| کد خبر: 258650 |

◄ طراحی شبکه بهینه ریلی با اولویت‌‌ بندی توسعه شبکه ریلی در رقابت با شبکه جاده ای

قرارداد طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل ریلی در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور ذیل پنج سرفصل کلی در مرحله بررسی نهایی و تصویب در کارگروه تخصصی قرار دارد.

تین نیوز

قرارداد طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل ریلی در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور ذیل پنج سرفصل کلی در مرحله بررسی نهایی و تصویب در کارگروه تخصصی قرار دارد.

به گزارش تین نیوز ، شهریار افندی زاده  پنجم تیر ماه امسال، با بیان این مطلب و با برشمردن برخی چالش های گسترش شبکه ریلی، به محدودیت تخصیص منابع مالی و حجم قابل توجه طرح های مندرج در جدول پیوست یک قانون بودجه سنواتی کشور، اشاره کرد و گفت: وجود طرحی مدون به منظور اولویت بندی توسعه آتی شبکه ریلی در رقابت با شبکه جاده ای یکی از نیازهای اساسی و انکارناپذیر بخش حمل و نقل بود که این موضوع در دستور کار طرح جامع حمل و نقل کشور قرار گرفته است.

افندی زاده اظهار کرد: به منظور نیل به اهداف ذکر شده، طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل ریلی در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت لذا، با استفاده از توان متخصصان و اساتید جوان کشور در این عرصه، قرارداد طراحی شبکه بهینه ریلی، منعقد و مطالعات ذیل پنج سرفصل کلی انجام شده و در مرحله بررسی نهایی و تصویب در کارگروه تخصصی قرار دارد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علاوه بر این، معاونت حمل و نقل در فاز سوم طرح جامع حمل و نقل کشور، شبکه یکپارچه حمل و نقل کشور را در اثر رقابت و هم افزایی شیوه های مختلف در دست طراحی دارد که این مسئله یکی از مهمترین موضوعات در سطح برنامه ریزی راهبردی حمل و نقل کشور است.

وی با اشاره به جایگاه حمل و نقل ریلی در توسعه و شکوفایی اقتصاد از طریق ایجاد درآمدهای پایدار، خاطر نشان کرد: با عنایت به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در خصوص تعامل و احیای روابط با کشورهای منطقه و تفاهم های دو و چندجانبه صورت گرفته در خصوص افزایش سطح مبادلات و روابط اقتصادی، ایجاد کریدورهای سراسری بین المللی ریلی در سطح کشور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و این مسئله در مطالعات طرح جامع حمل و نقل کشور مدنظر قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 2 0

    این جناب معاون محترم وزیر دائما در حال تدوین انواع برنامه های جامع و برنامه های راهبردی و استراتژیک و برنامه های عملیاتی هستند.چرا ما هیچ خروجی نمی بینیم؟ الان معاونت ها و شرکت های ذیل وزارت راه بدون برنامه های جامع و برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی چگونه روزشون رو میگذرونن؟ چگونه تصمیم میسازن؟ چگونه تصمیم میگیرن؟ تا کِی باید صبر کنن تا این برنامه های جامع و برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی رونمائی بشه؟ چرا در نمایاندن راه به این منتظران تعلل میشه؟ واقعا چرا؟