| کد خبر: 264764 |

وزیر راه و شهرسازی:

کریدورهای ترانزیتی ایران درآمدهایی به اندازه نفت خواهد داشت

کریدورهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران درآمدهایی به اندازه نفت برای ما خواهد داشت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه ای پس از انقلاب است،گفت: فاز ۱ طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز 2 توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: امروز برای یک پروژه خوب در مسیر پیشرفت کشور اینجا هستیم. وزارت راه پیشران پیشرفت کشور است، چراکه نقش این وزارتخانه برای پیشرفت ای آن متفاوت است.

وی افزود: هر سفری به کشورهای دیگر انجام می شود یا مهمان هوایی که به ایران می آید، مقام مسئولی نیست که از ظرفیت کریدورهای ایران سخن نگوید.

وی تصریح کرد: برای همین در ابتدا کلان پروژه ایران راه مطرح شد. ایران راه بسته ترانزیتی جمهوری اسلامی در حوزه سخت افزارها و نرم افزارهاست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که هر آنچه باعث تسهیل حمل و نقل در کشور می شود در ایران راه پیش بینی شده است، اضافه کرد: می دانیم داریم چه کار می کنیم. اگر در برخی جاها کارها کند است به دلیل کمبود منابع است. ما در دولت می دانیم چه می کنیم. حالا برخی خرده می گیرند، مهم نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه کاهش محدودیت های پروازی با همکاری ستاد نیروهای مسلح گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است طرح توسعه فرودگاه امام خمینی بزرگترین طرح بعد از انقلاب است.

بذرپاش تاکید کرد: در تمام شقوق حمل و نقل پروژه های متعددی در دستور کار و در حال اجراست. کریدورهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران درآمدهایی به اندازه نفت برای ما خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای فراهم کردن زیرساخت های نرم افزاری پروژه کلان ایران راه گفت: پروژه توسعه فرودگاه امام به سرمایه گذاری 2.5 میلیارد یورویی آرزوی دیرینه مردم است. از سوی دیگر تا اسفندماه سال آینده ظرفیت ترمینال موجود فرودگاه امام به 10 میلیون نفر می رسد. ترمینال سلام نیز با ظرفیت 5 میلیون مسافر در حال ارائه خدمات به مردم در سفرهای حج و عتبات عالیات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره ظرفیت 35 میلیون نفری فاز توسعه فرودگاه امام گفت: با احتساب ظرفیت ترمینال یک و ترمینال سلام، ظرفیت شهر فرودگاهی به 50 میلیون نفر در سال افزایش می یابد که این ظرفیت سازی در راستای کلام پروژه ایران-راه است.

بذرپاش با اینکه مذاکرات با شرکت چینی چندین ماه به طول انجامید، اظهار کرد: فاز اول توسعه به ارزش 500 میلیون دلار اسفند سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: از قرارگاه با آبروی خاتم الانبیا که پروژه های متعددی را برای وزارت راه می سازد، قدردانی می کنیم. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    عجالتا یک فکری هم برای بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام هم بفرمائید. خیلی زشته و مایه آبروریزی!

  • سيدمرتضي ناصريان 1 1

    اينكه ترانزيت مطلوبيت دارد و درآمد ارزي در پي دارد، صحيح است اما اينكه درآمد ترانزيتي معادل درآمد نفتي بيان شده اشتباه بزرگ و اغراق آميز است و ممكن است تصميم گيران دولتي را دچار اشتباه نمايد.

    اين تصور از درآمد هنگفت ترانزيتي اشتباه است و در مقالات متعدد كارشناسان مختلف محل اعتراض قرار گرفته ولي باز هم تكرار مي شود.
    ميان ترانزيت سال گذشته حدود 15 ميليون تن بوده و هر تن بار طبق گزارشات نهادهاي ذيربط حدود 50 تا 70 دلار درآمد دارد و درآمد امسال ترانزيتي حدود 750 ميليون دلار است كه اگر هزينه حمل ترانزيتي را از اين رقم كم كنيم، مقدار سود اين فعاليت مشخص مي شود كه كمتر از 500 ميليون دلار است.
    پيشنهاد مي شود وزارت راه شرح دهد كه در چه شرايطي درآمد ترانزيتي به درآمدهاي نفتي مي رسد؟
    شايد شرايطي آرماني و براي افق دور تصور كرده اند كه ما نمي دانيم.
    ضرب‌المثلي است كه فلاني يا عدد نمي داند يا معدود را

  • دادخواه 0 0

    لطفا آقای بذرپاش ریز محاسبات نحوه برآورد درآمدهای ترانزیت هنگفت رویایی را در گزارشی اعلام تا توسط متخصصین ممیزی شود و بودجه ملت به چاه ویل ریخته نشود!