| کد خبر: 259417 |

طرح جامع حمل‌ و نقل ضرورتی برای بهینه‌ سازی ناوگان باری و مسافری

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی طرح جامع حمل و نقل را ضرورتی برای بهینه سازی ناوگان و ارتقاء پایداری حوزه حمل و نقل کشور دانست.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی طرح جامع حمل و نقل را ضرورتی برای بهینه سازی ناوگان و ارتقاء پایداری حوزه حمل و نقل کشور دانست.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده به مشکلات ناوگان حمل و نقل کشور اشاره کرد و درباره کارکرد طرح جامع حمل و نقل در ارتباط با این حوزه گفت: در تلاشی گسترده برای بهبود و بهینه سازی ناوگان حمل و نقل و ارتقای پایداری این حوزه پر چالش، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تمرکز بر طرح جامع حمل و نقل، به عنوان یک مسیر استراتژیک و محوری، گام های مؤثری را برداشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی هدف اصلی از اجرای طرح جامع حمل و نقل را تحقق یک نظام پایدار حمل و نقل در کشور دانست که باعث بهینه سازی ناوگان باری و مسافری و تضمین پایداری این حوزه از جنبه های مختلف می شود.

افندی زاده با تاکید بر اهمیت تعادل میان نیازهای حمل و نقل کشور و توجه به نیازهای آینده، توضیح داد: معضلات ناوگان حمل و نقل از جنبه های مختلف قابل بررسی است که عدم تناسب متوازن ناوگان باری و مسافری در شبکه حمل و نقل، عدم تخصیص بهینه ناوگان که منجر به کاهش ضریب بار در مسیرهای رفت و برگشت شده است و موانع پیش روی نوسازی ناوگان از مشکلات دامنه دار این حوزه به شمار می آید.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی حل بسیاری از این موارد را از نتایج قابل انتظار اجرای موفق طرح جامع حمل و نقل کشور دانست و به جایگاه طرح جامع حمل و نقل در نظام برنامه ریزی کشور اشاره کرد.

وی افزود: این سند حاوی اطلاعات ذی قیمتی در خصوص مقادیر تعادلی عرضه و تقاضا در افق های زمانی کوتاه، میان مدت و بلندمدت است و این اطلاعات باعث توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و تخصیص بهینه ناوگان با توجه به تقاضای پیش بینی شده خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با هم اندیشی نهادهای کلان کشوری و همکاری در انجام طرح جامع حمل و نقل، انتظار می رود که روند بهبود حوزه حمل و نقل، از جمله ارتقاء کیفیت ناوگان، افزایش سهم ۳۰ درصدی در حمل و نقل ریلی که در اهداف پایداری به آن تاکید شده و ایجاد امکانات بهینه برای مسافران، به سرعت به نتایج ملموس و مثبت ختم شود و بهره برداران از این طرح بزرگ در همه جوانب حیاتی حوزه حمل و نقل بهره مند شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بازنشسته کشوری 0 0

    باسلام و دورو بر مهندس صالحی به حق از تاریخ انقلاب تا کنون مردانی دست پاک و جهادی که‌یکی از اینها که هم کار بلد و پشتکار دار و قاطع و بدون رودر وابسی و اکنون سکاندار راه اهن و صنعت ریلی شده اند و ما بازنشستگان کشوری خدمات اراعه شده به بازنشستگان کشوری در زمان تصدی صندوق بازنشستگی را فراموش نکرده و همیشه قدردان این برادر گرامی و عزیز می باشیم و ارزوی سلامتی و توفیق و دست مریزاد که با انتخاب مدیران دست پاک مانند مهندس ضیایی مهر که به حق شایسته این تصدی در بخش ناوگان می باشند و به عنوان بازو در خدمت جامعه صنعت ریلی کشور خدمات شایسته و به صورت جهادی به این مردم خدمت می نمایند که ارزوی توفبق از خداوند مننان خواستاریم بازنشسته کشوری 170151712