| کد خبر: 263506 |

حرکت در جهت توسعه یکپارچه سامانه های حمل و نقل با تدوین طرح جامع

طرح جامع حمل و نقل کشور، سندی است که طبق قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کشور در زمینه توسعه زیرساخت های حمل و نقل در همه زیربخش ها باید بر پایه آن انجام شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جایگاه و اهمیت طرح جامع حمل و نقل کشور و نقش آن در برنامه ریزی توسعه یکپارچه سامانه های حمل و نقل کشور گفت: این طرح در ۳ فاز سیستماتیک در حال تدوین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده ، در خصوص برنامه ها و اقدامات این معاونت در راستای برنامه ریزی توسعه یکپارچه سامانه های حمل و نقل کشور توضیح داد و گفت: طرح جامع حمل و نقل کشور، سندی است که طبق قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کشور در زمینه توسعه زیرساخت های حمل و نقل در همه زیربخش ها باید بر پایه آن انجام شود.

افندی زاده در ادامه مروری بر پیشینه طرح جامع حمل و نقل کشور داشت و خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل و نقل به عنوان مهم ترین سند بالادستی برنامه ریزی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در سال های میانی دهه ۶۰ هجری خورشیدی مورد توجه ویژه قرار گرفت ولی به علل گوناگون تاکنون به سرانجام نرسیده است اما در چند سال اخیر به طور خاص و ویژه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در تلاش اخیر برای تدوین سند طرح جامع از توان مراکز برتر علمی و دانشگاهی و مهندسان مشاور با بالاترین رتبه ها در حوزه راه و حمل و نقل به صورت توامان استفاده شده است.

این طرح به صورت سیستماتیک در سه بخش در حال پیشرفت است. فاز اول آن با عنوان پیش بینی تقاضا تا افق ۱۴۱۴ به اتمام رسیده و به عنوان ورودی فاز دوم با رویکرد تعیین شبکه بهینه حمل و نقل در شیوه های مختلف مورد استفاده و بر اساس شاخص ها و معیارهای حمل و نقلی، زیست محیطی و اقتصادی طراحی شده و در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.

افندی زاده افزود: همزمان با پیشرفت فاز دوم، فاز سوم با عنوان طراحی تلفیقی شبکه حمل و نقل زمینی هوایی و دریایی در دست اجراست که ماحصل آن طراحی شبکه ای یکپارچه برای جابه جایی بار و مسافر در شکل بهینه آن است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: اسناد متعددی همچون سیاست های کلی نظام در بخش حمل و نقل، قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، سند ملی آمایش سرزمین و سند آمایش مراکز لجستیک کشور به عنوان اسناد بالادستی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

افندی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و کوشش سازمان های زیرمجموعه و گروه های مشاور اعم از شرکت های مهندسین مشاور و دانشگاه ها، فرایند مطالعات طرح جامع حمل و نقل کشور تکمیل شده و بستر مناسب برای برنامه ریزی و مدیریت کلان حوزه حمل و نقل فراهم شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.