هم مسئولیم.
 
طاهرخانی به شروع مطالعات در این زمینه که از سال گذشته آغاز شده اشاره کرد و گفت: سال گذشته مطالعه‌ای در زمینه شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید شروع شد با این پیش فرض که ضمن تحویل مسکن مهر با مسائل مختلفی مواجه می‌شویم که اگر رویکرد فعال نداشته باشیم فضای سختی برای ساکنان شهرهای جدید ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: در این چارچوب خروجی، سندی هم تهیه شده که بعد از تصویب در مجمع شهرهای جدید به این شهرها ابلاغ خواهد شد.
 
معین ویژه شهر جدید پردیس درباره اقداماتی که به زودی در زمینه هویت‌بخشی به شهرهای جدید کلید می‌خورد، اظهار کرد: ابتدا لازم است حمایت از نهادهای مدنی را در شهرهای جدید به منظور گسترش آن‌ها در اولویت کار قرار دهیم؛ این نهادها باید در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست شهری فعالیت‌هایی داشته باشند؛ حتی لازم است نهادهایی در حوزه‌های ورزشی شکل بگیرند و ما نقش تسهیل‌گری برای این نهادها داشته باشیم. در مجموع باید با افزایش همکاری‌ها سایر نهادها را توانمند کنیم تا آن‌ها همکار مجموعه مدیریت شهرهای جدید باشند.
 
طاهرخانی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرهای جدید و در اختیار قراردادن فضا و شرایط لازم برای تحقق یافتن این امر تاکید کرد و گفت: منابع مالی این امکانات با اعتبارات داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید به دنبال تنوع‌بخشی در پارک‌ها و فضاهای عمومی است، ادامه داد: بستر شکل‌گیری هویت شهری را باید در قالب این طرح‌ها فراهم کنیم. همچنین باید نمادهایی برای شهرهای جدید به عنوان سرمایه‌های نمادین ایجاد شود به عنوان مثال می‌توان به برج آزادی در تهران اشاره کرد. ایجاد چنین نمادهایی را در دستور کار قرار می‌دهیم تا هر یک از این شهرها با یک نماد مشخص شناخته شوند؛ همچنین سعی می‌کنیم در مباحث اطلاع‌رسانی از ظرفیت رسانه‌های محلی و خصوصی هم بهره‌مند شویم که البته این رسانه‌ها باید در مسیر مناسبی هدایت شوند.
 
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه این گفتگو با بیان اینکه فعلاَ عمق توجه به شهرهای جدید در مسکن مهر خلاصه شده  گفت: اگر بتوان سایت‌ها را در توجه به موضوعاتی از جمله محیط زیست و مسائل فرهنگی شهرهای جدید هدایت کرد امکان همگرایی بین شهروندان بیشتر می‌شود. در حوزه توانمندسازی شهروندان هم در تلاشیم از برنامه‌های تسهیل‌گری با سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم تا علاوه بر آموزش روابط همسایگی، توجه به بهداشت و تغذیه در سایر زمینه‌ها هم میان شهروندان شهرهای جدید ارتقا یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.